خبرگزاری کار ایران

بیانیه جمعیت ایثارگران به مناسبت سالروز ارتحال امام(ره)

کد خبر : ۱۷۳۴۵۸

فردی که با معرفی الگوی منحصر به فرد خود در عرصه حکومت‌داری و تحقق حاکمیت الهی و ولایت فقیه، کارآمدی نظام مردم سالاری دینی را به جهان ثابت کرد به گونه ای که علیرغم گذشت دهها سال از تلاش های شبانه روزی دشمنان انقلاب اسلامی, اکنون بسط و گسترش شعارهای مبارزه طلبانه و قیام حق علیه باطل فراتر از مرزهای این سرزمین دیده و شنیده می شود.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای، پیروی از خط امام را حرکت در مسیر پیشرفت، استقلال، ایستادگی، پایمردی، جهاد و شهادت دانست و رؤسای قوای سه‌گانه را یکبار دیگر به پیروی از رهنمودهای ارزشمند حضرت امام‌(ره) در خصوص تکالیف و وظایف خود به موجبات رفع مشکلات مردم، فراخواند.

به گزارش فارس، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن تجدید پیمان و بیعت با بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و جانشین بر حق ایشان حضرت آیت‌ا… العظمی امام خامنه‌ای، امام خمینی(ره) را سالکی عابد، فقیهی جامع، امامی عالم و پیشوایی زاهد دلالت دانست و او را ابر مردی که جهان اسلام از آن بعنوان صالح مصلح بزرگ و احیا کننده اراده مبارزه مستضعفین و ملل مظلوم ستمدیده یاد می کند که درس ایستادگی و مقاومت را به عنوان اولین گام بیداری اسلامی نهادینه کرد نام برد.

دی متن این بیانیه آمده است:

دلسوختگان و ارادتمندان و همه یاران امام راحل، هرگز آن روز اندوهبار و خبر سنگین ارتحال آن بت‌شکن تاریخ معاصر را از یاد و خاطر نخواهند برد و همچنان غم فراق او سنگینی می‌کند. فراقی که روز مرگی نمی‌شناسد و برای همیشه تاریخ، قلب همه ملت‌های مستضعف، در آتش نهفته داغ او خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: «روح خدا به ملکوت اعلی پیوست» جمله ای کوتاه اما پرپیام که بر درگذشت سالکی عابد, فقیهی جامع, امامی عالم و پیشوایی زاهد دلالت داشت. ابر مردی که جهان اسلام از آن بعنوان صالح مصلح بزرگ و احیا کننده اراده مبارزه مستضعفین و ملل مظلوم ستمدیده یاد می کند که درس ایستادگی و مقاومت را به عنوان اولین گام بیداری اسلامی نهادینه کرد.

این بیانیه می افزاید: فردی که با معرفی الگوی منحصر به فرد خود در عرصه حکومت‌داری و تحقق حاکمیت الهی و ولایت فقیه، کارآمدی نظام مردم سالاری دینی را به جهان ثابت کرد به گونه ای که علیرغم گذشت دهها سال از تلاش های شبانه روزی دشمنان انقلاب اسلامی, اکنون بسط و گسترش شعارهای مبارزه طلبانه و قیام حق علیه باطل فراتر از مرزهای این سرزمین دیده و شنیده می شود.

مردی فراتر از مردان بزرگ با شجاعتی آسمانی که مقهور زیاده خواهی ها و باج گیری های سردمداران بلوک شرق و این بیانیه ادامه می دهد: غرب نگردید بلکه با عزمی پولادین آنها را به در پیش گرفتن مسیری درست دعوت کرد چرا که از کرامتی آسمانی و صداقتی عرفانی پربهره بود.

او برای ملت خود یک رهبر, یک مرجع, یک مقتدا و هم یک پدر بود و عزم واراده خود را صرف رهبری, تهذیب, تعلیم و تعلم فرزندان نمود.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یاد و نام آن صالح و مصلح دوران و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) را گرامی داشته و همواره خود را با این سؤال مواجه می‌داند که به راستی چگونه می‌توان از این ابر مرد تاریخ و مصلح دوران، تجلیل واقعی به عمل آورد؟

در روزهایی که امت قدرشناس با برپایی بزرگداشت‌های مختلف یاد و نام او را گرامی می‌دارند و اندیشمندان جامعه، اندیشه‌های تابناک امام(ره) را مورد تبیین قرار می‌دهند، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، لازم می‌داند نکاتی را یادآوری نماید:

۱ حضرت امام‌خمینی(ره) با تکیه بر اسلام ناب محمدی‌(ص)، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مبتنی بر تئوری ولایت فقیه و در چارچوب مردم‌سالاری دینی به عنوان پدیده نو پایه‌گذاری و بنیان نهادند.

ما بر این باوریم که مسیر پر افتخار انقلاب اسلامی یعنی «ولایت‌مطلقه‌فقیه» که جان‌مایه خط امام و اندیشه‌ها و آرای امام(ره) است که امروز در تبعیت از خلف صالح آن پیر فرزانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تجلی یافته است، دفاع از این پایگاه عظیم موجب عزت، سرافرازی، پیروزی و افتخار ملت ایران بوده و خواهد بود.

۲ پس از رحلت امام‌خمینی(ره) اینگونه تبلیغ می‌شد که ایران اسلامی با خلاء رهبری مواجه خواهد شد و بحران ایران را فرا خواهد گرفت. در چنین شرایطی که یاران و وفاداران انقلاب اسلامی تصمیم‌ تاریخی مجلس خبرگان رهبری در روز چهاردهم خرداد سال ۱۳۶۸ را به انتظار نشسته بودند، سرانجام مجلس خبرگان تصمیم‌ تاریخی خود را اتخاذ و اعلام کرد.

مردم سراسر کشور، گروه‌ها و نخبگان سیاسی مذهبی هر کدام به نوعی با حضرت آیت‌ا… العظمی خامنه‌ای اعلام بیعت و وفاداری کردند. تصمیم صحیح، به جا و سریع مجلس خبرگان موجب شد قبل از آنکه آفتاب به غروب بنشیند و امام در آرامگاه ابدی مستقر گردد، خورشید دیگری که خود آن حضرت آشکار ساخته بود طلوع نماید و از آن روز تارخی تا به امروز پرتو افشانی نماید.

انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بعنوان فردی امین, عالم و مجتهد برای زمامداری و هدایت کشتی بزرگ انقلاب اسلامی بود. شخصیتی بزرگ و فرهیخته که با مهندسی هوشمندانه و خلاقانه خود مانع از تعرض تمهید دشمنان و فتنه نااهلان به حریم مقدس ولایت فقیه گردید.

۳ - امام‌خمینی‌(ره)، در عالم سیاست و حکومت بی‌گمان رهبری انقلابی و مردی‌سیاسی درجه اول محسوب می‌شود که انقلابی نیرومند در کشوری بزرگ را به پیروزی رساند؛ وی توانست یک نظام حکومتی تأسیس کند که در طول دو دهه پر حادثه و پر مخاطره، پایداری و دوام داشته است.

اکنون بر اندیشمندان و نخبگان کشور در عرصه‌های مختلف است که شیوه، روش و سیره آن امام بزرگوار را مورد تبیین قرار داده و مبتنی بر اندیشه‌های بلند او، به طراحی یک الگو نوین بومی - اسلامی در تمام عرصه های سیاسی، فرهنگی، مدیریتی و حکومتی بپردازند.

۴ تمامی طیف‌های عاشق روح الله وظیفه دارند بار دیگر شاخص‌های مبتنی بر اندیشه‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بازخوانی کنند. بدون تردید در اندیشه‌ امام و رهبری، اتکا به مؤلفه‌های «ولایت‌مداری، تکلیف‌گرایی، ایثارگری در رفتار، عقلانیت، کارآمدی، خرد جمعی، وحدت، روحیه خدمتگزاری، گردش نخبگان، جوان‌گرایی، نوگرایی در روش، ساده‌زیستی و روحیه بسیجی و انقلابی، تولید علم و نهضت نرم‌افزاری و ظلم ستیزی - استکبار ستیزی - فساد ستیزی و…» کاملاً مشهود است و اکنون برای نهادینه شدن گفتمان اصولگرایی در جامعه بایستی مولفه‌های اندیشه امام و رهبری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و همه بایستی در ترسیم خط امام و اهتمام بر آن بکوشیم.

خط امام یعنی فراموش نکردن شیطان بزرگ، یعنی مرگ بر ظلم و ستم و تجاوز

خط امام یعنی هیچگاه توجه به محرومین و مستضعفین را فراموش نکردن

خط امام یعنی عشق ورزی مسئولین و خادمین ملت به آحاد مردم

خط امام یعنی هرگز آمریکا را فراموش نکردن

خط امام یعنی خط پیشرفت، استقلال و ایستادگی و پایمردی و جهاد و شهادت

خط امام یعنی توانستن - خط همت و عزم و اراده ملی و خط تلاش برای طراحی بنیاد تمدن نویس اسلامی

خط امام یعنی خط بسیج مستضعفان عالم، حق طلبان و آزادیخواهان جهان در مقابله با نظام سلطه جهانی

خط امام یعنی تبعیت از مقام معظم رهبری

خط امام یعنی عشق به همه خوبیها خط امام یعنی اعلان برائت از همه بدیها

روسای قوای سه گانه بایستی در آستانه رحلت امام‌(ره)، یکبار دیگر رهنمودهای ارزشمند امام‌(ره) در خصوص تکالیف و وظایف خود را مرور کرده و موجبات رفع مشکلات مردم، را فراهم نمایند.

در پایان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تجدید پیمان و بیعت با بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و جانشین بر حق ایشان حضرت آیت‌ا… العظمی امام خامنه‌ای، همراه با خیل عظیم امت حزب‌ا… در مراسم گرامیداشت ارتحال آن یگانه دوران، حضور خواهد یافت و رمز پویایی انقلاب را در اندیشه‌های او خواهد جست.

خردادماه ۱۳۹۳

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز