خبرگزاری کار ایران

ولایتی در مراسم اختتامیه همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی:

آمریکا به دنبال تجزیه اوکراین و کشورهای اسلامی است

آمریکا به دنبال تجزیه اوکراین و کشورهای اسلامی است
کد خبر : ۱۵۳۱۴۸

امروز اوکراین که زمانی ملت یکپارچه و مستقل داشت گرفتار چنین هرج و مرج‌ها‌یی شده است زیرا برخی کشورهای اروپایی که خط آمریکا را دنبال می‌کنند با همکاری آمریکا تلاش کردند تا اوکراین را تجزیه کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آمریکا و برخی کشورهای غربی با توطئه‌های خود به دنبال تجزیه اوکراین و کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی " نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی " سخنرانی می‌کرد با اظهار خرسندی از برگزاری این همایش گفت: برای برگزاری چنین نشست‌هایی با بیش از ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی همکاری شده است و امیدواریم بتوانیم همین الگو در سایر کشورها نیز دنبال کنیم.

او با اشاره به برگزاری شورای عالی بیداری اسلامی در سایر کشورها خاطرنشان کرد: با دعوت عمار حکیم قرار است دور آینده نشست شورای عالی بیداری اسلامی در بغداد برگزار شود. هم‌چنین قرار است در این نشست‌ نیز اساتید عراقی حضور داشته باشند.

ولایتی ادامه داد: انتظار می‌رود با تشکیل اجلاس‌ها و نشست‌هایی با محتوای بیداری اسلامی پاسخ عملی به آن‌هایی داده شود که این توهم را القا می‌کنند که اسلام برای نیازهای امروز پاسخی ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: تعداد عظیم اساتید جهان اسلام که وقت خود را صرف تحقیق در رابطه با مسائل اسلام می‌کنند و همواره پرچم‌دار بیداری اسلامی هستند حاکی از کارآمدی اسلام است.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که هرگاه مسلمانان مورد تهاجم قرار گرفته‌اند به دلیل وجود جوهر حرکت در اسلام در برابر حملات مقاومت کردند افزود: در زمان جنگ‌های صلیبی ۱۷۹ سال به جهان اسلام حمله شد ولی مسلمانان همواره در برابر این تهاجم‌ها مقاومت کردند و اگر امروز هم در معرض تهاجم بیگانگان هستیم باید بدانیم که این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و و همان‌طور که می‌دانیم مسلمان‌ها بارها از مشکلات و فشارها سربلند بیرون آمدند.

ولایتی ادامه داد: امکان دارد مسلمین در جنگ مقابل دشمنان از نظر نظامی شکست خورده باشند ولی قطعا همواره از نظر فرهنگی پیروز بودند چرا که شاهد هستیم امروز فرهنگ اسلامی در جهان توسعه پیدا کرده است و مغرب زمین نیز از هیبت اسلام به هراس افتاده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره با برخورد با حجاب زنان در برخی از کشورهای غربی گفت: این که این کشورها با حجاب دختران مقابله می‌کنند به خاطر نوع لباس و یا ترس آن‌ها از روسری نیست بلکه آن‌ها از عقیده‌ی زیر روسری می‌ترسند و احساس می‌کنند که این عقیده و این حجاب در مقابل صلیبی‌های عصر حاضر ایستادگی می‌کنند.

او با تاکید بر این که مسلمانان هیچ‌گاه در طول تاریخ بنای تعرض نداشتند ادامه داد: هر چند مسلمین در مقابل تهاجم فرهنگی غرب حالت تدافعی دارد ولی هیچ‌گاه بنای تعرض نداشتند علاوه بر این دلیلی ندارد که مسلمانان برای حقوق حداقلی خود در جهان غرب مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه بهمن سال ۱۳۸۹ خاطرنشان کرد: در آن زمان مقام معظم رهبری تحولات کشورهای اسلامی را بیداری اسلامی خواندند زیرا شعار آن‌هایی که به میدان التحریر آمده بودند الله اکبر بود نه شعارهای ناسیونالیستی. بنابراین آن‌هایی که تلاش می‌کنند تحولات منطقه را بهار عربی بدانند دلیلی برای این ادعای خود ندارند.

ولایتی گفت: در نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی و در این همایش دو روزه شاهد بودیم که همه علما و حاضران بر محکوم کردن اقدامات گروه‌های انحرافی، وهابی‌گری و تکفیری تاکید داشتند و این امور در نزد برادران سنی و شیعه محکومند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که تهاجم غرب در کشورهای اسلامی با شکست مواجه بوده است افزود: آن‌ها در افغانستان شکست سختی را متحمل شده‌اند زیرا مردم آزاده افغان در برابر‌ آن‌ها ایستادگی کرده‌اند با این حال آمریکایی‌ها قصد دارند امضای قرارداد تحمیلی را با فشار به رییس‌جمهور افغانستان بقبولانند.

او ادامه داد: از سوی دیگر آمریکایی‌ها در عراق نیز شکست خورده‌اند و این شکست هم به دلیل وحدت ملت عراق بود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با اشاره به تحریک آمریکا و اسراییل علیه دولت سوریه گفت: به دلیل تبلیغاتی که علیه دولت سوریه صورت می‌گیرد می‌بینیم که بیش از ۸۰ کشور به‌خصوص اروپایی‌ها تازه مسلمان به سوریه رفته و اقدام به کشتن ملت بی‌دفاع سوریه می‌کند. نکته قابل توجه این است کشورهای که بویی از دموکراسی نبرده‌اند به بیگانگانی که در سوریه دست به کشتار می‌زنند کمک مالی و نظامی می‌کنند.

ولایتی تاکید کرد: حمایت برخی از کشورها از آمریکا و اسراییل برای ساقط کردن حکومت سوریه به این دلیل است که آن‌ها گمان می‌کردند پس از برکناری دولت این کشور، آمریکا سوریه را به حامیان سرنگونی دولت این کشور تحویل خواهد داد تا آن‌ها به خیال خود اسلام را در این کشور پیاده کنند ولی چطور امکان دارد با سر بریدن مسلمانان اسلام را گسترش داد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد در سوریه است افزود: آنچه خواست مسلمانان و ایران است استفاده از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز سیاسی برای حل بحران سوریه است. هم‌چنین ما معتقد هستیم که در این کشور باید با حضور کشورهای اسلامی انتخاباتی آزاد برگزار شود زیرا ما به سازمان ملل متحد اعتماد نداریم؛ علاوه بر این کسانی در انتخابات آزاد حضور داشته باشند که علیه ملت سوریه دست به اسلحه نبرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توطئه غرب برای کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: سال‌هاست ملت سومالی بدون حکومت به سر می‌برند البته آمریکایی‌ها و غربی‌ها سعی داشتند همین پروژه را در رابطه با افغانستان هم پیاده کنند هم‌چنین برای سوریه هم چنین خیالی داشتند. از سوی دیگر می بینیم که کشور لیبی نیز در وضعیت نابسامانی قرار گرفته و تنها مناطق نفت‌خیز این کشور تحت حمایت استعمارگران قرار دارد. تمام این برنامه‌ریزی‌ها به این دلیل است که آن‌ها می‌خواهند کشورهای اسلامی را تجزیه بکند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ادامه داد: امروز اوکراین که زمانی ملت یکپارچه و مستقل داشت گرفتار چنین هرج و مرج‌ها‌یی شده است زیرا برخی کشورهای اروپایی که خط آمریکا را دنبال می‌کنند با همکاری آمریکا تلاش کردند تا اوکراین را تجزیه کنند.

او گفت: آن چه نطفه‌اش در جهان اسلام شکل گرفته است احیای اسلام بوده و دعوت جمهوری اسلامی ایران از بزرگان اسلام هم به منظور گسترش و رواج اسلام‌گرایی است. همین‌طور می‌توانم قاطعانه بگویم که هیچ کجا تریبونی آزادتر از جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و امیدواریم این اجلاس که در نوع خود نوآوری بزرگی بود بتواند در آینده الگویی برای سایر مناطق باشد زیرا شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی قصد دارد در مناطق دیگر جهان اسلام چنین همایش‌ها و اجلاسی را برگزار بکند.

ولایتی در پایان اظهار کرد: آرزوی ما آزادی فلسطین است و امیدواریم بتوانیم پشت سر مقام معظم رهبری در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز