خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

پنهان کردن جزئیات نشست ژنو بهتر از فریب مردم است

پنهان کردن جزئیات نشست ژنو بهتر از فریب مردم است
کد خبر : ۱۱۴۲۳۰

مشکل افراطیون محرمانه بودن جزئیات نشست ژنو نیست / مسئولان عالی رتبه کشور به ویژه مقام معظم رهبری قطعا از جزئیات نشست ژنو مطلع هستند / بحثنامحرم بودن مردم در اینجا مطرح نیست بحثاین است که علنی شدن این مذاکرات ممکن است روند کار را تغییر دهد.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در زمان امام راحل مسائلی همچون اسناد طبقه بندی شده نظام وجود داشت که جزئیات آن را جز مسئولان عالی رتبه کشور کسی نمی‌دانستند. بنابراین اگر پاره‌ای از سیاست گذاری‌ها در جامعه به دلیل مفسده‌هایی که می‌تواند داشته باشد پنهان شود بهتر از این است که به ۷۵ میلیون نفر دروغ بگوییم.

حجت الاسلام محمد تقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص واکنش‌های صورت گرفته نسبت به محرمانه بودن جزئیات نشست ژنو از سوی برخی گروه‌ها عنوان کرد: افراطیون داخل بدانند که طی ۸ سال گذشته همواره سعی کردند به مردم آمارهای دروغ بدهند این بد‌تر از پنهان کردن جزئیات مسئله‌ای است که حساسیت آن برای همه مشخص است.

وی افزود: مشکل افراطیون محرمانه بودن جزئیات نشست ژنو نیست بلکه کسانی که در مسائل سیاسی بنیاد فکری ندارند می‌خواهند که همواره رقیب موفق نباشد. نصیحت من به این عده این است که با دقت بازبینی کنند که مردم پای صندوق رأی به چه تفکری رأی دادند. امروز هم اگر در مورد سیاست‌های ظریف در عرصه بین المللی از مردم رأی گیری شود می‌بینیم که آن‌ها نیز راضی هستند.

حجت الاسلام فاضل میبدی با بیان اینکه افراطیون در داخل ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند سیاست‌های خصمانه همچنان حفظ شود، گفت: در زمان امام راحل نیز مسائلی همچون اسناد طبقه بندی شده نظام وجود داشت که جزئیات آن را جز مسئولان عالی رتبه کشور کسی نمی‌دانست. بنابراین اگر پاره‌ای از سیاست گذاری‌ها در جامعه به دلیل مفسده‌هایی که می‌تواند داشته باشد پنهان شود بهتر از این است که به ۷۵ میلیون نفر دروغ بگوییم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان عالی رتبه کشور به ویژه مقام معظم رهبری قطعا از جزئیات نشست ژنو مطلع هستند، گفت: در زمان پیامبر عده‌ای همواره جلو‌تر از ایشان حرکت می‌کردند بنابراین سیاست‌های افراطی در همه شرایط و همه ادوار وجود داشته و ملاک افراطیون داخل نیز قطعا سیاست‌های رهبری نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با حساس خواندن مسئله هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: نمی‌توان همه جزئیات مسئله چنین مهمی را علنی کرد. بحثنامحرم بودن مردم در اینجا مطرح نیست بحثاین است که علنی شدن این مذاکرات ممکن است روند کار را تغییر دهد. این امر نه تنها از نظر داخلی بلکه در جهان نیز روندی معقول است که در زمان امام خمینی(ره) نیز این سیاست پیگیری می‌شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز