خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی:

۳۰ درصد بارداری‌ها سقط می‌شود

۳۰ درصد بارداری‌ها سقط می‌شود
کد خبر : ۱۰۴۷۳۸

آرتروز و پوکی استخوان در زنان چاق بیشتر است و آن‌ها زود‌تر ناتوان می‌شوند / هیچ دارویی در دوران بارداری تجویز نمی‌کنیم / سرطان‌ها در خانم‌های چاق بیشتر است / ۳۰ درصد بارداری‌ها سقط می‌شود که ۷۰ درصد وقوع آن ناشی از ناهنجاری‌های کروموزومی است.

ایلنا: دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی گفت: ۳۰ درصد بارداری‌ها سقط می‌شود که ۷۰ درصد وقوع آن ناشی از ناهنجاری‌های کروموزومی است که قابل پیش بینی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " شهلا چایچیان " در نشست خبری دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران که امروز صبح برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات ما این است، سرطان‌های زنان در ایران به علت عدم آگاهی بیماران و همچنین عدم اطلاع رسانی بیشتر از سوی جراحان عمومی درمان می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: این انتظار را داریم که بیماران برای جراحی زنان به متخصص زنان مراجعه کنند و اعمال جراحی زنان فقط توسط متخصصان زن صورت گیرد.

وی به دو مسئله بسیار مهم تخمدان و رحم در جراحی زنان اشاره کرد و افزود: امروزه مواردی دیده می‌شود که در جراحی روی تخمدان با خشونت کار می‌شود و بعد از آن بیمار دیگر نمی‌تواند تخمکی داشته باشد و از این رو بچه‌دار نمی‌شود و یا اینکه زود‌تر از معمول یائسه می‌شود که این خود نیز برای بیمار مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

چایچیان ادامه داد: در مورد رحمی که " هم فیبرم " دارد باید گفت این را فقط یک متخصص می‌داند که غده خوش خیم را چگونه از رحم درآورد تا دچار پارگی نشود.

وی همچنین به مرگ و میر مادران باردار اشاره کرد و افزود: مرگ و میر بیشتر در مادران بارداری است که دارای مشکلات ریوی، کلیوی و قلبی هستند و به جرأت می‌توان گفت مرگ و میر مادران باردار بیشتر به طرف " زمینه‌ای " رفته است.

چایچیان همچنین مهم‌ترین علل مرگ و میر مادران باردار را چاقی دانست و افزود: کم زایی در خانم‌های چاق شایع است و همچنین آن‌ها دیر‌تر باردار می‌شوند و برای باروری نیاز به روش کمک باروری دارند.

چایچیان ادامه داد: اگر هم خانم‌های چاق باردار شوند عوارض بارداری و ناهنجاری‌ها در این خانم نسبت به سایرین بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه سرطان‌ها در خانم‌های چاق بیشتر است، افزود: آرتروز و پوکی استخوان نیز در زنان چاق بیشتر است و آن‌ها زود‌تر ناتوان می‌شوند.

چایچیان شایع‌ترین عارضه سقط جنین دانست و افزود: ۳۰ درصد بارداری‌ها سقط می‌شود که ۷۰ درصد وقوع آن ناشی از ناهنجاری‌های کروموزومی است.

وی با تاکید بر اینکه در دوران بارداری مصرف هیچ دارویی مجاز نیست، افزود: هیچ دارویی در دوران بارداری تجویز نمی‌کنیم مگر اینکه برای جنین و مادر لازم باشد البته این را هم باید تاکید کنم که برای حفظ جان مادر اگر لازم باشد هر دارویی را تجویز می‌کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز