خبرگزاری کار ایران

نقش انیمیشن کودکان شگفت انگیز در آینده کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۱۳۰

اگر می‌خواهید درباره نقش انیمیشن کودکان شگفت انگیز در آینده کودکان اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، تماشای انواع فیلم و انیمیشن بخش مهمی از زندگی کودکان محسوب می‎شود. تماشای انیمیشن برای بسیاری از کودکان بسیار جذاب است، طوری‌که بسیاری از آن‌ها در خیال، خود را جای شخصیت‌های انیمیشن قرار می‎دهند. درواقع کارتون و انیمیشن در روحیات و رفتار کودکان تاثیر مثبت و منفی دارد و باعث افزایش تغییر نگرش‌ها و ایجاد رفتارهای مختلف در کودکان می‎شود. به‌عنوان مثال انیمیشن کودکان شگفت‌انگیز تاثیر مثبتی در زندگی کودکان خواهد داشت.

تاثیرات مثبت انیمیشن‌ کودکان شگفت انگیز در رفتار کودکان

کودکان تمایل بسیاری به تماشای انیمیشن و کارتون دارند و بسیاری از آن‌ها دوست دارند که بسیاری از زمان خود را به تماشای انیمیشن بگذرانند. انیمیشن تاثیر بسیاری در روند رشد شخصیتی کودکان دارد. برخی از انیمیشن‌ها در قالب بازی به کودکان ارائه می‌شود که می‌تواند تاثیر خوبی در یادگیری کودکان داشته باشد. برخی از تاثیرات مثبت انیمیشن‌ها در رفتار کودکان به‎شرح زیر است:

مشاهده و کاوش

همانطور که می‌دانید بسیاری از داستان‌های انیمیشن‌ها تخیلی هستند و در زندگی واقعی وجود ندارد. اما کودکان با مشاهده آن‌ها موارد بسیاری را آموزش می‌بینند. درواقع کنجکاوی از مشاهده هر چیزی در شخصیت‌های انیمیشن به کودکان این امکان را می‌دهد تا به مشاهده موارد جدیدی در محیط اطرافشان بپردازند.

ساختن کودکانی فعال

تماشای انیمیشن کودکان شگفت‌انگیز بر ذهن کودک تاثیر بسیاری دارد. طوری‌که امروزه بسیاری از دختران و پسران یکی از شخصیت‎های کارتونی را الگو خود قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال اگر شخصیت انیمیشن یک فرد نابغه باشد، کودکان نیز ممکن است بخواهند شخصیتی مانند آن فرد نابغه داشته باشد و به دنبال کشف اختراعات جدید باشد.

آشنایی با سایر زبان‌ ها

اگر کودکان شما علاقه به انیمیشن با زبان انگلیسی داشته باشند، به مرور زمان با شیوه صحبت کردن و زبان انگلیسی آشنا خواهند شد و همین امر باعث می‎شود نه تنها زبان مادری، بلکه زبان خارجی را نیز به مرور زمان یاد بگیرند.

نقش انیمیشن کودکان شگفت انگیز در آینده کودکان

برای سلامتی کودکان مفید است

برخی از انیمیشن‌ها جنبه طنز دارند و همین امر باعث خندیدن کودکان می‌شود که بسیار مفید است. طبق تحقیقات صورت گرفته خندیدن برای سلامتی بسیار مهم است و نوعی فعالیت ورزشی است که در تنظیم گردش خون بسیار مفید است. درحقیقت همین امر یکی از تاثیرات مثبت تماشای انیمیشن است.

یادگیری کودکان را افزایش می ‌دهد

برخی از کودکان علاقه‌ای به کتاب ندارند و کتاب برای آن‌ها جالب نیست. در چنین شرایطی شما می‌توانید آموزش‎های لازم برای یادگیری کودکان خود را از طریق تماشای انیمیشن انجام دهید. امروزه بسیاری از معملمان نیز به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش از طریق ویدئو یا انیمیشن به دانش‌آموزان برای درک مطلب کمک بسیاری می‌کنند. در نتیجه این روش در کنار آموزش روش خوبی برای یادگیری است.

تاثیرات منفی برخی انیمیشن ‌ها در رفتار کودکان

تماشای انیمیشن علاوه ‌بر تاثیرات مثبت بی‌شماری که دارد، ممکن است تاثیرات منفی نیز در رفتار و روحیات کودکان داشته باشد که به شرح زیر است:

خیال پردازی

برخی از کودکان به‌دلیل سن پایینی که دارند، تفاوت دنیای واقعی با دنیای خیالی را متوجه نمی‎شوند. در نتیجه الگوبرداری از برخی شخصیت‌های موجود در انیمیشن‌ها ممکن است بر روی آن‌ها تاثیرات منفی داشته باشد و کارهای خطرناکی را انجام دهند؛ همین امر در شکل‌گیری شخصیت کودکان نقش مهمی داشته باشد. در نتیجه والدین باید انیمیشین‌هایی را برای کودکان خود انتخاب کنند که تاثیرات منفی در شحصیت آن‌ها نداشته باشد.

تماشای بیش از حد

هر چقدر ساعت تماشای انیمیشن‌ها بیشتر باشد، انیمیشن‎ها بر روی کودکان تاثیر بیشتری خواهد داشت. والدین باید به این نکته توجه کنند که نقش تربیتی برعهده پدر مادر است و بیشتر تاثیر را آنان باید برروی کودکان داشته باشد نه رسانه‎ها. در نتیجه والدین باید بر میزان و چگونگی استفاده از رسانه‌ها روی فرزندانشان نظارت داشته باشند. همچنین روانشناسان کودک معتقد هستند که کودک بیشتر از 2 ساعت در روز به تماشای انیمیشن نپردازد و والدین نیز موظف هستند بر محتوای انیمیشن‌ها نظارت دقیقی داشته باشند.

نتیجه گیری

فرزندان شما در دوران کودکی دارای ویژگی‌هایی مانند ذهنیت رو به رشد، کنجکاوی و توانایی یادگیری سریع با استفاده از مشاهده را دارند. در نتیجه انیمیشن‌ها این امکان را دارند که تاثیر مستقیمی بر ذهن کودکان داشته باشند. شما با مراجعه به سایت سیلان سبز این امکان را خواهید داشت که انیمیشن کودکان شگفت انگیز که به‌صورت دوبله فارسی است را مشاهده کنید که مربوط به مهارت‌های برقراری ارتباط با دیگران، مدیریت مالی و نحوه درست سرمایه‎گذاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز