خبرگزاری کار ایران

هشدار رئیس کنگره زنان و مامایی نسبت به مصرف داروهای گیاهی از سوی زنان باردار

کد خبر : ۱۰۴۷۸۰

مهمترین مسئله ما مربوط به تداخل دارویی در دوره حاملگی و همچنین ناهنجاری‌هایی است که ممکن است در جنین ایجاد شود.

ایلنا: رئیس دهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران مهمترین مسئله در این حوزه را مربوط به تداخل دارویی در دوره حاملگی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عبدالرسول اکبریان در نشست خبری دهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران گفت: چه در دوران حاملگی و چه بعد از آن و چه در زمینه سرطان‌های زنان از نظر دارویی جداناً مشکلی نداریم.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله ما مربوط به تداخل دارویی در دوره حاملگی و همچنین ناهنجاری‌هایی است که ممکن است در جنین ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه میزان مرگ و میر مادران نسبت به سالهای گذشته کاهش پیدا کرده است، افزود: پیش از این نوزادان علاوه بر مرگ و میر مادران به بیماری‌های دیفتری، سرخرک و سرخچه مبتلا می‌شدند که موجب فوت آنها می شد.

وی خاطر نشان کرد: اما برنامه‌های بهداشتی به خوبی در کشور اجرا شده است و باعثکاهش مرگ و میر مادران و نوزادان شده است.

اکبریان همچنین در مورد مصرف داروهای گیاهی از سوی زنان باردار هشدارداد و گفت: شاهد هستیم برخی زنان باردار کندر را برای باهوشی نوزاد مصرف می کنند اما باید گفت که منبع علمی برای اثبات آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: برخی موادی در این گیاه‌ها وجود دارد که بسیار خطرناک هستند. از همین رو این داروها نباید خودسرانه مصرف شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز