خبرگزاری کار ایران

سردار سرتیپ احمدی مقدم:

حکومت و قدرت در نظام اسلامی ابزاری برای تعالی بشر است

حکومت و قدرت در نظام اسلامی ابزاری برای تعالی بشر است
کد خبر : ۱۱۵۴۵۹۰

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: امروز در غرب حکومت و قدرت یک هدف است، اما در نظام اسلامی این دو ابزاری برای تعالی بشر و رساندن جامعه به کمال مطلوب یاد شده است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی حکمرانی متعالی تصریح کرد: فرار از خانواده، فردگرایی، نابودی محیط زیست و تغییرات اقلیمی از ویژگی‌های نظام‌های حکمرانی به سبک مدرنیته بوده که امروزه جهان را درگیر خود کرده است.

وی با اشاره به اهداف تاسیس مدرسه حکمرانی متعالی که مزین تایید رهبری است تصریح کرد: تحقیق برای بسط و گسترش گفتمان سازی در بحث حاکمیت متعالی و به کار گیری آن در نظام اجرایی کشور، از جمله اهداف اصلی این مدرسه است.

سردار احمدی مقدم یکی از مشکلات کشور را جدایی دانش از تولید خواند و ادامه داد: فاصله علم و عمل در سطح جامعه و نظام اجرایی به فراوانی دیده می‌شود و ما در این مدرسه باید تلاش کنیم هم نیاز‌های روز را پاسخ دهیم و هم تولید دانش را به عمل برسانیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حکمرانی را مفهومی پیچیده، چند وجهی و نسبی دانست و افزود: البته بانک جهانی که مطرح کننده این مفهوم بود، نگاه پراگماتیستی و منفعت طلبانه داشت و ما شاهدیم که کشور‌هایی مثل افغانستان که وام‌ها و مبالغ زیادی برای گشایش به آن‌ها روانه شد در پایان دستاوردی نداشتند و بعد از خروج آمریکا شاهد نابودی این کشور هستیم.

وی تعالی در حکومت را امری بدیهی دانست و افزود: مکاتب غرب صرفا نگاه مادی به زندگی بشر دارند و جایی برای خدا در روند زندگی و اعتقادات رفتاری دیده نمی‌شود و نتیجه این نگاه باعث می‌شود تا صرفا سود و منفعت طلبی اساس تمام اقداماتشان باشد.

احمدی مقدم گفت: حاکمیت یک امر دو سویه است که یک سوی آن فرمان دادن و اقتدار همراه با عدالت و از سویی فرمان بری در سایه آن عدالت است.

وی افزود: کمال مطلوب هدف تمام حکومت هاست و حتی استبدادی‌ترین حکومت‌ها دایه آن را دارند، اما در مکاتب غرب با حذف نقش معاد و خدا و محدود کردن انسان به جهان ماده مردم را گرفتار تصمیمات لیبرالی کرده اند.

احمدی مقدم ادامه داد: امروز در غرب حکومت و قدرت یک هدف است، اما در نظام اسلامی این دو ابزاری برای تعالی بشر و رساندن جامعه به کمال مطلوب یاد شده است.
وی در پایان دو مبنای احکام الهی و نظام اخلاقی عدالت محور را ویژگی نظام اسلامی خواند و افزود: ما در جمهوری اسلامی توانسته ایم تا حد زیادی با اجرای این دو مبنا عدالت نسبی را برقرار و اهداف متعالی اسلامی را برپا کنیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز