تسهیل در امر تنظیم سند رسمی با بازنگری مجموعه بخشنامههای ثبتی حوزه امور اسناد/ گامی جدید برای حذف بخشنامههای زائد امور اسناد
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آغاز پروژه بازنگری مجموعه بخشنامههای ثبتی حوزه امور اسناد به منظور به روز رسانی، اصلاح و حذف بخشنامه های زائد در این حوزه خبر داد.
به گزارش ایلنا، مهدی اقبال از آغاز پروژه بازنگری مجموعه بخشنامه های ثبتی حوزه امور اسناد به منظور به روز رسانی، اصلاح و حذف بخشنامه های زائد در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: اجرای پروژه بازنگری مجموعه بخشنامههای ثبتی حوزه امور اسناد در راستای اجرای فرامین ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و بر مبنای خواسته تمامی ادارات ثبتی و دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور طی سالیان گذشته بوده است.
وی افزود: این پروژه با هدف ایجاد مرجعی برای مخاطبین هدف و مردم و حقوقدانان و با حضور مسئولان و مدیران معاونت امور اسناد سازمان ثبت ، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مرکز و گروهی از کارشناسان خبره سازمان و اعضای کمیته حقوقی کانون آغاز به کار کرد.
معاون سازمان ثبت اسناد کشور تصریح کرد : طی سالیان گذشته و با ورود تکنولوژی و فناوری اطلاعات به سازمان ثبت و مکانیزه شدن بیشتر امور تحت سامانه های ایجاد شده، لزوم بازنگری در مجموعه بخشنامه های ثبتی احساس می شد که با اجرای این پروژه بسیاری از ابهامات ایجاد شده در بخشنامه های صادره طی سالیان متوالی برطرف گشته و بخشنامه های بلااثر حذف میشوند.