خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

فعال شدن کمیته توانمندسازی و آموزش حزب اراده ملت برای انتخابات مجلس/ فعالیت دائمی جبهه‌ها باعث تضعیف احزاب می‌شود

فعال شدن کمیته توانمندسازی و آموزش حزب اراده ملت برای انتخابات مجلس/ فعالیت دائمی جبهه‌ها باعث تضعیف احزاب می‌شود
کد خبر : ۱۲۴۲۸۷۸

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: کمیته توانمندسازی و آموزش حزب برای بررسی افرادی که قابلیت و توانمندی کاندیداتوری برای مجلس را دارند فعال شده و با آموزش برای حضور در انتخابات آماده خواهند شد.

احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین خبرهای این حزب گفت: حزب اراده ملت کار جاری خود را انجام می‌دهد، با توجه به اینکه کنگره ما برگزار شده است، منتظر آن هستیم که کنگره به تایید کمیسیون ماده ده احزاب وزارت کشور برسد. در کنار آن فعالیت‌های جاری خودمان را داریم. نشریه ارگان حزب به طور مرتب و هفتگی منتشر می‌شود و کمیته‌ها فعال هستند.

دبیرکل حزب اراده ملت در پاسخ به این سوال که آیا حزب درباره انتخابات مجلس برنامه‌ای ترتیب داده است یا خیر گفت: ما برای همه انتخابات‌ها به ویژه مجلس هم برنامه داریم. در همین رابطه کمیته توانمندسازی و آموزش در حزب روی افرادی که قابلیت و توانمندی کاندیداتوری برای مجلس را از طرف حزب دارند، کار می‌کند. کمیته این افراد را شناسایی کرده و در جهت تسلط آن‌ها به وظایفی که در آینده خواهند داشت به آن‌ها آموزش می‌دهد تا با آمادگی بیشتری خود را در معرض رای مردم قرار بدهند. ما این اهداف را پیش خواهیم برد و طبیعتا وقتی به انتخابات نزدیک‌تر شویم، فعالیت‌های بیشتری صورت می‌پذیرد.

حکیمی‌پور در پاسخ به این سوال که در کمیته توانمندسازی چهره‌هایی انتخاب شده‌اند یا خیر گفت: فرایند به این گونه است که ابتدا به اعضا در شهرستان‌ها و استان‌ها اعلام می‌کنند. آن‌هایی که آمادگی دارند و داوطلب هستند شناسائی می‌شوند. بنابراین گزینش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها صورت می‌پذیرد.  ما اقدامات را انجام داده‌ایم و فراخوان در حزب داده شده است تا در بین اعضای علاقه‌مند آن‌هایی که واجد شرایط هستند، انتخاب شوند و برای آموزش دادن به آن‌ها کار شود.

حکیمی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا حزب اراده ملت برنامه‌ای برای بازگشت به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دارد یا خیر، گفت: ما در زمانی که از شورای هماهنگی خارج شدیم، دلایل آن را گفتیم و اعلام کردیم اگر قرار باشد که کار جبهه‌ای مادام ادامه داشته باشد احزاب تنبل شده و از کارهای حزبی خود دور می‌شوند و فعالیت آنان تحت الشعاع قرار می‌گیرد. اصولا کار جبهه‌ای طولانی مدت را قبول نداریم و معتقد هستیم که باید روی موضوع و برنامه مشخص کار کنیم و با احزاب هم‌سو ائتلاف کنیم. این‌ ائتلاف هم در مباحثی مانند انتخابات یا در خصوص مشکل و معضلی است که در کشور به وجود می‌آید. در این صورت احزب می‌توانند به راه‌حل مشخصی برسند و اراده واحدی داشته باشند.

وی افزود: اگر یک جبهه بخواهد دائمی باشد باعث تضعیف فعالیت حزبی و احزاب خواهد شد. اما در زمانی که نیاز وجود داشته باشد احزاب همسو را حمایت کرده و با همدیگر ائتلاف خواهیم کرد. اما اگر بخواهیم دائما در شورای هماهنگی بمانیم و حرف‌های تکراری و بی‌حاصل بشنویم، نتیجه‌ای نخواهد داشت. ائتلاف در تمام دنیا مقطعی است، روی برنامه و با موضوع خاص شکل می‌گیرد. احزاب در این مواقع با درنظر گرفتن حداکثر اشتراکات با هم ائتلاف می‌کنند و کار را جلو می‌برند. در غیر این مواقع احزاب باید کار خودشان را انجام دهند.

حکیمی‌پور تصریح کرد: ما در بیانیه خود هم گفتیم، ما حزب اصلاح طلب هستیم، آرمان‌های اصلاح‌طلبانه را ترغیب می‌کنیم و در هر زمان که لازم باشد، توانمان را با احزاب همسوی اصلاح‌طلب به اشترک می‌گذاریم. در این صورت توان حزب برای موفقیت مجموعه به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز