خبرگزاری کار ایران

فواید مصرف گوشت گاو برای ورزشکاران

فواید مصرف گوشت گاو برای ورزشکاران
کد خبر : ۱۵۰۰۵۵۱

گوشت گاو فواید زیادی دارد که یکی از آن‌ها محافظت از بدن در برابر انواع عفونت‌هایی است که از محیط خارجی به بدن منتقل می‌شوند.

گوشت گاو یکی از منابع پروتئین است که ماده مغذی مهمی برای سلامت عضلانی شما محسوب می‌شود. پروتئین‌های موجود در این نوع گوشت ارزش بیولوژیکی بالایی دارند؛ زیرا تمام اسیدهای آمینه ضروری را دربرمی‌گیرند. آمینو اسیدها بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها هستند و بسیاری از فرآیندهای حفظ حیات را در بدن افراد عهده‌دار خواهند بود. برخی از این آمینو اسیدها در بدن افراد تولید می‌شوند و برخی دیگر باید از طریق مواد غذایی جذب بدن شوند.

در نظر داشته باشید که 20 اسید آمینه وجود دارند که 9 مورد از آن‌ها ضروری هستند و برای اینکه عملکرد بدن شما خوب باشد، باید این مواد مقوی به اندازه کافی مصرف شوند. علاوه بر پروتئین‌ها، گوشت خوشمزه گاو مواد مغذی دیگری همانند ویتامین‌ها و مواد معدنی را نیز تامین می‌کند. خواص این گوشت بر هیچ‌کس پوشیده نیست و شما برای درک بهتر مزایای آن می‌توانید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

مشخصات غذایی گوشت گاو

گوشت گاو منبع غنی ویتامین‌های گروه ب و چندین ماده معدنی همانند آهن و منیزیم است. ویتامین‌های گروه ب انرژی بدن و مغز ما را تامین می‌کنند. این نوع گوشت دارای مقدار زیادی از آهن مورد نیاز بدن است و آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

درواقع گوشت قرمز در مقایسه با منابع گیاهی آهن، غنی‌تر است و به عملکرد طبیعی بدن بیشتر کمک می‌کند. شما با مصرف گوشت، آهن بیشتری را به بدن خود جذب می‌کنید؛ زیرا مقدار آهن در این نوع گوشت‌ها در مقایسه با مواد گیاهی بیشتر است.

انجمن تغذیه به افراد توصیه کرده است که 3 وعده در هفته گوشت بخورند؛ البته بهتر است تکه‌های بدون چربی را برای وعده غذایی خود انتخاب کنند. بر اساس این گفته‌ها و توصیه‌ها گوشت قرمز فرآوری‌شده باید در حد متوسط (برای مثال یک بار در هفته یا حتی کمتر) مصرف شود. در هر 100 گرم از گوشت گاو، مواد غذایی زیر وجود دارند:

127 کالری

24.4 گرم پروتئین

7.56 گرم چربی ذخیره‌شده

17 میلی‌گرم کلسیم

0.99 میلی‌گرم آهن

24 میلی‌گرم منیزیم

217 میلی‌گرم فسفر

350 میلی‌گرم کراتین

گوشت گاو عامل اصلی تقویت سیستم ایمنی بدن

گوشت گاو فواید زیادی دارد که یکی از آن‌ها محافظت از بدن در برابر انواع عفونت‌هایی است که از محیط خارجی به بدن منتقل می‌شوند. این گوشت به قدری غنی است که از بدن شما در برابر انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها و حتی انگل‌ها محافظت می‌کند.

از آنجایی که گوشت گاو مقدار زیادی روی را در خود جای داده است، می‌تواند به سیستم ایمنی بدن ما کمک کند. در صورتی‌که به‌طور دائم از این ماده غذایی استفاده کنید، بدون شک سیستم ایمنی قوی خواهید داشت.

با گوشت گاو بدن ورزشکاری داشته باشید

اگر از ورزشکارانی هستید که دوست دارید توده عضلانی حجیم داشته باشید، بهتر است زیر نظر پزشک تغذیه کاربلد، مقدار مشخصی از این گوشت را در رژیم غذایی خود قرار دهید. با برنامه مشخص می‌توانید به توسعه بافت‌های عضلانی خود کمک کنید و به ورزشکاری خوش‌اندام تبدیل شوید.

حتی گوشت گاو به بازسازی و ترمیم عضلات ازدست‌رفته بدن نیز کمک می‌کند. به‌طور کلی ورزشکاران برای رشد عضلات خود و ترمیم آن‌ها از همین نوع گوشت کمک می‌گیرند.

گوشت گاو منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها

یکی از اصلی‌ترین خواص جالب این گوشت لذیذ به محتویات و ترکیبات آن بستگی دارد. از آنجایی گوشت قرمز گاو مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی در خود جای داده است، برای بدن شما بسیار مفید خواهد بود. انواع مختلفی از ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در گوشت قرمز وجود دارند که به سلامت بیشتر بدن کمک می‌کنند.

در ضمن 9 نمونه از آمینو اسیدهای ضروری بدن نیز از طریق همین گوشت به بدن شما انتقال می‌یابند. آمینو اسیدها از کاربردی‌ترین مواد برای رشد بدن هستند که برای کودکان بسیار ارزشمند خواهند بود.

با خوردن گوشت گاو باهوش‌تر می‌شوید

ویتامین‌های گروه ب به مقدار زیاد در گوشت قرمز گاو مشاهده می‌شوند که می‌توانند سیستم عصبی شما را ارتقاء دهند یا حتی سلول‌های خونی‌ شما را بازسازی کنند. از این رو گوشت قرمز حتی به بازسازی دی ان ای‌ کمک می‌کند و بر روی فعالیت مغز نیز موثر است.

با توجه به این خاصیت گوشت قرمز شما با مصرف گوشت گاو کمتر دچار بیماری‌های روانی و مغزی می‌شوید و زوال مغز یا فراموشی برایتان رخ نمی‌دهد. ناگفته نماند که این گوشت برای کودکان نیز مفید است و مزایا و فواید زیادی برای این گره سنی به همراه دارد. ویتامین K نیز از دیگر ویتامین‌های موجود در این گوشت است که بر روی عملکرد مغز شما تاثیر به‌سزایی دارد.

گوشت گاو فشار خون را کاهش می‌دهد

از دیگر خواص مهم و کارآمد گوشت گاو، کاهش فشار خون است. از آنجایی که این نوع گوشت پتاسیم زیادی دارد، به راحتی می‌تواند فشار خون را کنترل کند یا آن را کاهش دهد. پتاسیم یکی از مواد معدنی محسوب می‌شود که جریان مایعات درون بدن را تحت کنترل خود دارد.

با خوردن گوشت قرمز با کم‌خونی خداحافظی کنید

رفع مشکل کمبود آهن و خون یکی از خاص‌ترین ویژگی‌ها و فواید گوشت گاو محسوب می‌شود. متاسفانه کم‌خونی یا فقر آهن از جمله رایج‌ترین مشکلات در جهان است که شما با مصرف این نوع گوشت قرمز می‌توانید تا حد زیادی از آن جلوگیری کنید. مقدار زیادی آهن در گوشت قرمز وجود دارد که مانع از بروز کم‌خونی شدید می‌شود.

گوشت گاو به حرکت شما کمک می‌کند

آخرین خاصیت گوشت گاو که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم، به بهبود حرکات ورزشی افراد مرتبط است. کراتین موجود در این گوشت قرمز به عملکردهای حرکتی و ورزشی شما کمک می‌کند و همین امر باعث رشد بیشتر ماهیچه‌ها می‌شود.

منبع رکنا
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز