خبرگزاری کار ایران

جزییات جدید واکسیناسیون کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی

جزییات جدید واکسیناسیون کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی
کد خبر : ۱۱۲۹۸۸۷

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ایجاد پایگاه‌های تجمیعی و سیار واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱۲ استان تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ همایون توفیقی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، واکسیناسیون عمومی کارکنان شاغل در شهرک‌های صنعتی با اولویت کلان شهرک‌ها در استان‌های گلستان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، قزوین، یزد، لرستان، آذربایجان شرقی، زنجان و تهران آغاز شده است.

وی افزود: پیش از این، استان‌های خراسان رضوی و قم نسبت به ایجاد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌های صنعتی منطبق بر دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کرده بودند و پیگیری برای افزایش گستره واکسیناسیون در سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز توسط مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در حال انجام است.

گروه‌های سنی مشمول واکسیناسیون کارگران

به گفته مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اکنون متولدان سال ۱۳۵۵ و قبل از آن در سراسر کشور و همچنین متولدان ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۵ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، قم و هرمزگان هستند، امکان ثبت‌ نام در سامانه واکسیناسیون کرونا را دارند.

وی افزود: با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی برخی استان‌ها، از جمله خراسان رضوی که در پنجمین موج طغیان ویروس کرونا شرایط حادی داشتند، کارگران خط تولید و پشتیبانی تولید واحدهای صنعتی و تولیدی متولد سال ۱۳۶۲ و قبل از آن نیز زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفتند.

توفیقی همچنین تأمین امنیت و سلامت جسمی مدیران و کارگران واحدهای تولیدی را مطالبه به‌حق فعالان اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و از پیگیری برای اخذ موافقت دانشگاه‌های علوم پزشکی و دریافت سهمیه واکسن برای کارکنان شاغل در این مناطق و تسری واکسیناسیون برای کل جامعه هدف خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز