خبرگزاری کار ایران

مصدق:

زمینه‌های حل معضل اطاله دادرسی فراهم شده است/ به سمت قوه قضائیه هوشمند برویم

زمینه‌های حل معضل اطاله دادرسی فراهم شده است/ به سمت قوه قضائیه هوشمند برویم
کد خبر : ۱۱۵۲۵۳۳

معاون اول قوه قضائیه با اعلام اینکه قوه قضائیه برخورد جدی با فساد را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: این نوید را می‌دهم‌ که زمینه اجرای عدالت در ساختارها و همه زمینه‌ها فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان که امروز (پنجشنبه_۱۳ آبان ماه) برگزار شد، اظهار کرد: روحیه استکبارستیزی به معنای وسیع آن باید در همه دستگاه‌ها ساری و جاری باشد. استکبارستیزی در دادگستری به معنای احقاق حق و رساندن حق به حق دار و اجرای عدالت است.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه برخورد جدی با فساد را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: باید به سمت ساختن قوه قضائیه هوشمند برویم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز اطاله دادگستری برای ما معضلی است که باید حل شود و زمینه‌های آن فراهم شده است، افزود: پرونده‌های معوقه در دادگستری نیز بسیار رنج آور است و در شأن عدلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و باید به این مشکل رسیدگی شود.

مصدق افزود: این نوید را می دهم که زمینه اجرای عدالت در ساختارها و همه زمینه‌ها فراهم شده و امیدوارم با کمک مدیران و نیز مردم بتوانیم به اهداف پیش بینی شده در دستگاه قضائی دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز مراسم تکریم یکی از خادمان نظام است، تاکید کرد: خدمت به مردم یکی از نعمات الهی است که باید قدردان آن بود. رئیس کل قبلی دادگستری استان اصفهان به عنوان‌ قاضی عالی رتبه دیوان عالی کشور منصوب می‌شود و خادم دیگری با مدیریت‌های طولانی در دستگاه قضائی، سکان مدیریت قضائی استان را به عهده می‌گیرد.

معاون اول قوه قضائیه یکی از مصادیق تحول و تعالی را جابجایی مدیران دانست و افزود: انتظارات ما از دادگستری استان اصفهان به صورت مکتوب اعلام می‌شود، اما مهمترین انتظاری که داریم این است که برنامه عملیاتی برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری به قوه قضائیه تدوین شود.

همچنین حجت الاسلام اسدالله جعفری_رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه محور دستگاه قضائی، قاضی است، گفت: نقش آفرینی اول در این مجموعه مربوط به قضات شریف و خدومی است که استان اصفهان فراوان دارد.

وی با قدردانی از دستگاه قضائی برای واگذاری این ماموریت خطیر، افزود: با روحیه جهادی و تفکر انقلابی و در راستای اجرای انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری و سند تحول و سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغ شده، در جهت ارتقا سطح کمی و کیفی و بهبود وضعیت دادگستری استان تلاش خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: تکالیفی در حوزه قضائی و رسالت ذاتی داریم و در حوزه سیاست‌های کلان نظام نیز تکالیفی به عهده ما گذاشته شده است که برای انجام این تکالیف برنامه داریم.

وی با تاکید بر اینکه در راستای پاسداری و صیانت از حقوق عمومی، دستگاه قضائی باید پیام روشنی داشته باشد، تصریح کرد: دستگاه قضایی از یک سو باید پناهگاه و ملجأ انسان‌های ستم دیده باشد و از سوی دیگر از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و برق شمشیر اجرای عدالت برای تبهکاران و مجرمانی که پا از قانون فراتر می‌گذارند و قانون شکنی می‌کنند دیده شود و بی ملاحظه در این زمینه عمل خواهد شد.

جعفری خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم حق مردم استان اصفهان را حفظ و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم و خود را وقف خدمت به مردم کنیم.

در این مراسم حجت الاسلام اسدالله جعفری به عنوان - رئیس کل دادگستری استان اصفهان معرفی و از خدمات محمد رضا حبیبی - رئیس کل سابق دادگستری این استان تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز