خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز:

ژنرال سلیمانی مغز متفکر استراتژی ایران در عراق به کمک نوری المالکی آمد / احتمال حمله مشترک ایران و آمریکا به داعش

کد خبر : ۱۷۶۴۴۰

ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران هفته ی گذشته همراه با دوازده نفر از افسرانش به عراق سفر کرد تا به رهبری این کشور در مورد چگونگی مقابله با شبه نظامیان توصیه هایی کند.

انتخاب به نقل از نیویورک تایمز نوشت: ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران هفته ی گذشته همراه با دوازده نفر از افسرانش به عراق سفر کرد تا به رهبری این کشور در مورد چگونگی مقابله با شبه نظامیان توصیه هایی کند.

عراقی ها هم اکنون میزبان مغر متفکر استراتژی ایران در عراق هستند.

منابع به نقل از مقامات عراقی می گویند، احتمال تحت فشار قرار دادن آمریکا از سوی ایران برای حضور در عراق و دفاع از این کشور کشور همراه با تهران وجود دارد.

عراقی ها احتمال کمک قابل توجه ایران برای ابزاری در جهت فشار به آمریکا برای حضور در عراق و کمک به این کشور هماره با تهران می بیند.

این مسئله نشان دهنده ی اتحادی است که در بحران کنونی بین ایران و امریکا دو دشمن قدیمی وجود دارد که منافع خود را در کمک به عراق با برای سرکوب داعش می بینند.

چارلز لیستر عضو مدعو اندیشکده بروکینگز می گوید: مشخصا، هر نوع ورود و فعالیت پرسنل نظامی ایران در خاک عراق قابل توجه خواهد بود.

وی افزود: خطر تروریستم در عراق متوجه امریکا و ایران است.

مقامات آمریکایی که از سفر ژنرال سلیمانی به عراق خبر دادند حاضر به افشای نامشان نبودند اما اخبار مبنی بر هماهنگی رسمی ایران و آمریکا برای مقابله با داعش را رد کردند.

لیستر می افزاید: بعید است که ایران و آمریکا هزممان برای مقابله با شبه نظامیان در عراق ورود کنند.

مقامات اطلاعاتی امریکا می گویند که ایران سلاح و تجهییزات به عراق ارسال کرده است اما اخبار مبنی بر اینکه سپاه قدس ایران در انجا حضور پیدا کرده، حقیقت ندارد.

یک مقام ارشد عراقی گفت که کشورش ممکن است از ایران برای حضور نظامی درخواست کمک کند.

نوری کمالی که مشاور نوری المالکی است گفت دولت عراق نیازمند حمایت هوایی و اطلاعاتی است بخصوص از سوی آمریکا.

وی افزود: اگر امریکا کمک نکند فکر نمی کنم که ایران اجازه دهد دولت عراق سقوط کند، انها مبارزه خواهند کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز