خبرگزاری کار ایران

انتشار گزارش رتبه‌بندی حضور برندها در شبکه‌های اجتماعی؛ ایرانسل در صدر

انتشار گزارش رتبه‌بندی حضور برندها در شبکه‌های اجتماعی؛ ایرانسل در صدر
کد خبر : ۱۴۸۷۱۸۸

گزارش منتشر شده در خصوص رفتار ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی، حاکی است که در سال 1402، اپراتورهای ارتباطی بالاترین رتبه‌های شاخص «آگاهی از برند» را در کشور دارند و در میان اپراتور‌ها، ایرانسل با اختلاف، در رتبه نخست جای گرفته است.

به تازگی گزارشی تحت عنوان «رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی»، توسط شرکت دیتاک منتشر شده که شامل آمار و اطلاعاتی از رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، طی سال 1402 است.

نتایج منتشر شده در این گزارش، از بررسی و تحلیل بیش از 2 میلیارد محتوای کلان‌داده گردآوری شده توسط دیتاک، آمار منابع رسمی کشور و سازمان‌ها و نهادهای تخصصی (از جمله مرکز ملی فضای مجازی، سازمان توسعه تجارت، گزارش‌های شرکت‌های بورسی و برخی منابع معتبر بین‌المللی) و مراکز نظرسنجی باسابقه مانند ایسپا و با هدف ارائه یک تصویر کلی از زیست‌بوم شبکه‌های اجتماعی در ایران، تهیه و منتشر شده‌اند.

در بخشی از این گزارش، با عنوان «وضعیت برندها در شبکه‌های اجتماعی»، حضور برندها در شبکه‌های اجتماعی بررسی شده و شرکت‌ها، بر اساس شاخص‌هایی مانند «بیشترین میزان آگاهی و بازدید»، «بیشترین تکرار نام و منشن»، «بیشترین تعداد دنبال‌کننده» و... رتبه‌بندی شده‌اند.

بر این اساس، در سال 1402، اپراتورهای ارتباطی بالاترین رتبه‌های شاخص «بازدید و آگاهی از برند (Brand Awareness on Social Media)» را در کشور داشته‌اند و در میان اپراتور‌ها، ایرانسل با کسب 5.4 میلیارد بازدید، در رتبه نخست قرار دارد. همراه اول و رایتل نیز با 3.7 و 2.9 میلیارد، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. در این شاخص، تعداد ایمپرشن یا بازدید محتوا، به‌عنوان اصلی‌ترین معیار آگاهی از برند، بررسی شده است.

از نظر شاخص «سهم صدای برندها در شبکه‌های اجتماعی (Social Share of Voice)» که نمایانگر نسبت تکرار اسم یک برند و محصولات آن در مقایسه با رقبای فعال در همان صنعت خاص است، در این گزارش، اپراتورهای ارتباطی با یکدیگر مقایسه شده‌اند. در این شاخص نیز، ایرانسل با سهم 52 درصدی، بالاتر از همراه اول و رایتل قرار دارد که به ترتیب، دارای سهم‌های 37 درصدی و 11 درصدی هستند.

در شاخص بیشترین دنبال‌کننده، اپراتورهای ارتباطی غایب هستند و فروشگاه کوروش، دیجی‌کالا، فیلیمو، آپ، اسنپ، نماوا و خانومی، در رتبه‌های اول تا هفتم جای گرفته‌اند.

با توجه به نقش مهم شبکه‌های اجتماعی در آگهی افکار عمومی نسبت به برندها، تهیه و انتشار این نوع گزارش‌ها، می‌تواند راهگشای صاحبان کسب‌و‌کار، فعالان حوزه بازاریابی و تبلیغات، روابط عمومی‌ها، تحلیل‌گران رسانه، پژوهشگران و جامعه‌شناسان باشد.

شرکت دیتاک، دارای هفت سال تجربه در زمینه جمع‌آوری، رصد و تحلیل داده‌های رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی (Social Listening) است و این گزارش را برای دومین سال متوالی منتشر کرده است. این شرکت از طریق سامانه‌های هوشمند، محتوا و مطالب را از بستر‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آنلاین جمع‌آوری کرده و با بهره‌گیری از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، داده‌های اولیه را به اطلاعات معنادار و قابل استفاده برای کسب‌وکارها تبدیل می‌کند.

منبع خبرگزاری موج
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز