خبرگزاری کار ایران

باید در مسیر حذف انحصار در صنعت تبلیغات حرکت کنیم

کد خبر : ۳۹۴۸۷۸

رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات با تایید وجود انحصارگرایی در صنعت تبلیغات، اظهارداشت: توسعه رسانه‌‌ها در فضای مجازی و متعاقب آن رشد تبلیغات اینترنتی می‌تواند به شکسته‌شدن فضای انحصار در این صنعت کمک کند.

به گزارش  ایلنا به نقل از جهان اقتصاد، هوشمند سفیدی در نشستی با اصحاب رسانه، با اعلام خبر برگزاری نخستین جشنواره ملی تبلیغات با حضور۶۰۰ نفر از دست اندرکاران روابط عمومی و تبلیغات کشور، ۲۰ دی ماه در تهران خبر داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار جهان اقتصاد در خصوص انحصار در صنعت تبلیغات، توضیح‌داد: نه تنها این صنعت که بسیاری دیگر از بخش‌های اقتصاد کشور گرفتار این معضل است.

رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ممانعت از حضور افراد سرشناس مانند هنرپیشه‌ها و ورزشکاران در تبلیغات، ضمن مخالفت با این ممنوعیت گفت: آنچه علت این ممنوعیت بیان شده این است که با توجه به محبوبیت این افراد در میان مردم، تبلیغ کالا یا خدمت توسط ایشان می‌تواند، در میان مصرف‌کنندگان اثرگذاری بالایی داشته‌باشد و ایشان باید از واقعیت آنچه تبلیغ می‌‌کنند اطمینان داشته‌باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار جهان اقتصاد مبنی براینکه صدا وسیما نیز چون دیکر رسانه‌ها محصولات را تبلیغ می‌کنند، اما مانع حضور هنرمندان می‌شوند، که این با شرطی که اشاره شد منافات دارد، مطرح‌کرد: یکی دیگر از دلایل مخالفت استفاده ابزاری از این افراد است، اما قبول دارم که تبلیغات خود یک ابزار است و دلایلی که مطرح می‌شود منطقی نیست و باید در مسیر تغییر این شرایط حرکت کینم.

سفیدی در ادامه، اظهارکرد: تبلیغات عامل مهم توفیق عرصه اقتصادی و شاخص مهم رکورد تا توسعه اقتصادی است.

وی افزود: همچنین تبلیغات محملی است که از یکسو کالاها و خدمات را به مشتری معرفی و قدرت انتخاب آنها را افزوده و از سوی دیگر باعث رونق یک بنگاه اقتصادی می شود.

سفیدی در این نشست که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، تقویت صنعت تبلیغات را در ایران امری بسیار ضروری عنوان کرد.

دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد ارزش افزوده و رسیدن به سطح بالایی از بهره وری با ارزیابی شیوه های تبلیغی، پرکردن خلا موجود در داوری آثار تبلیغاتی، توسعه تعامل بین دو بازیگر اصلی صنعت تبلیغات، تعیین معیارها و شاخص رسانه تبلیغاتی برتر برگزار می شود.

سفیدی با تشریح برنامه های این جشنواره گفت: جشنواره در روزهای ۱۹ و ۲۰ دیماه جاری با برگزاری چهار کارگاه آموزشی، در روز اول شامل کارگاه تبلیغات اینترنتی، طراحی کمپین های تبلیغات، سنجش اثربخشی و شیوه های نوین در مرکز همایش های صدا و سیما پیگیری خواهد شد.

رئیس جشنواره ملی تبلیغات گفت: این جشنواره از طریق داوری نظام مند آثار و رسانه های تبلیغاتی، می کوشد تا یک رسانه تبلیغی اثربخش و معیارهای آنه را معرفی کرده و تبلیغات سازمانها را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد.

سفیدی با بیان اینکه دوران کنونی، دوران عبور از تبلیغات کلیشه ای و کم اثر به سمت تبلیغات خلاق و اثر بخش است، گفت: بر این مبنا شعار این جشنواره ‘ خلاقیت و اثر بخشی تبلیغات ، حق انتخاب مشتری’ تعیین شده است.

سفیدی ادامه داد: جشنواره در بخش اصلی جشنواره داوری آثار تبلیغاتی در دو محور و بخش تجاری و فرهنگی تقسیم شده است.

رئیس جشنواره ملی تبلیغات کشور اضافه کرد که در این بخش آثار در ۹ محور و گروه تخصصی شامل تبلیغات محیطی، تبلیغات حامی گری و هدایای تبلیغاتی، تبلیغات چاپی، تبلیغات اینترنتی، کمپین های تبلیغاتی و اثربخشی و گروه عمومی انجام خواهد شد.

وی آثار مورد بررسی را شامل آثار تولیدی یک و نیم سال اخیر و آخرین مهلت ارسال را حداکثر ۱۰ دیماه اعلام کرد.

سفیدی گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است شماری از مسئولان فرهنگی و هنری و فعالان و متخصصان عرصه تبلیغات و روابط عمومی کشور در آیین افتتاحیه این جشنواره به ایراد سخن بپردازند.

رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات کشور همچنین به لزوم بکارگیری روش های نوین، خلاق و اثربخش و در قالب کمپین های علمی تبلیغی تأکید کرد.

سفیدی ادامه داد: برای ایجاد ارزش افزوده و رسیدن به سطح بالایی از بهره وری، باید رویدادی شکل می گرفت که به ارزیابی شیوه های تبلیغی با استفاده از متخصصان و صاحبنظران تبلیغات مبادرت می کرد.

سفیدی در بخش دیگری گفت: برنامه اصلی این جشنواره، بخش مسابقه ای است که در آن، آثار تبلیغاتی در ۱۸ موضوع داوری خواهد شد و به اثر برگزیده اول شاهین طلایی، به اثر برگزیده دوم شاهین نقره ای و به اثر سوم، دیپلم افتخار اعطاء خواهد شد.

سفیدی از بخش جنبی جشنواره یاد کرد و افزود: در بخش جنبی، شعار تبلیغاتی و سرود سازمانی نیز مورد داوری قرار خواهد گرفت و از سه شعار و سه سرود سازمانی تقدیر می شود.

رئیس نخستین جشنواره تبلیغات تهران همچنین از بخش ویژه تجلیل از بزرگان تبلیغات ایران در مراسم پایانی جشنواره خبر داد.

دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی کشور درخاتمه ابراز امیدواری کرد که این جشنواره رسالت خود را به خوبی به انجام رسانده و گام های موثری در این مسیر بردارد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز