خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهدای سفارت ایران در لبنان

کد خبر : ۱۲۴۶۱۹

تجربه مذاکرات هسته‌ای نیز نشان داد که تنها راه تعامل با مردم بزرگ ایران، احترام متقابل و موضع برابر و تکریم به‌جای تحریم است.

مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهدای سفارت جمهوی اسلامی ایران در لبنان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، به مناسبت گرامی‌داشت هفتمین روز شهادت حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی، خانم رقیه حسین زاده همسر یکی از دیپلمات‌های ایرانی و شهیدان رضوان فارس، بلال زراقط، محمد علی هاشم و أحمد زراقط و جمعی دیگر از مردم بی‌گناه لبنانی که در انفجار تروریستی مقابل سفارت کشورمان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، مراسم باشکوهی در محل حسینیه برجاوی شهر بیروت با حضور مقامات رسمی و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، نظامی، ‌اجتماعی و فرهنگی از طوایف و مذاهب مختلف لبنان برگزار شد.

در این مراسم منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأت پارلمانی متشکل از عوض حیدرپور و سیدحسین نقوی حسینی به لبنان سفر کرده‌اند، با اشاره به اینکه برخی کوردلان تکفیری با توسل به اقدامات تروریستی درصدد ایجاد تفرقه و شکاف بین ملتها و مذاهب مختلف هستند، هوشیاری مقامات رسمی و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی لبنان در جهت حفظ وحدت در مقابل دشمن صهیونیستی و گروه‌های همسو با منافع این رژیم منحوس را مورد تقدیر قرار داد.

وی ضمن بیان اینکه هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به منظور عرض تسلیت و تبریک به مردم و حکومت لبنان و خانواده شهدا به این کشور سفر کرده است، افزود: به برکت این خون‌های پاک، شجره طیبه مقاومت تنومندتر خواهد شد و در آینده شاهد پیروزی‌های بیشتری خواهیم بود.

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی، ضمن بیان اینکه تقدیم دهها هزار شهید و جانباز و دیگر هزینه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران و مقاومت بخاطر ایستادگی سرسختانه در کنار مقاومت و قضیه فلسطین و رویارویی با برنامه‌های شوم اشغالگران صهیونیستی پرداخته‌اند، تأکید کرد آزادگان حامی مقاومت ذره‌ای در پیمودن این مسیر مقدس و راه حق سست نشده؛ بلکه استوارتر از گذشته راه خود را ادامه داده و خواهند داد؛ چراکه به فرموده امام خمینی(ره)، ملتی که زن و مردش برای جان فشانی حاضرند و طلب شهادت می کنند، هیچ قدرتی نمی تواند با آن مقابله کند.

وی با اشاره به نامگذاری روز ششم آذر به عنوان ‌روز جهانی همبستگی با شهدای دیپلمات کشورمان از جمله شهدای این حادثه تروریستی، تصریح کرد: محکومیت گسترده جهانی این اقدام تروریستی و سیل عظیم ابراز همدردی‌ها که ازسوی همه طوایف و مذاهب و گروه‌های سیاسی در لبنان و دیگر کشورها ابراز شده، بیانگر انزوای کامل و شکست طراحان و عوامل این انفجار و در مقابل، جایگاه والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صحنه منطقه‌ای و جهانی است.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به موفقیت حاصله در مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵ و به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران ازسوی قدرت‌های جهان، تأکید کرد: تجربه مذاکرات هسته‌ای نیز نشان داد که تنها راه تعامل با مردم بزرگ ایران، احترام متقابل و موضع برابر و تکریم به‌جای تحریم است.

شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب‌الله نیز با تأکید بر اینکه در این انفجار، جمهوری اسلامی ایران مستقیماً هدف قرار گرفته است، مسئولیت انفجار در برابر سفارت کشورمان را متوجه گروه‌های تکفیری دانست.

وی گفت: دشمنان در نظر داشتند به‌عنوان بخشی از اقدامات جنایتکارانه خود علیه محور مقاومت در لبنان و منطقه به جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه‌دار محور مقاومت ضربه وارد آورند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری‌ بخشی از طرح اشاعه هرج‌ومرج و متلاشی ساختن منطقه به‌منظور تثبیت رژیم صهیونیستی هستند، افزود: این آتش دامن خود آنها را خواهد گرفت و تکفیری‌ها به هیچ یک از اهداف خود دست نخواهند یافت.

قائم مقام دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه تکفیری‌ها خدماتی رایگان به رژیم صهیونیستی ارایه می‌دهند، خاطر نشان کرد: اسراییل پیش از این به لبنان حمله کرد و می‌خواست با نابودی حزب‌الله کمربند امنیتی مستحکمی برای خود ایجاد کند و لبنان به دروازه‌ای برای آمریکا در راستای طرح خاورمیانه جدید تبدیل شود.

وی افزود: اما دیدیم که با پایمردی رزمندگان مقاومت، تمامی این طرح‌ها به شکست انجامید و ما با معادله ملت، ارتش و مقاومت در لبنان توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز