آیتالله موسوی تبریزی: / تکرار /
تمام هم و غم امام حضور همه جریانها و گروههای سیاسی در انتخاباتها بود
نمایندهای که بدون رقابت وارد مجلس شود و از رد صلاحیت بترسد نمیتواند، در مقابل مفاسد نیز بایستد / امام گفتند اگر به خانهای رفتید تا تروریستی را دستگیر کنید، و در آن خانه، تروریست نبود اما در آنجا آلات قمار یا مشروب یافتید حق ندارید این مسئله را عمومی کنید
دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام هم و غم امام، حضور همه جریانها و گروههای سیاسی در انتخاباتها بود، تاکید کرد: امام همیشه تاکید داشتند که بگذارید مردم خود انتخاب کنند و اینطور نباشد که مثل زمان شاه انتخابات فرمایشی باشد و ساواک بگوید که چه کسی به مجلس برود و یا چه کسی به مجلس نرود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی در همایش «اگر امام بود» که عصرامروز درکانون توحید برگزار شد، گفت: امام(ره) قبل از آنکه فردی سیاسی، رهبر و امام باشد؛ یک مسلمان واقعی، وارسته و شیعه به معنای و اقعی بود.
وی ادامه داد: در زمان فوت آیتالله بروجردی شاه از ساواک میخواهد درباره مراجع آتی تحقیقی بکند که بر اساس تحقیقات ساواک، حضرت امام محبوبترین و مقبولترین شخصیت برای مرجعیت بودند و در سال ۵۲ و ۵۳ نیز زمانی که آیتالله خوئی بیمار بودند بار دیگر ساواک این تحقیق را تکرار کرد که باز امام چه در داخل و چه در خارج از نظر علمی و فقهی بیشترین مقبولیت را داشتند اما ایشان هیچگاه به دنبال اینکه خود را در معرض توجه قرار دهد، نبود و حاضر نمیشد که ایشان را به شکلی تشریفاتی همراهی کنند.
دادستان کل انقلاب در زمان امام خمینی با بیان اینکه من از سال ۴۲ با آقای روحانی دوست هستم، خطاب به روحانی گفت: من از شما میخواهم تا این حرکتهای دستهجمعی که پشت ماشین شما راه میافتند و محصول نامبارک دولت قبل بود را جمع کنید؛ هر چند که ممکن است برخیها بگویند که اگر این پشت ماشین در افتادنها نباشد برایتان این حرف و حدیثرا درمیآورند که شما مقبولیت ندارید که این توجیه نیز اشتباه است.
موسوی تبریزی ادامه داد: ما وقتی که در حضور امام، نقدی میکردیم و برنامهای میدادیم امام ما را بیشتر نسبت به کسانی که تعریف و تمجید میکردند تحویل میگرفت و حاضر به مورد تمجید قرار گرفتن نبودند.
دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه امام خمینی(ره) در صد تابع اسلام بودند، تصریح کرد: امام هیچ وقت به خودش فکر نمیکرد بلکه درباره راهش میاندیشید و به جز خدا و تکلیفش به چیز دیگر فکر نمیکرد.
وی درباره اعتقاد امام به رای مردم خاطرنشان کرد: وقتی ایشان میگفتند مردم صاحبان این انقلاب هستند صد در صد به این حرف اعتقاد داشت و این طور نبود که حرفی را فقط به خاطر شرایط زمانی بیان کنند.
وی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه امام اجازه ترور حسنعلی منصور را داده بودند، یادآور شد: اینکه گفته می شد، برای ترور حسنعلی منصور از امام اجازه گرفته شد؛ تهمت ناروا و کذب محض است بلکه شخص دیگری برای این کار اجازه داد و امام از رفتارهایی که با سلاح انجام میگرفت همه را پرهیز میکرد.
آیتالله موسوی تبریزی درباره جایگاه مجلس در اندیشه امام(ره) تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل ما بعد از انقلاب مسئله اشغال سفارت آمریکا بود که وقتی مجلس شروع به کار کرد امام پیگیری این مسئله را بدون هیچ پیششرطی به مجلس سپرد و واقعا مجلس را در راس امور میدانستند.
دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام هم و غم امام حضور همه جریانها و گروههای سیاسی در انتخابات بود، تاکید کرد: امام همیشه تاکید داشتند که بگذارید مردم خود انتخاب کنند و اینطور نباشدکه مثل زمان شاه انتخابات فرمایشی باشد و ساواک بگوید که چه کسی به مجلس برود و یا چه کسی به مجلس نرود.
وی با اشاره به جمله امام مبنی بر اسلام آمریکایی گفت: در آن زمان، آقای مهدوی کنی نزد امام رفتند و گفتند آیا منظورتان از اسلام آمریکایی ما هستیم که امام گفتند خیر و سپس آقای مهدوی کنی گفتند که پس جملهای درباره ما بگویید که امام اعلام حمایت خودشان را موکول به بعد از برگزاری انتخابات کردند و حتی وقتی آقای شیخ محمد یزدی نتوانست به مجلس راه یابد وی را به عضویت شورای نگهبان در آوردند.
موسوی تبریزی با طرح این سوال که آیا ما پس از رحلت امام، راه امام را ادامه دادهایم؟ و توانستهایم انتخاباتی مد نظر امام برگزار کنیم، ابراز داشت: در انتخابات راه غلط، تفسیر نادرست از قانون اساسی به عنوان احراز صلاحیت انجام میگیرد، آیا این امسئله واقعا صحیح انجام میگیرد؟
وی با اشاره به گسترش مفاسد اقتصادی در طی هشت ساله گذشته تصریح کرد: نمایندهای که بدون رقابت وارد مجلس شود و از رد صلاحیت بترسد نمیتواند، در مقابل مفاسد نیز بایستد.
دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز امیدواری برای رفع حصر تاکید کرد: اینکه میگویند شرایط برای رفع حصر مهیا نیست، دیگر چه حرفی است؟ اینکه شرط بگذاریم که آنها توبه کنند و آنها بگویند ما توبه نمیکنیم حرفی غیر معقول است چرا که اگر آنها جرمی انجام دادهاند باید در یک دادگاه صالحه و عمومی محاکمه شوند و اگر جرمی نیز انجام ندادهاند حصر برداشته شود. چرا باید برخی از فالان سیاسی بیش از ۴ سال در انفرادی باشد؟ من یادم میآید زمانی که داریوش فروهر دستگیر شد، امام مرا خواست و گفت نباید امثال فروهر در این نظام دستگیر شوند و وی هم پس از دو، سه ساعت آزاد
شد.
دادستان کل اسبق انقلاب با اشاره به فرمان ۸ مادهای حضرت امام بیان کرد: امام گفتند اگر به خانهای رفتید تا تروریستی را دستگیر کنید، و در آن خانه، تروریست نبود اما در آنجا آلات قمار یا مشروب یافتید حق ندارید این مسئله را عمومی کنید و حق بردن آبرو یا شنود را ندارید اما اینک میخواهند شنود را قانونی کنند که این با منش و باور امام در یک راستا نیست.