شجاعی:
مجمع زنان اصلاحطلب نگران استحاله جمهوری اسلامی در هر دو بعد اسلامیت و جمهوریت آن است
دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب گفت: پیشبینی میشود که در قرن آتی نهادهای مدنی، دانایی و توانایی و قدرت دستیابی به تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی و فناوریهای نوین از عوامل قدرت در عرصه جهانی باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا شجاعی در دومین کنگره مجمع زنان اصلاح طلب، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ و رعایت پروتکلهای بهداشتی کنگره در فضای مجازی برگزار میشود. امیدوارم زیرساختهای نه چندان مستحکم ارتباطات در فضای مجازی در کشور و تجربه نه چندان قوی جامعه در فعالیت و استفاده از تکنولوژیهای جدید ارتباطی امکان موفقیت کامل را در این کار مهم برای ما فراهم سازد.
وی افزود: در حوزه بینالملل، آرایش نظام سیاسی جهان در حال تغییر است. اگر در قرن گذشته، بازیگران اصلی در عرصه جهانی، قدرتهای دارای تسلیحات نظامی، رهبران اقتدارگرا و نهادهای بینالمللی و منابع طبیعی و اقتصاد سرمایهداری بود، پیشبینی میشود که در قرن آتی نهادهای مدنی، دانایی و توانایی و قدرت دستیابی به تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی و فناوریهای نوین از عوامل قدرت در عرصه جهانی باشد.
دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب بیان کرد: در آینده بخش بزرگی از گردش مالی جهان در جهان دیجیتال است. از سوی دیگر کرونا باعث واگرایی بیش از همگرایی شده است؛ برآمدن قدرتهای بزرگ چالشگر چون چین و روسیه نظام بینالملل را دچار تحولی جدید کرده است.
وی گفت: در شرایطی وارد قرن ۱۵ میشویم که ۴۲ سال از انقلاب اسلامی گذشته و ما آن را جشن میگیریم. نظامی که بر دو بال جمهوریت و اسلامیت با رهبری حکیمانه حضرت امام بر علیه استبداد و خودکامگی شکل گرفت. متأسفانه در حوزه سیاسی با کاهش بعد جمهوریت نظام و تهدیدهای بینالمللی و تضعیف حقوق شهروندی و کاهش نقش مردم مواجه هستیم و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که علاوه بر انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور میتواند معیاری برای مقبولیت نظام باشد اما با کمال تأسف جریان افراطی تمامیت خواه که تعریف درستی از جمهوریت ندارد و برای رأی مردم ارزش قائل نیست، دایره انتخاب را روز به روز تنگتر میکند و موجبات افزایش یأس و ناامیدی مردم را فراهم میکند.
شجاعی اظهار کرد: نگرانی اصلی در شرایط کنونی و خطرجدی در حال حاضر نبود گرایشات مختلف سیاسی و جناح های گوناگون که در طول این ۴۲ سال با عناوین مختلف لیبرال، خط امام، چپ و راست، اصلاحطلب و اصولگرا مطرح بودند؛هست. چرا که تنوع احزاب سیاسی موجب رشد و بالندگی نظام است و بنا به بیان اخیر منتشر شده رهبر انقلاب که اگر جریان چپ نبود، برای خود ایجاد خودم اقدام میکردم، وجود آنها ضروری است. بنابراین خطر اصلی جریانی است که از اصل و ریشه با اسلامیت نظام و یا با جمهوریت نظام مخالف بوده است. اولی کانونی در خارج از مرزها و یارانی در داخل دارد و دیگری در داخل مرز دارای پایگاه و قدرت است و حمایتهای مالی، اطلاعاتی و تبلیغاتی از خارج برای او فراهم میشود جریانی که از ابتدای انقلاب در نقاط حساس و موثر فرهنگی، علمی و تبلیغاتی نفوذ و آرام آرام انحراف در خط اصیل فکری امام را ایجاد کرد.
دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلی اضافه کرد: کسانی که عرفان اجتماعی امام و زیست مناجات سحری سرنوشت ساز او را به عنوان مغز دین کنار زدند و سلوک همراه با حلم و سماحت و بزرگواری او را که دریایی از جمعیت را به صحنه اقدام سیاسی پیروزی آفرین انقلاب آورد فراموش کردند، اشخاصی که نه در نهضت مشارکت داشتند و نه نهضت امام را قبول داشتند و آن را اقدامی که موجب تاخیر در ظهور منجی میشود می دانستند. با بزرگواری وی در نظام تحمل شدند و همان افراد امروز خانواده و شاگردان به حق امام را تحمل نمیکنند و با قلم قدرت ناشی از مردم رأی به عدم صلاحیت آنها میدهند.
وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز گفت: دولت پنهان با دخالت دادن نظامیان در سیاست سعی در ورود به قدرت اجرایی کشور و تشکیل دولت نظامی به بهانه و شعار جوانگرایی و انقلابیگری دارد و از هم اینک مجلس برای رئیس جمهور آینده لباسی طراحی میکند که فقط به تن فرد خاصی اندازه شود و این یعنی زیر پا گذاشتن حاکمیت مردم برای تعیین امور و سرنوشت خویش. لذا مجمع زنان اصلاحطلب نگران استحاله جمهوری اسلامی در هر دو بعد اسلامیت و جمهوریت آن است.
وی در خصوص فعالیت اصلاح طلبان نیز بیان کرد: جریان اصلاح طلبی که ریشه صد ساله در تاریخ ایران دارد، جریانی خردورز، نواندیش، آزادیخواه، دینباور، عدالت طلب، قانونگرا و صلحطلب است و در راستای آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی حرکت میکند. از منظر مجمع زنان اصلاحطلب قدرت، ابزاری برای خدمت به آحاد جامعه است تا در آن زن و مرد بتوانند استعداد خود را به فعلیت رسانده و با استیفای حقوق خویش توفیقی برای ابدی نمودن سرمایهها و امکانات موقت خویش به دست آورند.
وی افزود: بنابراین قدرت باید پاک و به سامان باشد و نقد مشفقانه مستمر در آن به آسانی امکانپذیر باشد چون هیچ شخصی در هیچ جایگاه و مقامی بینیاز از این انتقادهای منصفانه نیست.