خبرگزاری کار ایران

محبی نیا:

اصولگرایان مدتهاست که دچار آشفتگی هستند

اصولگرایان مدتهاست که دیگر نتوانستند زیر چتر وحدت قرار بگیرند و دچار آشفتگی هستند. این تک روی و آشفتگی را در سال ۸۴ دیدیم که منجر به پیروزی احمدی نژاد شد.

به گزارش ایلنا، جهانبخش محبی نیا، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت اصولگرایان در مدت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصولگرایان مدتهاست که دیگر نتوانستند زیر چتر وحدت قرار بگیرند و دچار آشفتگی هستند. این تک روی و آشفتگی را در سال ۸۴ دیدیم که منجر به پیروزی احمدی نژاد شد.

وی ادامه داد: تعدادی از نیروهایی که شاخصه اصولگرایی داشتند تفسیرهایی را برای خروج از چتر اصولگرایی مطرح می‌کردند.

محبی نیا با بیان اینکه در انتخابات سال ۹۲ آقایان ولایتی، حداد و قالیباف برای وحدت هم‌قسم شدند، خاطرنشان کرد: در آن سال این سه نفر هم قسم شدند و به حرم شاه عبدالعظیم(ع) رفتند و قسم خوردند که به عنوان یک چتر همه جریان‌ها‌ی اصولگرایی را گرد هم آورند. تصمیم بر این شد که هرکدام از مقبولیت بیشتری برخوردار بود در صحنه بماند که متاسفانه اینگونه نشد و آقای حداد عادل کنار رفت و حتی دیدیم که بعد از آن برایش همایش و نشست اخلاق برگزار کردند.

محبی نیا درباره نامزدی قالیباف در انتخابات96 گفت: در میان اصولگرایان قالیباف را می‌توان کمی مورد بررسی قرار داد.

این نماینده مجلس یادآور شد: آمدن افرادی مانند حداد عادل، سعید جلیلی و ولایتی منطقی نیست و از منظر اخلاق نیز کار صحیحی نیست.

جهانبخش محبی نیا با اشاره به گزینه‌ها‌ی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: برخی آقای رئیسی و برخی هم آقای حاجی بابایی را مطرح می‌کنند. اصولگرایی باید به اصل خودش بازگردد که متاسفانه در دهه اخیر توسط نیروهای نوظهور مصادره شده است و بدترین ضربات را به پیکره اصولگرایان زدند.

وی ادامه داد: مردم جامعه ما به رشد و بلوغ سیاسی رسیده اند و فکر می‌کنم برای انتخابات به سراغ فردی بروند که راه علاج مشکلات و توان و قابلیتهای خوبی برای اداره کشور داشته باشد.

محبی نیا انتخابات سال آتی را پرشور توصیف کرد و گفت: نمی‌توان با این تفکر که ۴سال ریاست جمهوری را در دست داشته‌اند می‌توانند در دور بعد هم پیروز شوند. روحانی برای دور بعدی باید توان بیشتری را صرف کند. نیروهای مقابل روحانی هم نمی‌توانند از وجود برخی مشکلات از سوی دولت سوءاستفاده کنند.

به گزارش نامه نیوز، این کارشناس و فعال سیاسی با اشاره به وضعیت حسن روحانی پس‌از آیت‌الله‌ها‌شمی، گفت: فضا پس از فقدان آیت‌الله‌ها‌شمی می‌تواند برای روحانی مثبت هم تلقی شود و شاهد چرخش روحانی در قبال برخی از جریانات کشور باشیم.

کد خبر : ۴۵۰۸۲۳