خبرگزاری کار ایران

ظهور کریستیانو رونالدوی دوم در یوونتوس

ظهور کریستیانو رونالدوی دوم در یوونتوس
کد خبر : ۱۵۲۸۰۰۵

وضعیت فعلی یوونتوس و حل‌شدن مشکلات مالی این باشگاه، جذب ستارگان بزرگ در آینده نزدیک کاملا ممکن و البته اجتناب‌ناپذیر است.

در تابستان 2024، یوونتوس با هزینه‌های هنگفت دوباره به عنوان ولخرج‌ترین تیم ایتالیا مطرح شد. به عقیده کالچو مرکاتو، این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک و با توجه به بهبود اوضاع مالی باشگاه، یوونتوس به سراغ یک خرید بزرگ دیگر به مانند کریستیانو رونالدو در سال 2018 برود.

نزدیک به 6 سال قبل، یوونتوس با خرید کریستیانو رونالدو از رئال مادرید به مبلغ ۱۱۲ میلیون یورو، دنیای فوتبال را تکان داد. با وجود هیجان زیادی که این انتقال به وجود آورد، بسیاری معتقدند که انتظارات برآورده نشد و یوونتوس نتوانست با رونالدو به سطح بالاتری در رقابت‌های اروپایی برسد. همچنین این انتقال مشکلات مالی جدی‌ای را برای باشگاه به وجود آورد. در سمت مقابل، عده‌ای می‌گویند خرید رونالدو توسط یوونتوس در زمان مناسبی انجام نشد، چرا که این انتقال درست قبل از همه‌گیری کووید 19 صورت گرفت که به شدت روی جنبه‌های مالی فوتبال اثر منفی گذاشت.

بعد از پایان همه‌گیری، یوونتوس با دوران سختی مواجه شد و به غیر از خرید دوشان ولاهوویچ، سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی بازیکن جدید نکرد اما در تابستان امسال، شاهد تغییر قابل توجهی بودیم. بیانکونری با صرف هزینه‌های زیاد، توانست بازیکنانی مثل تئون کوپماینرس، داگلاس لوئیز و نیکو گونزالس را به خدمت بگیرد.

آکادمی، منبع درآمد جدید بیانکونری

طبق گزارش‌ها، یوونتوس حالا بیشتر از هر زمان دیگری از آکادمی خود (یوونتوس Next Gen) سود می‌برد و استعدادهای درخشانی پرورش داده که می‌تواند با فروش آن‌ها، درآمد بسیار خوبی کسب کند. با انتقال بازیکنان جوان آکادمی به ترکیب اصلی و هم‌چنین تصمیمات فنی و مدیریتی، یوونتوس توانست در تابستان 2024 چند بازیکن پردرآمد خود را کنار بگذارد و هزینه‌های جاری خود را به شکل قابل توجهی، کاهش دهد.

وویچک شزنی و الکس ساندرو، دو بازیکن پردرآمدی بودند که یوونتوس را در تابستان گذشته ترک کردند.

احتمال حضور یک فوق ستاره در یوونتوس

رسانه‌های ایتالیا عقیده دارند که با وضعیت فعلی یوونتوس و حل‌شدن مشکلات مالی این باشگاه، جذب ستارگان بزرگ در آینده نزدیک کاملا ممکن و البته اجتناب‌ناپذیر است. آن‌ها براین باورند که گام بعدی مدیران باشگاه، خرید یک فوق ستاره در حد و اندازه‌های کریستیانو رونالدو است. با وجود برخی انتقادات از دوران رونالدو در یوونتوس، بی‌انصافی است که تاثیر این بازیکن در بازاریابی و مطرح‌شدن برند باشگاه نادیده گرفته‌شود. هم‌چنین انتقال رونالدو مسیر را برای دیگر باشگاه‌های ایتالیایی باز کرد و آن‌ها را به سمت خرید ستاره‌های مطرح به مانند روملو لوکاکو سوق داد.

منبع طرفداری
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز