خبرگزاری کار ایران

در دنیای خودروی ایران چه خبر است؟

تولید ال 90 با مهندسی معکوس

تولید ال 90 با مهندسی معکوس
کد خبر : ۱۵۲۴۲۳۴

ال 90 ایرانی که قرار است با اسم کادیلا وارد بازار شود ، این روزها در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد.

بعد از خروج دو شرکت رنو و پژو از بازار خودرو کشورمان ، ایران خودرو و سایپا با مهندسی معکوس، برخی از محصولات تولیدی این شرکت ها را در ایران ،  آغاز و یا ادامه دادند.

حالا با گذشت حدود پنج سال از خروج رسمی شرکت فرانسوی رنو از ایران،محصول جدید پارس خودرو یعنی P90 در خطوط تولید این خودروساز وارد فاز آزمایشی شده است .

آنطور که پارس خودرویی‌ها اعلام کردند بعد از نهایی شدن تولید آزمایشی کادیلا (ال ۹۰ ایرانی)، تولید محصول جدید وارد فاز تولید انبوه شده است و شاهد عرضه‌ آن در بازار خواهیم بود.

این شرکت قدیمی خودروساز ،پیشتر متمرکز بر تولید محصولات رنو بود بطوریکه  ال ۹۰، ساندرو و ساندرو استپ وی جز محصولات پرتقاضایی است که توسط پارس خودرو تولید می شد.

پارس خودرو که سابقه تولید جیپ ویلیز، کادیلاک سویل، نیسان ماکسیما، نیسان پاترول، نیسان تینا ، مگان رنو و  دیگر خودروهای مطرح در بازار ایران  را در کارنامه خود دارد بعد از خروج شرکای خارجی از ایران  به تولید محصولاتی همچون کوییک کوییک R، کوییک GXR و سهند S مشغول است .

حالا ال 90 ایرانی نیز قرار است توسط این شرکت تولید و روانه  بازار شود.

تولید خودروهای برخی از شرکای خارجی ایران بعد از خروج این شرکت ها از بازار خودروی کشورمان با مهندسی معکوس(کپی برداری) همچنان در دستور کار دو خودروساز بزرگ قرار دارد.

علاوه بر پارس خودرو ، شرکت ایران خودرو نیز پژو 301 را به همین طریق روانه بازار کرده است .

در اواسط دهه ۹۰ بود قرار بر این بود که پژو ۳۰۱ جایگزین پژو پرشیا و خانواده پژو ۴۰۵ شود که با لغو برجام و خروج خودروساز فرانسوی از ایران ، قراردادهای فی مابین نیز به فرجامی نرسید.

بدین ترتیب ایران خودرو نیز پلتفرم تارا را بر اساس پلتفرم اولیه ۳۰۱ طراحی و این خودرو را روانه بازار کرد.

استفاده از شیوه مهندسی معکوس در خودرو امری متدوال در خودروسازی های دنیا با هدف بومی سازی و سودآوری شرکت ها انجام می شود این در شرایطی است که تداوم این امر منحصرا به پیشترفت صنعت خودرو منجر نمی شود.

همچنین  خودروهایی که بصورت مهندسی معکوس در ایران ساخته شده اند لزوما از کیفیت شرکت مادر برخوردار نیستند .

دراین زمینه سال گذشته نیز  یک دستگاه تسلا مدل S موجود در ایران، با هدف از انجام امور تحقیقاتی و مهندسی معکوس وارد ایران شد که سرنوشت آن هنوز خبری نیست.

 

منبع دنیای اقتصاد
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز