خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

۶۰۰ زائر از طریق موقوفات، رایگان به زیارت امام رضا(ع) نایل می‌شوند

۶۰۰ زائر از طریق موقوفات، رایگان به زیارت امام رضا(ع) نایل می‌شوند
کد خبر : ۲۲۱۷۲۶

سال گذشته این طرح برای نخستین بار انجام شد که طی آن ۷۶۰ زائر از ۱۸ استان به بارگاه ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بصورت متمرکز با هدف اجرای نیات واقفان خیر اندیش اعزام شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح زائران حرم رضوی برای دومین بار در کشور گفت: ۶۰۰ زائر بار اولی به طور رایگان از محل عواید موقوفات مرتبط، از ۲۰ آبان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اجرای طرح زائران حرم رضوی برای دومین بار گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف، به عنوان متولی موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است که در همین راستا، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، با احصاء و استخراج دقیق آمار و ارقام موقوفات مرتبط با موضوع زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، اقدام به برگزاری طرح سراسری «زائران حرم رضوی» کرده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سال گذشته افزود: سال گذشته این طرح برای نخستین بار انجام شد که طی آن ۷۶۰ زائر از ۱۸ استان به بارگاه ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بصورت متمرکز با هدف اجرای نیات واقفان خیر اندیش اعزام شدند و با رضایتمندی بسیار زیاد زائرین گرامی همراه بود و همین امر سبب شد تا این سازمان با افتخار اقدام به برگزاری دومین دوره این طرح در سال جاری نماید.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به افزایش افراد بهرمند از تسهیلات این طرح افزود: این طرح در آبانماه سال جاری و در سه نوبت برگزار خواهد شد که در هر دوره ۲۰۰ نفر از مشتاقان زیارت امام رضا علیه السلام که تاکنون شرفیاب نشده‌اند، به مشهد مقدس اعزامی اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: سهمیه اعزام زائر در هر استان، براساس میزان درآمد موقوفات مرتبط آن استان است که با توجه به اولویت‌هایی که طی دستورالعملی به استان‌ها ابلاغ گردیده شناسایی و اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح زائران، علاوه بر زیارت مضجع منور امام رضا علیه السلام، از زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه میان راهی نیز بهره‌مند می‌شوند، گفت: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، اهداء بسته فرهنگی و مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این طرح است که در طول زمان اجرای طرح برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز