خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

تبلیغات منفی علیه ایران با توسعه صنعت گردشگری خنثی می‌شود

تبلیغات منفی علیه ایران با توسعه صنعت گردشگری خنثی می‌شود
کد خبر : ۱۱۹۰۳۹۱

وزیر کشور، صنعت گردشگری را یک رسانه بزرگ توصیف کرد که می‌تواند تبلیغات منفی دشمنان علیه کشورمان را مدیریت کند.

به گزارش ایلنا، احمد وحیدی روز دوشنبه در بازدید از نمایشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ضرورت تقویت هویت‌های بومی فرهنگی در کشور، گفت: فرهنگ پایه و زیرساخت اصلی یک کشور است و برای همین باید اهتمام جدی به هویت‌های فرهنگی در کشور اعم از سبک زندگی و پوشش اسلامی داشته باشیم.

وی با اشاره به استراتژی قدرت‌های غربی در نابودسازی فرهنگ دیگر ملت‌های جهان، اظهار داشت: مفهوم اصلی دهکده جهانی الگوسازی فرهنگ آمریکایی در ازای از بین رفتن دیگر فرهنگ‌هاست.

وزیر کشور ادامه داد: ترویج فرهنگ آمریکایی دنباله‌اش سلطه آمریکا بر دیگر ملت‌های جهان است.

وحیدی با بیان اینکه فرهنگ اصیل دینی و اسلامی نقطه قوت کشور است، تصریح کرد: از جمله فرهنگ متعالی در اندیشه‌های دینی، عفاف و حجاب است که تجلی‌اش را در پوشش و سبک لباس محلی در جای جای کشور شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ملت ایران سخت به دنبال تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب در ایران هستند، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که این فرهنگ متعالی در کشور ضعیف شود و باید این فرهنگ روز به روز بالندگی یابد.

وزیر کشور از مدیران استانی و شهرستانی خواست نسبت به حفظ و تقویت هویت‌های بومی اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته وحیدی، الگوی توسعه کشور بر محور آمایش سرزمینی در درون خود پیوست فرهنگی و هویتی دارد و شروع آمایش با حفظ هویت محلی بومی در هر شهر و روستایی است.

وی با اشاره به توسعه صنایع دستی در روستاهای کشور ابراز داشت: صنایع دستی از جمله زمینه‌های پربازده اقتصادی است که هم بهره‌وری بالایی دارد و هم با درآمد و سرمایه کمتر هم قابل توسعه است.

وزیر کشور از مزیت‌های دیگر توسعه صنایع دستی را فراهم کردن زمینه اشتغال زنان سرپرست خانواده بیان کرد که با این صنایع دغدغه معیشت و شغل این عزیزان مدیریت می‌شود و درباره ضرورت توسعه صنایع دستی در کشور بیش از هر زمان دیگری، یادآور شد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی اصلی این حوزه است و باید ظرفیت سازی کند.

وحیدی افزود: از جمله ظرفیت‌های مهم صنایع دستی، بازار صادراتی مناسب این عرصه است و باید برنامه ریزی دقیق برای در اختیار گرفتن این بازار طراحی و عملیاتی شود.

وزیر کشور درباره توسعه گردشگری بیان کرد: گردشگری بیش از هر امر دیگری یک رسانه بزرگ است و می‌تواند تبلیغات منفی علیه کشورمان از سوی دشمنان با توسعه صنعت گردشگری مدیریت شود.

وحیدی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی و اشتغال در جهان مربوط به صنعت گردشگری است، گفت: این آمار در ایران تقریبا پنج درصد است که باید این مهم در حوزه‌های مختلف مانند گردشگری مذهبی سلامت توسعه یابد و سهم اصلی‌اش را در اقتصاد پیدا کند.

وی با بیان اینکه بخش گردشگری در توسعه استان‌ها باید محور اصلی باشد، اظهار داشت: امسال در برنامه توسعه استان‌ها ۷ تا ۸ درصد رشد پیش بینی شده است که سهم گردشگری باید نقش پر رنگی در تحقق این برنامه کلی توسعه استانی ایفا کند.

به گفته وزیر کشور، باید در نظر داشته باشیم که صنعت گردشگری هم زود بازده و هم زمینه اشتغال بالا دارد که نیازمند توجهات جدی است.

وحیدی با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری داخلی تصریح کرد: توسعه گردشگری داخلی به شناخت بیشتر اقوام از همدیگر که در نوع خود باعث تقویت وحدت و همبستگی ملی می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز