از سوی جهانگیری؛
اصلاحیه مجوز احداث آزادراه تبریز-مرند-بازرگان ابلاغ شد
![اصلاحیه مجوز احداث آزادراه تبریز-مرند-بازرگان ابلاغ شد](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/XARMUGsJASBP/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0pmSww05PI0uk7otfNPZWXfo,/%D8%A7%D8%B3%D8%AD%D8%A7%D9%82+%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C.jpg)
معاون اول رئیسجمهور اصلاحیه مصوبههای موضوع مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای احداث آزادراه تبریز-مرند-بازرگان را ابلاغ کرد.
به گزارش ایلنا، با امضای اسحاق جهانگیری اصلاحیه مصوبههای موضوع مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای احداث آزادراه تبریز – مرند – بازرگان ابلاغ شد.
هیات وزیران در جلسه بیست و نهم فروردین ۱۴۰۰ با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اصلاح مصوبههای موضوع مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای احداث آزادراه تبریز – مرند – بازرگان موافقت کرد.
به موجب اصلاحیه مذکور، طرف مشارکت، برای اجرای قطعه اول پروژه به طول حدود (۶۳) کیلومتر (پروژه تبریز–صوفیان–مرند) عهدهدار ۵۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای اجرا و تأسیسات جانبی خاص آن تا شروع مرحله بهرهبرداری و تسویه حساب کامل هزینهها خواهد بود و وزارت نیز تأمین ۵۰ درصد منابع مالی لازم برای احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص آن به علاوه هزینه استملاک اراضی را از محل ردیف اعتباری مندرج در قوانین بودجه سنواتی و سایر منابع مصوب مربوط تأمین خواهد کرد.
پیشبینی اولیه دوره واگذاری معادل ۱۸ سال مشتمل بر ۳ سال دوره مطالعه و احداث و ۱۵ سال دوره بهرهبرداری خواهد بود. لیکن دوره واگذاری واقعی محدود به بازگشت کامل سرمایه و سود مورد انتظار (مصوب) یا پایان دوره واگذاری، هر کدام که مقدم باشد و زودتر محقق شود، است.