فلج شدن شرکتهای حمل و نقل در ژاپن با قانون جدید
قانون جدید در ژاپن با هدف کاهش استرس رانندگان وضع شده و ساعت کاری رانندگان کامیون و تریلی را محدود کرده و آنها تنها ۸۰ ساعت در ماه (۹۶۰ ساعت در سال) میتوانند اضافه کاری داشته باشند.
بدین ترتیب استراحت و توقف برای رانندگان در نظر گرفته شده، در حالی که ۹۰ درصد لجستیک کالا در داخل ژاپن با کامیون انجام میشود.
پیش از این، هیچ محدودیتی وجود نداشت و بسیاری از رانندگان شبانه روز کار میکردند تا دستمزد ناچیز خود را افزایش دهند.
به هر حال، هدف از این مقررات کاهش استرس ناشی از حمل و نقل سنگین است و باعث جذابیت بیشتر آن برای جوانان در ژاپن سالخورده میشود، جایی که حدود ۹۰ درصد کالاها از طریق جاده حمل میشود.
گفته شده زندگی تنها و ناسالم، با ساعات طولانی و نامنظم در جاده منجر به نرخ بالای بیماری قلبی و سکته شده و صنعت حمل و نقل برای چهارمین اقتصاد بزرگ جهان، جایگاه ضعیفی در سلسله مراتب اقتصادی ژاپن دارد.