عضو کمیسیون آموزش مجلس:
طرحی برای دائمی شدن قانون نظام رتبه بندی در دستور کار قرار گرفت
عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از تعلل دولت در ارائه لایحه رتبه بندی به مجلس، گفت: این تعلل دلیل تدوین طرح نظام رتبهبندی در مجلس بوده البته اگر این لایحه به مجلس برسد، احتمال ادغام لایحه دولت با طرح مجلس وجود دارد.
به گزارش خانه ملت، مهرداد ویس کرمی با یادآوری اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، هفته گذشته بررسی طرح «نظام رتبه بندی معلمان» را در دستور کار خود داشت، اظهار کرد: نمایندگان مجلس معتقدند که دولت به هیچ عنوان نظام رتبه بندی را اجرا نکرده و به همین دلیل طرحی برای دائمی شدن قانون نظام رتبه بندی در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفته است.
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه هر چند دولت اعتقاد دارد، در حال اجرای نظام رتبه بندی است، گفت: رتبه بندی معلمان به معنای افزایش حقوق معلمان نیست و این نگاه باید در بدنه دولت تغییر کند.
ویس کرمی درباره تفاوت طرح رتبه بندی مجلس با لایحه رتبه بندی دولت، توضیح داد: دولت البته تا کنون لایحهای در زمینه رتبهبندی به مجلس ارائه نکرده بلکه رتبهبندی را با در نظر گرفتن ردیفهای بودجهای در لوایح بودجه سالانه قید کرده است.
او ادامه داد: دولت قول ارائه لایحه نظام رتبه بندی معلمان در اسرع وقت به کمیسیون آموزش را داده است؛ بنابراین احتمال دارد در صورت وصول لایحه دولت، طرح مجلس که با نظر متخصصان و مرکز پژوهشهای مجلس در کمیته آموزش و پرورش در حال چکش کاری است، ادغام شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: مجلس به دنبال این است که چیزی شبیه به سیستم رایج در دانشگاهها در آموزش و پرورش پیاده سازی شود، تا برای مثال معلمی که اهل پژوهش و مطالعه بوده از جایگاه بالاتری نیز برخوردار باشد.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس با بیان اینکه اصل طرح رتبه بندی معلمان برای ارتقای شأن معلمان و فرهنگیان است، تصریح کرد: پس از مسئله کرامت معلم، موضوعی دیگری که در اجرای طرح رتبه بندی معلمان اهمیت دارد، ارتقای کیفیت آموزش است.