خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی:

دعایی روزنامه اطلاعات را بر مدار صلح، آشتی و مدارا اداره کرد

دعایی روزنامه اطلاعات را بر مدار صلح، آشتی و مدارا اداره کرد
کد خبر : ۱۲۳۹۳۸۰

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام آذر منصوری به شرح زیر است: 

رجال لا تلهیهم تجارة و لابیع آن ذکر الله و اقام الصلوة و ایتاء الزکوة یخافون یوما تتقلب فیه القلوب و الابصار

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی رحمت‌الله علیه، مردی از تبار خوبی‌ها و از خاندان مکارم اخلاق بود. او یک راست‌قامت بی‌نظیر در عرصه سیاست و فرهنگ و آموزگار مدارا و آشتی و صلح و اصلاح بود. 

بیست و چهار سال نماینده مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی بود که خیرخواهی و‌ وظیفه‌مندی را در این کسوت در بهترین وجه به جا آورد. 

آقای دعایی حلقه وصل بود و آغوش کرامندش به روی همگان از هر طیف و گرایشی که دل در گرو‌ ایران عزیز داشت باز بود، تواضع و فروتنی و اخلاق جوانمردی او شهره عام و خاص بود. 

او بر پیکر صدها تن از فرهیختگان فقید این دیار نماز خواند و شهادت داد که جز نیکویی از آنان چیزی نمی‌داند و رواست که امروز ملت بزرگ ایران بر پیکر این فرزند شریف خود یکپارچه بگوید که «لا نعلم منه الا خیرا». 

آقای دعایی چهل و دو سال نماینده امام و رهبری و مدیر روزنامه وزین اطلاعات بودند. پر سابقه‌‌ترین مدیر مسئول روزنامه‌های تاریخ ایران و در تمام این چهل و دو سال روزنامه را بر مدار صلح و آشتی و مدارا در چارچوب همبستگی و اتحاد ملت و تقویت منافع ملی و رشد فرهنگ و دانش عمومی اداره کردند. مجموعه نشریات موسسه اطلاعات پایگاه نشر آزاد اندیشه‌های متنوع و‌ متکثری بود که نقطه اشتراک آنان اعتلا و رشد و سربلندی ملت و آیین بود. قطعا این میراث ارجمند دعایی بزرگ باید بر همان مدار ادامه مسیر دهد. 

درگذشت آن فقید سعید موجب تاثر و تالم بسیاران از فرهیختگان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایران زمین شد. 

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده و عموم علاقه‌مندان و همکاران آن عزیز، همنشینی با اولیا و صلحا و اجداد مطهرش در مینوی برین را از درگاه ایزد منان برایشان مسألت می‌نمایم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز