خبرگزاری کار ایران

چهار نکته برای تولید پادکست

چهار نکته برای تولید پادکست
کد خبر : ۲۵۷۲۳۲

تولید پادکست، یک روش اقناعی متفاوت است. جایی که پیام رسانی/ بازاریابی تمایل به پراکندگی دارد، پادکست ها یکتا ابزارهایی هستند که با یک آغاز، میانه و پایان همراه اند. مطمئنا مردم به مشاجرات آنلاین می تابند و پیام های برندی که ممکن است نهایتا باعث شود که قدری پولشان را نگه دارند را دریافت می کنند. اما چنین تلاش هایی رویکردهای پراکنده ای خواهد داشت.

برندها و سازمان های بی شماری هستند که استفاده هوشمندانه ای از بسترهای رسانه اجتماعی شان می کنند. شرکت هایی هستند که در فیسبوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی حضور دارند و روابط مستحکمی را با همکاران ایجاد کرده و برای معرفی کالا یا خدمت یا مشارکت در یک فعالیت گفتگوی شان را به شیوه ای انجام می دهند که بتواند به انسانی شدن برند بیانجامد.


به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از شارا؛ با این حال، برای هر بخش از محتوای رسانه اجتماعی ارزش های افزوده ای وجود دارند، می گویند: تلاش های بازاریابی در یک کمپین روابط رسانه ای یا رویداد در صورتی که با تلاش در تولید محتوای رسانه اجتماعی به بهترین شکل انجام نشود، می تواند هیچ نتیجه قابل توجهی را به همراه نداشته باشد. ماهیت زودگذر رسانه اجتماعی باعث شده است که برای مردم اطلاعاتی روتین به نظر برسند و در عین حال توجه کمتری به امر خرید داشته باشند.


تولید پادکست، یک روش اقناعی متفاوت است. جایی که پیام رسانی/ بازاریابی تمایل به پراکندگی دارد، پادکست ها یکتا ابزارهایی هستند که با یک آغاز، میانه و پایان همراه اند. مطمئنا مردم به مشاجرات آنلاین می تابند و پیام های برندی که ممکن است نهایتا باعث شود که قدری پولشان را نگه دارند را دریافت می کنند. اما چنین تلاش هایی رویکردهای پراکنده ای خواهد داشت.


در مقابل، پادکست خودش را به یک طرح، شخصیت می سپارد و وابسته به سطح داستان سرایی، توسعه شخصیت را به همراه دارد. آنها همچنین به طور کامل با آنچه در گفتگوهای روزمره بیان می شوند، گره خورده اند.


نگاهی به سریال های مردم پسند بیاندازید، یک پادکست که یک راز قتل را بر ملا می کند، در همان ابتدای معرفی در نوامبر 2014 در جایگاه اول آیتیونز قرار گرفت.


اشتیاق برای سریال ها ما را به یاد نقل قول معروف استیو آلن می اندازد که می گفت: «رادیو تئاتری در ذهن افراد است. تلویزیون تئاتری بی فکر است.»


در این نوشتار به چند نکته در این باب می پردازیم تا تلفی برای تولید پادکست های با کیفیت بدست آوریم:
1. کانال های خوب داخلی را شناسایی کنید. شاید مهمترین جنبه طراحی یک پادکست یافتن شخصی باشد که صدایی زیبا و شیرین دارد. اگرچه امکان دستکاری در صداها وجود دارد اما این کار توصیه نمی شود و بهتر است که پادکست را به صورت دیالوگ در آورید.


2. مخاطب را خسته نکنید. مصرف کنندگان تعداد بی شماری از انتخاب ها را دارند که می توانند در فضای آنلاین به آنها بپردازند. شما یک رویکرد موضوعی را پیش بگیرید تا بتوانید آنها را در این فضا سرگرم کنید و در ضمن آن اطلاع رسانی و روشنگری خود را انجام دهید. این مسیر را با مسیری که برای تولید پادکست های کسل کننده طی می شود، یکسان نگیرید. نگاهی عمیق به پادکست هایی که خدمات و کالاها را تبلیغ می کنند بیاندازید. آنها پشت صحنه را بیان نمی کنند. باید ببینید که پشت صحنه بزرگترین موفقیت های شرکت چه بوده است. کاندید شوید اما مشارکت نکنید.


3. آن را در خارج از چهار دیواری نگاه دارید. پادکست شما باید برای موضوع خاصی تدارک دیده شده باشد. البته زیبایی رادیو و پادکست در این است که بتواند خودش را تغییر دهد و هر چیزی را که اتفاق می افتد بیان کند. درباره هر چیزی زیر آفتاب صحبت کنید. به این شکل شما می توانید راهی طولانی را در مدت کوتاه به سمت برنامه شخصی سازی طی کنید. اگر خودگشودگی کنید ممکن است بیان یک عبارت باعث شود که شرکت شما جایگاه بی بدیلی پیدا کند و در عین حال از بی حالی مخاطبان خود جلوگیری کنید.


4. آن را همه جانبه مطالعه کنید. اگر می خواهید هزینه مادی و زمانی برای تولید سری های پادکست بدهید، مطمئن شوید که به طور همه جانبه برای مخاطبان تان آماده شده است. با مردم تماس بگیرید و بحث های خودتان را گسترش دهید. برخی از بهترین مشتریان خود یا مشتریانی که باید نشان داده شوند را دعوت کنید، تا در پادکست شما حضور یابند. به جایی بروید که مخاطبان شما در آنجا جمع شده اند. مطمئن شوید که جامعه به پادکست دسترسی خوبی دارد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز