خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسکو:

مرجعی در داخل کشور توان تجار ایران را در روسیه تجمیع کند

مرجعی در داخل کشور توان تجار ایران را در روسیه تجمیع کند
کد خبر : ۱۱۰۳۱۷۵

سفیر ایران در روسیه با گلایه از اینکه بیشتر تجار ایران در روسیه در سطوح کوچک فعالیت دارند، این امر را برای کار با بازار بزرگ روسیه نامناسب عنوان و خاطرنشان کرد: باید در داخل کشور مرجعی وجود داشته باشد که توان تجار ایران را در روسیه تجمیع کند.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی گفت: من فکر می کنم که ما در قالب اتحادیه اقتصادی اورآسیا آینده اقتصادی نویدبخشی را می‌توانیم رقم بزنیم به شرط اینکه مقدمات را فراهم کنیم چون گاهی مقدمات را در داخل کشور اینگونه می‌بینیم که قادر به تولید کالایی هستیم، اما به دلایلی این کار را نمی کنیم.

 وی با اشاره به مسائل لجستیکی به عنوان یکی از مشکلات موجود در مسیر صادرات افزود: ما برای ورود به بازار بزرگ روسیه سه راه هوایی، زمینی و دریایی داریم. گاهی حمل و نقل کالا از راه هوایی به علت هزینه های بالا به صرفه نیست و با توجه به اینکه مرز زمینی مستقیم میان ایران و روسیه وجود ندارد، بهترین راه تقویت حمل و نقل دریایی از طریق توسعه بنادر است.

 سفیر ایران در روسیه با گلایه از اینکه بیشتر تجار ایران در روسیه در سطوح کوچک فعالیت دارند، این امر را برای کار با بازار بزرگ روسیه نامناسب عنوان و خاطرنشان کرد: باید در داخل کشور مرجعی وجود داشته باشد که توان تجار ایران را در روسیه تجمیع کند.

 وی تاجرنماها را مشکل عمده بعدی تجارت ایران با روسیه عنوان کرد.

جلالی با اشاره به عدم شناخت متقابل میان تجار ایران و روسیه به عنوان یکی از مشکلات اساسی تاکید کرد: یکی از دلایل این امر نبود زبان مشترک برای تعامل است. به عنوان مثال صداو سیمای جمهوری اسلامی باید شبکه تلویزیونی به زبان روسی ایجاد کند و در روسیه نیز بایستی یک شبکه فارسی زبان به منظور معرفی بیشتر دو طرف راه اندازی شود.

 وی برگزاری نمایشگاه ها را برای آشنایی تجار با قواعد و قوانین دیگر کشورها مهم دانست و افزود: تجار روس با سفر به ایران تصویر درستی از شرایط کشور ما پیدا می کنند و با ظرفیت های ما آشنا می شوند.

وی کالاهای عرضه شده در برخی غرفه های روسیه، از جمله ماکارونی را نشان دهنده عدم شناخت آنها از بازار ایران عنوان کرد.

جلالی در گفت وگو با ستاد برگزاری نمایشگاه اوراسیا درباره نقش نمایشگاه ها در توسعه کریدورهای اقتصادی گفت: زمانی که مطالبه صادراتی افزایش یابد، کریدورهای اقتصادی، مانند جاده ابریشم نیز بر همین اساس شکل گرفته و گسترش پیدا می کنند. کریدورها مانند رودخانه راه خود را پیدا می کنند و ما بایستی سدهای موجود در مسیر این رودخانه ها را بشکنیم تا آنها در مسیر درست خود جاری شوند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز