خبرگزاری کار ایران

همه داوطلبان باید سابقه تحصیلی داشته باشند و در غیراین صورت برای آنها صفر منظور می شود

همه داوطلبان باید سابقه تحصیلی داشته باشند و در غیراین صورت برای آنها صفر منظور می شود
کد خبر : ۱۵۳۲۰۲۶

همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل مورد نیاز گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش، طلاب حوزه های علمیه، داوطلبانی که نمره خود را قبل از خرداد سال ۱۳۸۴ اخذ کرده اند، فارغ التحصیلان مدارس بین الملل و دارندگان گواهینامه معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی و سایر داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی یا دارای سابقه تحصیلی ناقص) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

در صورتیکه داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش بینی می کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سابقه تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (۰) لحاظ و سپس تراز می شود. این نمره پس از تبدیل به نمره تراز در نمره کل سابقه تحصیلی محاسبه خواهد شد.

برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره کل آزمون اختصاصی نیست. تراز هر یک از دروس سوابق تحصیلی به صورت مجزا در هر درس، دیپلم و سال محاسبه می شود.

توجه ۱: برای فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی، نمرات دروس عمومی و تخصصی دیپلم که در امتحانات نهایی خرداد سال ۱۳۸۴ و پس از آن اخذ شده و نمرات دروس عمومی و تخصصی پیش دانشگاهی که در امتحانات نهایی خرداد سال ۱۳۹۱ و پس از آن اخذ شده، به عنوان سابقه تحصیلی در نظر گرفته می شود.

توجه ۲: تمامی فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی، برای ایجاد سابقه تحصیلی پایه یازدهم (نظام ۶-۳-۳) باید طبق برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

توجه ۳: از نوبت امتحانی خرداد سال ۱۴۰۲ و پس از آن، سابقه تحصیلی، صرفا شامل نتایج آزمون های نوبت خرداد است.

توجه ۴: تراز یک نمره معین، می تواند در دروس و سال های مختلف یا نوبت های مختلف آزمون متفاوت باشد. سال مدنظر در محاسبه نمره تراز، سال اخذ آزمون است و به سال فارغ التحصیلی و یا مولفه های دیگر ارتباطی ندارد. عدم شرکت در امتحانات نهایی فارغ از علت آن همچون غیبت موجه، به منزله درج نمره خام صفر و لحاظ تراز آن در محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی است.

توجه ۵: نمره کل سابقه تحصیلی یک مرتبه در هر سال و صرفا برای پذیرش در همان سال معتبر است و برای سال های بعد باتوجه به ضرایب جدید محاسبه خواهد شد. برای داوطلبانی که در آزمون ترمیم نمره دروس سوابق تحصیلی شرکت می کنند (در یک درس، دارای چند نمره هستند)، بیشترین نمره تراز هر درس برای محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ می شود. درضمن برای داوطلبانی که دارای بیش از یک دیپلم هستند، نمره کل سابقه تحصیلی بر اساس بیشترین نمره تراز دروس مؤثر و معتبر محاسبه می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز