خبرگزاری کار ایران

جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

نظارت احزاب، جلوی ضعف دولت‌ها را می‌گیرد

نظارت احزاب، جلوی ضعف دولت‌ها را می‌گیرد
کد خبر : ۱۳۰۳۸۸

در هشت سال گذشته یکی از مهم‌ترین عواملی که باعثبه وجود آمدن بحران در کشور در زمینه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی شده است، عدم استفاده از پیشنهادات و راهکارهای احزاب و اعمال فشار‌ها و موانعی بوده است که بر احزاب سیاسی و هواداران آن‌ها اعمال شده است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نهاد‌ها و احزاب در کشور فعال و ناظر بر اعمال دولت باشند به تبع آن دولت‌ها کمتر دچار ضعف و آفت‌ها خواهند شد.

جلال جلالی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص نحوه برخود با احزاب در دولت جدید با اشاره به وعده دیدار وزیر کشور با احزاب در روزهای آینده این اقدام را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به فضای بسته‌ای که در سالهای اخیر به جامعه تحمیل شد این اقدام وزیر کشور می‌تواند زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات و گسترش هم اندیشی و همکاری برای مشکلات به وجود آمده باشد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکلاتی که احزاب در شرایط کنونی با آن درگیر هستند، افزود: متاسفانه به دلیل فضای نامناسب سیاسی و ناهماهنگی‌های اعمال شده در سالهای اخیر احزاب در داخل کشور هنوز هم نمی‌توانند به صورت روشن و آشکار تشکیل جلسه دهند.
وی وزارت کشور را در مقابل چنین فضایی مسئول دانست و گفت: یکی از وظایف وزارت کشور حفظ امنیت شهروندان و همکاری با احزاب و تشکل‌های سیاسی است.
جلالی گفت: توجه و همکاری بیشتر با احزاب موجب افزایش امیدواری مردم نسبت به دولت و فراهم شدن زمینه برای حضور افراد و به خصوص جوانانی که علاقمند به فعالیت سیاسی در کشور هستند در کادرسیاسی و کمیته‌های آموزشی برای راه یابی به قدرت خواهد شد.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای تسامح و پرهیز از خشونت و پذیرش رقیب در فضای سیاسی خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته یکی از مهم‌ترین عواملی که باعثبه وجود آمدن بحران در کشور در زمینه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی شده است، عدم استفاده از پیشنهادات و راهکارهای احزاب و اعمال فشار‌ها و موانعی بوده است که بر احزاب سیاسی و هواداران آن‌ها اعمال شده است.
جلالی در ادامه توضیح داد: اگر نهاد‌ها و احزاب در کشور فعال و ناظر بر اعمال دولت باشند به تبع آن دولت‌ها کمتر دچار ضعف و آفت‌هایی خواهند شد که امروز در کشور شاهد آن هستیم و همینکه دولت جدید کارنامه دولت گذشته را بررسی و مطالعه کند بهترین دلیل خواهد بود برای اینکه فضای سیاسی کشور را برای برگرداندن و فعالیت احزاب در عرصه سیاسی فراهم کند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب، آزادی احزابی که در گذشته رسمیت داشته‌اند، تلطیف فضای سیاسی کشور و حفظ امنیت افراد در برگزاری میتینگ‌ها و تجمعات را از مهم‌ترین مطالباتی عنوان کرد که که می‌تواند در دیدار با وزیر کشور مطرح شود.
جلالی همچنین در ادامه بر لزوم تقویت احزاب در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به کوچک بودن شهرستان‌ها احزاب با موانع و محدودیت‌های بیشتری نسبت به پایتخت مواجه هستند.
وی همچنین به مشکلات مالی احزاب اشاره کرد و گفت: چون اکثر احزاب و تشکل‌ها به لحاظ اقتصادی ضعیف هستند، یکی دیگر از مواردی که باید در رابطه با احزاب مورد توجه قرار گیرد تخصیص تسهیلات و بودجه به احزاب است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز