خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

آماده‌سازی بیش از۷۰ ورزشگاه کارگری برای استفاده معلولان

آماده‌سازی بیش از۷۰ ورزشگاه کارگری برای استفاده معلولان
کد خبر : ۲۱۳۲۱۱

لایحه معلولان تهیه شده و به زودی تقدیم مجلس خواهد شد / بیش از ۷۰ ورزشگاه کارگری که در اختیار وزارت کار قرار دارد برای استفاده معلولان آماده‌سازی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سیاست‌های رفاهی دولت و ارتقای کیفیت زندگی معلولان و حمایت از کودکان ناتوان گفت: بخشی از فرآیند توانمندسازی و بهبود زندگی افراد معلول در جامعه می‌تواند در قالب انجام فعالیت‌های ورزشی انجام شود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در مراسم روز ملی پارالمپیک و با تبرک عید سعید غدیر گفت: همه ما شاید فقط یک وظیفه در عالم خلقت داشته باشیم و آن هم خلق کردن زیبایی است. اما زیبا‌ترین زیبایی دنیا، شاد کردن و شاد دیدن دیگران است.

وی که در جمع کاروان جانبازان و معلولان اعزامی به رقابتهای پاراآسیایی اینچئون سخن می‌گفت، افزود: بهترین خاطره دوران کاری را که همیشه با خود خواهم داشت بودن در میان شماست.

وی تصریح کرد: وقتی رو در روی شما قرار می‌گیرم همه مشکلات ناپدید می‌شوند. شما نشان می‌دهید که اراده انسان فرا‌تر از آن است که در برابر هر سختی دچار تزلزل شود. شما نشانه‌های فرا‌تر رفتن از هر سختی و کاستی و مرزی هستید.

وی افزود: بی‌حد و مرز بودن را میان شما یاد می‌گیرم. از هرمانعی عبور کردن را میان شما تجربه می‌کنم و معنای توانمندی را در کنار شما درک می‌کنم.

ربیعی افزود: هر کدام از شما یک تابلوی نقاشی از زندگی هستید و هرکدام با زندگی کردنتان تابلویی از همه زیبایی‌های زندگی کشیده‌اید. من در اینجا هزاران تابلوی نقاشی می‌بینم که هرکدام رنگی از زندگی را فریاد می‌زند و هرکدام ساز خوش صدایی از زندگی را می‌نوازد.

وی تصریح کرد: شما کاروان امید هستید و الگویی برای همه، شما به نسل ما امید می‌دهید و این کاروان امید در دولت تدبیر و امید برای جامعه امیدوار است.

ربیعی افزود: امروز جامعه به شما نیاز دارد. به نشاط و شادی نیاز دارد. اما برای شادی و نشاط در جامعه به ملزومات، نهاد‌ها و فرهنگ شادی و نشاط نیز نیازمندیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های رفاهی دولت و ارتقای کیفیت زندگی معلولان و حمایت از کودکان ناتوان پرداخت و گفت: بخشی از فرایند توانمندسازی و بهبود زندگی افراد معلول در جامعه می‌تواند در قالب انجام فعالیت‌های ورزشی انجام شود افراد معلول توانمندی‌های بالایی دارند و حضور در چنین مراسمی می‌تواند باعثبالا رفتن سطح کیفی زندگی آن‌ها شود.

وی ادامه داد: معلولان نیاز دارند از وضعیت فعلی خارج شوند چرا که حضور در فعالیت‌های ورزشی و سطح جامع می‌تواند باعثبالا رفتن روحیه و نشاط آن‌ها و تغییر نگرششان به زندگی شود بچه‌هایی که امروز در این مراسم حاضر بودند با دیدن قهرمانان ورزشی انگیزه بالایی برای حضور در میادین ورزشی پیدا می‌کنند.

وی قهرمانان جانباز و معلول را نماد بین المللی امید، خواستن و توانستن ملت بزرگ ایران دانست و گفت: ترکیب جانبازی و معلولی تکرار قهرمانی در یک جبهه دیگر است و از همین رو جانبازان و معلولان قهرمان بی‌ترید الگویی شایسته برای دیگر معلولان و نیز جامعه خود هستند.

ربیعی در همین رابطه با بیان اینکه لایحه معلولان تهیه شده و به زودی تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: چو این لایحه در ارتباط با توانمندسازی معلولان است علاوه بر این بیش از ۷۰ ورزشگاه کارگری که در اختیار وزارت کار قرار دارد برای استفاده معلولان آماده‌سازی خواهد شد. همچنین مشوق‌های مالی مختلفی برای موفقیت قهرمانان ورزشی در نظر گرفته شده است. ورزش معلولان باید به صورت جدی دنبال شود و فدراسیون جانبازان و معلولین فعالیت‌های خوبی انجام داده است. کار فدراسیون حمایت از ورزش معلولان است و ما هم در کنار آن‌ها کمک خواهیم کرد.

وی افزود: هدف از این لایحه توانمند سازی معلولان و افزایش انگیزه در این قشر از جامعه برای انجام فعالیت‌های ورزشی است.

وی خاطرنشان کرد: که در این لایحه ایجاد ورزشگاه‌ها با امکانات مناسب برای ورزشکاران معلول و همچنین تجهیز ورزشگاههای کارگری برای معلولان و ایجاد مشوق‌های مادی به منظورافزایش انگیزه در میان آنان برای انجام فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.

ربیعی هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها برای ایجاد امکانات ضروری برای معلولان در ساختمان‌ها و فضاهای شهری را از دیگر مفاد این لایحه دانست.

به گفته وی هدف وزارت کار ارتقای سطح رفاه و کیفیت زندگی معلولان است و توانمند سازی کودکان ناتوان جسمی و ذهنی مهم‌ترین بخش این هدف محسوب می‌شود.

ربیعی گفت: توانمند سازی معلولان براساس افزایش سطح آگاهی و توانایی آنان نیاز به هزینه‌های بالایی دارد که حمایت دولت در این مسیر بیش از بیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: وزارت کارو سازمان بهزیستی نیز با استفاده ازکار‌شناسان و امکانات این فدراسیون، برنامه‌های ورزشی برای معلولان را گسترش می‌دهند تا درمعلولان ایجاد انگیزه و نشاط شود.

وی در مورد کاروان اعزامی به بازی‌های پارا آسیایی نیز گفت: کاروان اعزامی ترکیبی از تجربه و جوانی است. تجربه از آنجانبازان و جوانی حاصل بروز و ظهور معلولان است که به این توانمندی رسیده‌اند.

ربیعی خاطرنشان کرد: جمعیت قهرمانان جانباز با توجه به کهولت سن درحال کم شدن است اما خوشحالیم که جانبازان همچنان درکنار معلولان هستند و با آنان ورزش می‌کنند.

گفتنی است مراسم جشن روز ملی پارالمپیک امروز یکشنبه در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. این مراسم همچنین بدرقه کاروان اعزامی به پاراآسیایی اینچئون هم تلقی می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز