خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز سال نو انجام شد؛

تحویل سال ربیعی با طلوع بی‌نشان‌ها

تحویل سال ربیعی با طلوع بی‌نشان‌ها
کد خبر : ۱۲۱۰۷۸۶

به رسم سنت‌ هرساله علی ربیعی سخنگو و دستیار اجتماعی رئیس جمهور در دولت دوازدهم با حضور در مرکز طلوع بی‌نشان‌ها با بهبود و مددیافتگان این مرکز سال نو خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی همزمان با ساعات تحویل سال ۱۴۰۱ هجری شمسی با حضور در مراکز طلوع بی‌نشان‌ها سال جدید را با بهبود یافتگان این مراکز آغاز کرد.

سخنگوی دولت دوازدهم با حضور در ۴ مرکز طلوع بی‌نشان ضمن بازدید از این مراکز ساعاتی را با مددیافتگان این مر‌اکز به گفت‌وگو پرداخت. 

ربیعی ابتدا در ۲ مرکز نگهداری از زنان و دخترانی که فاقد خانواده هستند و در مرکز طلوع بی‌نشان‌ها زندگی می‌کنند، حضور یافت. 

وی در جمع این زنان و دختران بیان کرد: یکی از مشکلات امروز ما نداشتن مکانی مناسب است و طلوع بی‌نشان‌ها یک شبه خانواده برای زنان و دختران ما ایجاد کرده است. اینجا از آسیب‌دیدگان می‌توان محافظت کرد تا به یک خوداتکایی برسند.

مرکز بعدی که وزیر کار پیشین از آن بازدید کرد مرکز تولیدی در طلوع بی‌نشان‌ها بود که کارتن‌خواب‌هایی که در گذشته درگیر اعتیاد بوده‌اند  در این مرکز علاوه بر  بهبودی و ترک اعتیاد مشغول به کار و تولید هستند. 

در این مرکز بهبود یافتگان همه نوع تولیداتی را از ماسک گرفته تا کیف و کفش تولید می‌کنند تا هم چرخه تولید کشور بچرخد و هم افرادی که تا دیروز از زندگی به دور بوده‌اند به زندگی با سلامت کامل بازگردند.

یکی از این افرادی که در مرکز کار و تولید طلوع بی‌نشان‌ها فعال است، می‌گوید شرایط پیدا کردن بهبودی و کار برایش فراهم شده است و پس از ۱۵ سال توانسته است به آغوش خانواده‌اش بازگردد.

مرکز بعدی که سخنگوی دولت دوازدهم از آن بازدید کرد؛ مرکز نگهداری زنانی بود که دوران کارتن خوابی را داشتند بود و امروز شرایطی فراهم شده است که کودکان این زنان بتوانند به طور سلامت با مادران  خود زندگی کنند.

این دیدارهای نوروزی علی ربیعی تا ۲ بامداد طول کشید.

علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ضرورت بازدید از مراکز مانند طلوع بی‌نشان‌ها  گفت: جامعه باید در زمینه کمک به آسیب‌های اجتماعی به خوداتکایی برسد و نیازمند این هستیم که هر کدام از ما به سهم و نوبه خودمان برای اینکه جامعه با نشاط و سالمی داشته باشیم توانایی‌ها و حتی شادی‌های خودمان را به نحوی تقسیم کنیم.

دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم تاکید کرد: در ایران و در تمام کشورهای جهان به خصوص در کشورهای شبیه ما همت مردم و یاریشان در فعالیت‌های مدنی بیش از دیگر فعالیت‌های دولت موثر است.

وی با بیان این‌که وجود نهادهای مدنی در کشور بسیار ضروری است، یادآور شد: در دوره‌ای تلاش شد تسهیل‌گری برای نهادهای مدنی و نهادهایی که میانجی اجتماعی هستند صورت گیرد زیرا به فعالیت‌های مردم برای مردم در دل این نهادها شکل می‌گیرد.

ربیعی گفت: دولت‌ها وظیفه دارند تسهیل‌گری مداوم برای نهادهای مدنی داشته باشند و به دور از نگاه امنیتی به این مراکز نگاه حمایتی داشته باشند. این نهادها نه تنها  رقیب هیچکس نیستند  بلکه  وجودشان  جامعه را متوازن و تلطیف می‌کند.

وزیر رفاه پیشین افزود: نهادهای مدنی سبب می‌شوند انرژی بزرگی که در جامعه نهفته است، توانایی‌ها را خلق کنند. 

سخنگوی دولت دوازدهم تاکید کرد: بودن در کنار امثال کسانی که در مراکزی همچون طلوع بی‌نشان‌ها سعی دارند به زندگی بازگردند وظیفه هر ایرانی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز