خبرگزاری کار ایران

خبرخوش بابایی به کارگران شهرداری در جلسه مجمع عمومی تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر

خبرخوش بابایی به کارگران شهرداری در جلسه مجمع عمومی تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر
کد خبر : ۱۵۱۴۰۰۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ماهنامه میدان آزادی، مجمع عمومی شرکت تعاونی شماره 2 کارکنان شهرداری باقرشهر با حضور 250 نفر از اعضای تعاونی در سالن اجتماعات عطریاس باقرشهر تشکیل شد.

*روایت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر

به گزارش ماهنامه میدان آزادی، تعاونی شماره2 کارکنان شهرداری باقرشهر سال 1399 تاسیس و در همان سال اقدام به خرید دو پلاک 98 و 99 مجموعا به مساحت 60 هزار مترمربع واقع در خیابان انرژی کرد.

حدود 80 درصد سهامداران ثمن را پرداخته و زمین خریداری شد؛ اما از آنجا که این اقدام بدون دقت کافی انجام شده بود، تعاونی با چالش های متعدد قانونی مواجه شد و الباقی اعضا از پرداخت مبالغ خودداری کردند. اجبارا یک دانگ به مالک اولیه برگردانده شد و برنامه روی 5 دانگ باقی مانده اجرایی شد.  

بر اساس این گزارش، اقدامات رخ داده موجب شد تا پروژه تعاونی مسکن به مدت 3سال به تعویق افتد. در این مدت زمانی قیمت زمین افزایش یافت اما مردم همچنان هیچ سند مالکیتی در دست نداشتند و این موجب ایجاد نگرانی در آنها شده بود.

با انحلال هیات مدیره تعاونی، مسئولیت تعاونی از سوی نهادهای قضایی و امنیتی ری بر عهده دکتر امین بابایی (معاون فرماندار شهرستان ری) گذاشته شد. و پس از مدتی هیات مدیره جدید 1402 تشکیل و مدیرعامل جدید (امین بابایی) رسما منصوب شد.

*انتصاب امین بابایی بعنوان مدیرعامل تعاونی

پیرو اعمال تغییرات در شاکله هیأت مدیره و انتصاب امین بابایی بعنوان مدیرعامل تعاونی مسکن شماره 2 کارکنان شهرداری باقرشهر از شهریور ماه 1402، پروژه تعاونی که با سرمایه گذاری تعداد 954 نفر عضو (فعلی) از سال 98 تا کنون مسکوت و بلااقدام مانده بود، جان تازه به خود گرفت و با رویکرد تخصص محور هیأت مدیره و با مساعدت مدیران دلسوز مجموعه های حاکمیتی فرمانداری ویژه شهرستان ری، اداره کل ثبت اسناد و املاک  استان تهران، بخشداری کهریزک، شهرداری باقرشهر، حوزه قضایی بخش و اداره ثبت اسناد و املاک کهریزک، با هماهنگی و نظارت مستقیم دستگاه های امنیتی، سرفصل جدیدی را برای ذینفعان این پروژه رقم زد.

*بیش از 9جلسه با مدیران قضایی و 6جلسه با مدیران ثبت اسناد و املاک برگزار کردیم

امین بابایی در تشریح اقدامات خود در مدت کوتاه مدیریتش در مجمع عمومی گفت: برای رفع اختلافات با معارضین، اعمال ماده 147 و اخذ سند مالکیت برای معارضین در مشاعات زمین، بیش از 9جلسه با مدیران قضایی و 6جلسه با مدیران ثبت اسناد و املاک برگزار کردیم. برای تجمیع این دو پلاک به غیر از رفع معضلات قانونی و زیربنایی، اراضی محدوده شرقی که خطوط مخابرات و نفت و گاز در آن واقع شده بود مشخص شد. پس از طی این مراحل اکنون زمین برای احداث و طراحی واحدها آماده شده است.

وی افزود: کاربری این اراضی در طرح تفصیلی مصوب سال1392 شهرداری باقرشهر، مسکونی با کاربری های عمومی درج شده است. اما هیات مدیره و مدیرعامل با توجه به موقعیت مکانی زمین واقع شده در میان کارگاه ها و سوله‌ها، با اخذ مشاوره های کارشناسی از یک شرکت ذی صلاح، طرحی را آماده کرد تا کمیسیون ماده 5 استانداری تهران و شهرداری را مجاب کند که  ایجاد بافت مسکونی در این موقعیت تجاری مناسب نیست.

به این ترتیب اولین کار هیات مدیره پس از تشکیل تعاونی مسکن، برگزاری جلسه مجمع عمومی جهت تصویب تغییر کاربری مسکونی به کارگاهی-تجاری یا کارگاهی-نمایشگاهی و ارائه صورتجلسه و طرح ها به کمیسیون ماده 5 است. پس از اظهارات امین بابایی اعضای تعاونی با تغییر کاربری موافقت کرده و همه رای مثبت دادند.

مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان شهرداری باقرشهر موضوع بعدی جلسه را تصویب انتقال دفتر تعاونی عنوان کرد و گفت: اقدام بعدی انتقال دفتر تعاونی از شهر سنگ به آدرس جدیدی با دسترسی بهتر واقع در کهریزک، بلوار شهید رجایی، ساختمان خلیج فارس، طبقه 4 واحد 66 بود که این اقدام به نفع تعاونی است که حاضران به این تصمیم هم رای موافق دادند.

بابایی: تا سه ماه دیگر نقشه کشی و جدول بندی پروژه آغاز می شود

امین بابایی در ادامه گفت: تا سه ماه دیگر پس از رفع تمام موانع قانونی، نقشه کشی و جدول بندی پروژه آغاز و نهایتا در بازه زمانی یک سال پروه تکمیل خواهد شد.

وی همچنین برنامه های در دست اقدام و اجرای تعاونی را تشریح کرد و گفت: با اخذ نظر کارشناس دادگستری مبنی بر برآورد میزان ارزش افزوده ملک در سال 1400 و مقایسه قیمت همان زمین در سال 1399 برای سهامدارانی که مبالغ پرداختی کمتری از رقم تعیین شده داشتند، درصدی تعیین شد. این عدد 2.59 درنظر گرفته شده است. و پرداختی تکمیلی مضربی از همین عدد خواهد بود. یعنی اگر فردی 100 میلیون تومان کمتر از قیمت تعیین شده اولیه (230میلیون برای هر 30متر) پرداخته است باید برای تکمیل بدهی با احتساب ضرر و زیان سه ساله 259میلیون تومان دیگر پرداخت کند. ابلاغیه مورد نظر به تمام سهامداران ارائه شده است. البته تبصره ای هم دارد که در آن آمده است: اگر افراد توان تکمیل بدهی خود را برای اخذ سند قطعی در انتهای کار نداشته باشند، می توانند به هر میزان که پرداخت کرده اند، سند سهامی به صورت تجمیعی دریافت کنند. یعنی در برخی قطعات به شکل تجمیعی صاحب مقادیری زمین هستند. به طور مثال هر فردی با پرداخت 230میلیون تومان مالک یک سهم 30متری از قطعات 240متری یا 120 متری می شود و سند دریافت کند. اما برای افرادی که پرداخت ناقص داشتند سهامی به ارزش مبلغ پرداختی صادر می‌شود. 

*خبرخوش بابایی به کارگران زحمت کش شهرداری باقرشهر

وی در بخش دیگری از برنامه های تعاونی اظهار کرد: مطابق نقشه‌ها، تلفیقی ازقطعات کارگاهی و تجاری در اراضی در نظر گرفته شده‌است. هریک از کارمندان سهامدار شهرداری که دفترچه دست اول دارند و به کسی واگذار نکرده اند؛ از قطعات کارگاهی به قدرسهم خود دارای سهم می‌شوند و همچنین دو سهم ازقطعات تجاری را هم دریافت می کنند. اما درصورتی که فردی به علت مشکلات مالی دفترچه خود را واگذار کرده باشد یک امتیاز کارگاهی و تجاری به خریدار وی و یک امتیازتجاری به خود او تعلق می گیرد.  با این اقدام تمامی نیروهای شهرداری از پرسنلی و خدماتی و ... که در این تعاونی اسمی از آنها آمده حتی اگر مجبور به واگذاری سهم خود به غیر شده باشند از این سود بی بهره نخواهند ماند.

 وی همچنین به سهامداران توصیه کرد: با هدف پیشگیری از هرگونه سوء برداشت از توضیحات ارائه شده در مجمع یا اقدامات سودجویانه برخی افراد منتفع از شایعه پراکنی های احتمالی از جمله دلالان و ... و به منظور آگاهی از فرایند اجرایی تعاونی، اخبار مربوطه را از طریق سایت رسمی تعاونی به آدرس newbaghershahr.ir  و کانال مجازی ایتا به آیدی maskan2shahrdaribaghershahr@ دنبال نموده و به شایعات واصله از افراد ناآگاه توجه نکنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز