خبرگزاری کار ایران

مدیریت استرس کارکنان از شیوع کرونا

مدیریت استرس کارکنان از شیوع کرونا
کد خبر : ۸۹۴۱۳۸

از آنجا که بیشتر متخصصان شاغل یک سوم از وقت خود را در محل کار می گذرانند ، کارفرمایان بهترین اشخاص برای حمایت ذهنی و مدیریت استرس منابع انسانی سازمانشان در این زمان شیوع کرونا هستند.

به گزارش ایلنا، این را به خاطر داشته باشید، هر یک از افراد دارای شرایط زندگی منحصر به فردی هستند که ممکن است باعث نگرانی کم و بیش حاد شود. به عنوان مثال ، ما نمی توانیم بفهمیم چه کسی دارای خانواده آسیب پذیر در برابر کرونا است و ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار داشته باشد ، یا اینکه قبلاً از اضطراب رنج می برده‌است و به شدت ترس دارد. رهبری با شفقت و همدلی از هر زمان دیگری حیاتی تر است. رهبری دلسوزانه نقش بسزایی در مدیریت و کاهش استرس کارمندان و منابع انسانی ناشی از کرونا دارد.

مدیران باید در مورد احساس واقعی خود صادق باشیند و به یاد داشته باشید که اگر احساس خوبی ندارید ، نه تنها با ماندن در خانه با خودتان کمک می‌کنید بلکه از کسانی که با آنها کار می کنید نیز محافظت می کنید.

راه های تمرین رهبری دلسوزانه:

نگاه کنید: 

برای چک کردن وضع روحی تیم خود وقت بگذارید. به دنبال ناگفته ها باشید. سطح انرژی افراد چگونه است؟

گوش دادن: 

گوش دادن به ذهن را تمرین کنید. به تیم خود فرصت دهید تا درمورد اینکه چه احساسی دارند ، چه از لحاظ روحی و جسمی ، آزاد و صادق باشند.

احساس: 

همه افراد طیف وسیعی از احساسات دارند. وقت گذاشتن برای تشخیص اینکه کارمندان واقعاً چه احساسی دارند ، ما را قادر می سازد تا با مهربانی پاسخ دهیم.

پاسخ:

در مواقع استرس زیاد ، به راحتی می توان ناامیدی ها را در راه ارتباط ماهرانه از بین برد. مکث کنید و به خود فرصت دهید تا به روشی ماهرانه و مهربان پاسخ دهید.

مدیریت استرس کارکنان از شیوع کرونا

واقعیت هایی را در مورد میزان استرس منابع انسانی و کارمندان خود بدانید

اجرای نظرسنجی استرس می تواند راهی عالی برای اندازه گیری، ردیابی و مدیریت سطح استرس در سازمان شما باشد. این امر به شما امکان می دهد تا در مورد استرس کارکنان مطالعه کنید ، بنابراین می توانید برنامه های بهداشت روان خود را مطابق با آن تطبیق دهید ، و گروه های مشخصی را که ممکن است بیشتر از دیگران تحت تأثیر کرونا باشند، هدف بگیرید. این نظر سنجی را به‌طور مستمر و در فواصل معین انجام دهید.

براساس نتایج ، می توانید ابزارها و منابع را برای کمک به کارکنان در مدیریت و کاهش سطح استرس خود پیشنهاد کنید. برخی از نمونه ها می توانند تمرینات تنفسی، محتوای رهبری فکری در مورد چگونگی برخورد با افکار منفی و همدلی بیشتر با دیگران و یا معرفی یک اپلیکیشن مدیتیشن آنلاین باشند.

برای ایمن نگه داشتن کارمندان خود قدم بردارید

به عنوان یک کارفرما ، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید اطمینان از ایمنی کارمندان شما است.

روشهای ضدعفونی را انجام دهید و مرتباً تمام سطوحی را که دارای ضد عفونی کننده هستند پاک کنید. از سطوح متداول مانند میزهای کار ، میزها ، میزها و هندریلس ضد عفونی کنید و کارمندان خود را ترغیب کنید که بلافاصله با ورود به اتاق ، دست خود را بشویید. هم‌چنین روش‌های زیر هم به آرامش خاطر کارکنان کمک می‌کند.

وضع شرایط منعطف کاری مانند دورکاری و مرخصی های با حقوق

کلیه سفرها تجاری غیر ضروری را به تعویق بیندازید.

کلیه جلسات حضوری را به تعویق بیندازید.

اولویت بندی وظایف سازمانآموزش کارکنان در مورد کرونا

دستورالعمل‌های بهداشتی

غربالگری بازدیدکنندگان و کارکنان

دغدغه کارمندان خود را بدانید و برای آن برنامه ریزی کنید

در زمان شیوع کرونا هر کدام از کارمندان دغدغه های گوناگونی دارند. مهمترین منبع استرس همین دغدغه‌هاست. شما می‌توانید با شناسایی تعدادی از آنها که بین اکثر کارمندان مشترک است، برای هرکدام برنامه ریزی کنید تا با مرتفع کردن آنها استرس ناشی از کرونا در میان کارمندان کاهش پیدا کنید. در زیر چند نمونه از اقدامات سازمان‌ها برای آرامش خاطر کارکنان را مرور می‌کنیم:

تشکیل صندوق‌های مالی برای حمایت از کارکنان

گرفتن تست کرونا از کارکنان و خانواده‌هایشان

پایش مستمر وضعیت سلامت کارکنان و خانواده‌هایشان

تامین سبد حمایتی کالایی

محیا کردن منابع دیجیتال بهداشت روان برای مدیریت استرس ناشی از کرونا

وقتی سازمانها روی راه حل‌های پیشگیرانه و حمایتی از سلامت روان سرمایه گذاری می کنند ، کمی طول می کشد تا نتیجه را مشاهده کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری ، کارکنان برای دسترسی به منابع مورد نیاز خود برای کنار آمدن و کاهش استرس ، نباید جابجا شوند و از منابع فیزیکی استفاده کنند. آموزش کاهش استرس می تواند بصورت آنلاین یا از طریق یک برنامه تماس تصویری انجام شود و این امر تقریباً برای همه قابل دسترسی است.

تحقیقات نشان می دهد که تمرینات ذهن می تواند علائم استرس ، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و می تواند تأثیر چشمگیری در محیط کار داشته باشد.

 مغز ما معمولا روی تهدید وترس تمرکز می‌کند. استرس و اضطراب کوتاه مدت می تواند بخشی از یک طیف سالم از تجربه عاطفی باشد و در بعضی مواقع می تواند به ما در ایمن ماندن کمک کند. با این حال ، هنگامی که استرس مزمن را تجربه می کنیم ، سیستم ایمنی و روانی بدن ما واکنش نشان می دهد و مشکلات شدیدتری مانند اضطراب ، افسردگی و اختلال در خواب ایجاد می‌کند. مدیتیشن به غیرفعال کردن مرکز عاطفی مغز کمک می‌کند. این نوع تمرینات باعث می‌شود با چرخه های خبری درگیر نشویم و استرس مزمن را کنترل کنیم.

ارائه یک برنامه روانشناختی دیجیتال به کارمندان می تواند به حمایت از سلامت روان آنها در این دوره از عدم اطمینان و نگرانی کمک کند.

اطلاع رسانی مداوم و شفاف در مورد ویروس کرونا

لحظه های مبهم و پر استرس تمایل به فضا دادن به بسیاری از داستان‌های متناقض و گاه ناآرام کننده داردند. مهم است که تیم ها اطلاعات واضح و مطمئن را همیشه دریافت کنند. اطمینان حاصل کنید که ، واقعیت های جدیدی که از منابع معتبر بهداشت عمومی خبر رسانی می‌شوند را به طور واضح و فوراً به زبانی که درک می کنند به کارمندان ارائه می‌شود. به تیم خود توصیه کنید تا پیام های جعلی را در صفحات اجتماعی یا کانال‌های ارتباطی داخل شرکت به اشتراک نگذارد تا دستورالعمل ها به‌درستی اجرا شوند و از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری شود.

منبع: قطره

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز