خبرگزاری کار ایران

مهدی مطهرنیا در گفتگو با ایلنا:

دولت ها نماینده تام الاختیار و معتمد ملت ها هستند

کد خبر : ۱۱۴۲۰۲

مردم ولی نعمت و قابل اطمینان ترین مصادیق برای حفظ و حراست از امنیت کشورها هستند / با توجه به محرمانه بودن ریز مذاکرات در دوره های قبل بر اساس همین روند اکنون محرمانه بودن مذاکرات مورد پذیرش است.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولتها در یک نظام مدرن و دموکراتیک متکی بر آرای مستقیم مردم نماینده تام الاختیار و معتمد ملتها برای اجرای سیاست های لازم در مسیر دستیابی به اهداف و منافع ملی تعریف شده برای آن جامعه میباشد.

مهدی مطهرنیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: این حق مسلم ملتها است که از سیاست های دولت خویش و رفتارها و اقدامات سیاسی آن آگاه باشند.

وی ادامه داد: مردم ولی نعمت و قابل اطمینان ترین مصادیق برای حفظ و حراست از امنیت کشورها هستند.

مطهرنیا در مورد این که مردم باید از سیاست های دولت خود کاملاً آگاه باشند، توضیح داد: این اصل مسلم پذیرفته و تثبیت شده است و غیرقابل خدشه وارد کردن است، اما یک نکته و اصل مسلم وجود دارد که دولتها در یک نظام مدرن و دموکراتیک متکی بر آرای مستقیم مردم نماینده تام الاختیار و معتمد ملتها برای اجرای سیاست های لازم در مسیر دستیابی به اهداف و منافع ملی تعریف شده برای آن جامعه میباشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ابراز داشت: از همین رو دولتها به عنوان نماینده های اجرای سیاست مورد تعقیب وارد شده به ملتها در مسیر تحرک اجرایی خود بنا به تشخیص خویش به نمایندگی از ملتها بعضی از رفتاری سیاسی را برای مدت معین برای رسیدن به نتایج مشخص پنهان می دارند.

مطهرنیا توضیح داد: این پنهانکاری به معنای نفی حرمت مردم جهت آگاهی از مسائل نیست، بلکه برای دستیابی غشای امنیتی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف تعریف شده و همت نهادن به اهدافی است که ملتها از آن سود می جویند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به محرمانه بودن ریز مذاکرات در دوره های قبل به واسطه همین روند اکنون محرمانه بودن مورد پذیرش است و آنچه مدنظر ظریف به عنوان وزیر امور خارجه و تاکید بر محرمانه بودن ریز مذاکرات است که نه تنها برای ملت و آگاهی بخشی به ایران، بلکه برای به رسمیت بخشیدن به دروازه بانی درز اطلاعاتی توسط بعضی از کشورهای عضو ۵ + ۱ جهت انتقال اطلاعات به کنشگران ثالثدر نظام بین المللی است.

مطهرنیا توضیح داد: در طی تاثیرگذاری بر روند مذاکرات و در راس آن باید رژیم صهیونیستی را در نظر گرفت که یکی از کنشگران در زمینه بین المللی است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: زمانی که تیم مذاکره کننده ایران با درخواست رسمی خواستار محرمانه بودن مذاکرات می شود و به دنبال تصویب آن به عنوان مصوبه درونی است این نشان از این دارد که از کشورهای حاضر تیم مذاکرات خواسته شده است روند مذاکره به خارج از نشست درج اطلاعاتی پیدا نکند و این پذیرفته شده در عرف پرونده های بین المللی است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز