خبرگزاری کار ایران

احضار دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به کمیته انضباطی

احضار دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به کمیته انضباطی
کد خبر : ۱۶۱۶۸۲

برگزارکنندگان جلسه و همفکرانشان از توزیع عکس وزیر خارجه کشور ممانعت به عمل آوردند / امروز هم در دولت تدبیر و امید شاهد ادامه رویه احضار یک سویه منتقدان به کمیته انضباطی هستیم.

برخی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیر کبیر به خاطر حواشی حضور سعید جلیلی در این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شدند.

پویا اربابی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب اظها کرد: به خاطر حضور آقای سعید جلیلی در دانشگاه امیر کبیر که به دعوت بسیج دانشجویی صورت گرفته بود، گروهی از فعالان دانشجویی با اعتقاد به اینکه دلیل افزایش تحریم‌ها و قطعنامه‌ها علیه کشور به خاطر مدیریت نامناسب مسئول سابق تیم مذاکره کننده هسته ای بوده است، به جهت حمایت از سیاست خارجی دولت تدبیر و امید در این نشست حضور پیدا کردند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در این جلسه برگزارکنندگان جلسه و همفکرانشان از توزیع عکس وزیر خارجه کشور ممانعت به عمل آوردند، ‌ادامه داد: در این جلسه آقای جلیلی چندین بار به حوادثپس از سال انتخابات سال ۸۸ اشاره و دانشجویان بسیجی نیز در حمایت از سخنان دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی شعار مرگ بر فتنه گر و آشوبگر سر دادند که در مقابل گروهی از دانشجویان در واکنش به این فضا خواستار آزادی فعالان دانشجویی دربند و زندانیان سیاسی شدند.

وی افزود: ‌ در حین برگزاری این نشست توسط گروهی از افراد نامشخص پیامکی با مضمون اینکه " گروهی از هوچی گران بار دیگر جهت برهم زدن برنامه در تلاش هستند " به سایر دوستان خود ارسال و خواستار کمک رسانی شده بودند. پس از برگزاری مراسم بسیج دانشجویی طی بیانیه ای دانشگاه را تهدید کرده بود که در صورت عدم برخورد مناسب از این به بعد بدون مجوز به صورت مستقل و بدون هماهنگی با دانشگاه مبادرت به برگزاری نشست ها خواهند کرد که این مساله اگر از سوی تشکل یا جریان دیگری اتفاق می افتاد گناه نابخشودنی محسوب می‌شد و باید پاسخگوی تک تک عبارات این بیانیه می‌شدند.

اربابی با بیان اینکه دو روز بعد از این مراسم نامه ای به دستمان رسید که در آن اعلام شده بود به خاطر برهم زدن نشست آقای جلیلی روز شنبه(۳۰ فروردین) در کمیته انضباطی حاضر شوید، اظهار کرد: در سالیان اخیر فقط بسیج دانشجویی و گروه های همفکر آنان اجازه برگزاری مراسم‌هایی این چنینی را داشتند و هرگاه در مراسم مشکلی ایجاد می شد فقط نیروهای منتقد آنها به کمیته انضباطی احضار و حکم می گرفتند که امروز هم در دولت تدبیر و امید شاهد ادامه رویه احضار یک سویه منتقدان به کمیته دانشجویی هستیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در دولت تدبیر و امید مسوولان دانشگاه بدون هیچگونه تبعیضی آزادی بیان و تفکر را برای همه گروهها و جریانهای دانشجویی قائل باشند و اگر جایی نیاز به پاسخگویی احساس شود هر دو طرف درگیر را احضار کنند نه اینکه یک جریان همواره داری حاشیه امن بوده و خود را مبری از پاسخگویی یا توبیخ بداند و جریان دیگر در تنگنا قرار گیرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز