خبرگزاری کار ایران

جدید‌ترین ماشین سوپراسپرت جهان+ عکس

شرکت خودروسازی مک لارن پیشرفته‌ترین مدل جدید و اسپورت خود را معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، خودروی۵۷۰ GT پس از دو محصول۵۷۰ S و۵۴۰ C سومین عضو خانواده محصولات مک لارن است که معرفی شد.  مک لارن با معرفی این سری سعی در ارائه قدرت و عملکرد یک سوپراسپرت در بازه قیمتی پایین‌تر به همراه توانایی خودرو برای سفرهای راحت برون و درون شهری را داشته است.

مک لارناین مدل به صورت پایه‌ای اشتراکات بسیاری با مدل سال قبل یعنی ۵۷۰S دارد. سیستم تعلیق تطبیقی به همراه حالت‌های ساده، ورزشی و مخصوص پیست عرضه می‌شود اما با این تفاوت که کل سیستم با هدف راحتی هرچه بیشتر در سفرهای طولانی کالیبره شده است. آنتی رول بار‌های جلو و عقب برای راحتی هرچه بیشتر در جاده‌های پر دست انداز، باز طراحی شده‌اند و از ضریب سختی فنر در جلو و عقب به ترتیب ۱۵ و ۱۰ درصد کاسته شده است.

سیستم فرمان هم به اندازه ۲ درصد از ضریب سختی کمتری بهره می‌برد و مک لارن ادعا می‌کند همین ۲ درصد می‌تواند رانندگی با این خودرو را ساده‌تر از گذشته کند. این مدل صدای کمتری هم تولید می‌کند و در داخل خودرو به دلیل استفاده از چرم بیشتر با فضای راحت تری رو به رو هستیم.

مک لارن صندلی‌های تمام برقی، فضای بار ۳۵۰ لیتری و سقف تمام شیشه‌ای همانند مدل P۱ از دیگر تغییرات قابل توجه به شمار می‌روند. در واقع فضای در نظر گرفته شده برای بار در عقب خودرو به صورت جالبی طراحی شده و درب شیشه‌ای آن کار با آن را راحت کرده است.

درب صندوق قرار گرفته در عقب به صورت یک طرفه باز بسته می‌شود. این خودرو همانند تمامی مک لارن‌ها از موتور ۳. ۸ لیتری V۸ تویین توربو استفاده می‌کند و قدرتی معادل ۵۶۲ اسب بخار و گشتاوری برابر ۴۴۳ lb-ft را تولید می‌کند.  این خودرو در عرض ۳. ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۰۴ مایل بر ساعت است. وزن این خودرو ۱۳۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

شرکت خودروسازی مک لارن ترمزهای ۵۷۰GT ساده و سبک‌وزن آهنی است که همراه توپی‌آلومینیومی عرضه می‌شود.این لوکس‌ترین محصول مک‌لارن است.  چرخ‌های‌جلو سایز ۱۹اینچی دارند و چرخ‌های عقب سایز ۲۰اینچی. رینگ‌های ۱۵پره مک‌لارن با رنگ مات هم از مشخصات دیگر این خودرو است.

لاستیک‌های استفاده شده در این خودرو از شرکت پیرلی است که با نام P zero TM خوانده می‌شود. قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو معادل ۱۵۴ هزار پوند است که ۱۰ هزار پوند از مدل ۵۷۰S گران‌تر شده است.

کد خبر : ۳۵۱۱۳۰