خبرگزاری کار ایران

تلگرام همچنان محبوب‌‌‌ترین شبکه‌‌‌ اجتماعی در بین ایرانی‌‌‌ها و مخصوصا دانشجویان

تلگرام همچنان محبوب‌‌‌ترین شبکه‌‌‌ اجتماعی در بین ایرانی‌‌‌ها و مخصوصا دانشجویان
کد خبر : ۱۵۴۱۹۹۴

یکتانت، دیتاک و ایسپا در هفته جاری گزارش‌‌‌های مختلفی درباره رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین، برندهای ایرانی محبوب و نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه‌‌‌های دولتی در شبکه‌‌‌های اجتماعی منتشر کرده‌‌‌اند.

در بخشی از نتایج آمده است:

با وجود فیلترینگ تلگرام همچنان محبوب‌‌‌ترین شبکه‌‌‌ اجتماعی در بین ایرانی‌‌‌ها و مخصوصا دانشجویان است.

رسیدگی به امور بانکی، پیگیری اخبار و خرید اینترنتی، سه دلیل اصلی کاربران برای استفاده از اینترنت و شبکه‌‌‌های اجتماعی هستند.

برندهای مرتبط با صنعت مخابرات و اینترنت صدرنشین برندهای پربازدید در شبکه‌‌‌های اجتماعی هستند.

ایرانی‌‌‌ها بدون در نظر‌‌‌گرفتن سن و جنسیت، به طور میانگین چهار ساعت در روز از اینترنت استفاده می‌کنند.

در میان همه کاربران بدون در نظر گرفتن ویژگی‌‌‌های جمعیت‌‌‌شناختی، تلفن همراه بیشترین کاربر و کتابخوان کمترین کاربر را از میان وسایل الکترونیکی دارند.

تلفن همراه با سهم ۸۷ درصدی بیشترین سهم را از زیست آنلاین کاربران ایرانی در مقایسه با رایانه شخصی و تبلت دارد.

زنان بیشتر از مردان از اینترنت برای ارتباط با خانواده و دوستان استفاده می‌کنند.

در مقابل مردان برای دنبال کردن اخبار، گوش دادن به موسیقی، وقت‌‌‌گذرانی، کسب درآمد و بازی کردن بیشتر از زنان از اینترنت استفاده می‌کنند.

نسل زد نیز با اختلاف بیشتر از نسل‌‌‌های بزرگ‌تر از خودش برای بازی کردن از اینترنت استفاده می‌کند.

پرتکرارترین دلایل استفاده از اینترنت در این نسل برای گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و سریال و وقت‌‌‌گذرانی است.

استفاده از اینترنت برای خدمات بانکی و دنبال کردن اخبار در میان کاربران نسل ایکس رایج‌‌‌تر است.

میزان استفاده از پیام‌‌‌رسان ایتا در میان کاربران نسل ایکس بیشتر است.

منبع دنیای اقتصاد
انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز