یک فعال حقوق صنفی کارگران در قزوین:
بانکداری الکترونیک به دردسر بازنشستگان تبدیل شده است

مشکل کارگران بازنشسته استان قزوین با بانک رفاه کارگران در خصوص دریافت فیش واریز مستمریها هنوز باقیمانده است.
یک فعال حقوق صنفی کارگران در قزوین گفت: مشکل کارگران بازنشسته استان قزوین با بانک رفاه کارگران در خصوص دریافت فیش واریز مستمریها هنوز باقیمانده است.
«عید علی کریمی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: به دلیل ناآشنایی بازنشستگان با فنآوری مربوط به بانکداری الکترونیک، این گروه از بیمهشدگان سازمان تامین اجتماعی خواستار دریافت فیش حقوقی هستند.
وی بایادآوری اینکه پیش از این در شعب سازمان تامین اجتماعی به کارگران بازنشسته فیش حقوقی ارائه میشد، افزود: از زمان اجباری شدن استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی دیگر بانک رفاه به کارگران بازنشسته فیش حقوقی تحویل نمیدهد.
این فعال کارگری گفت: مسئولان بانک رفاه مدعیاند با روش صدور فیش حقوقی بصورت مکانیزه و حذف روال سنتی تهیه و ارائه فیش که تا چندی پیش به صورت کاغذی انجام میشد مشکل بازنشستگان حل شده است این درحالیست که همه بازنشستگان به امکانان خدمات مورد نظر بانک رفاه دسترسی ندارند.
این فعال کارگری همچنین تصریح کرد: با توافقی که از سوی اداره تامین اجتماعی و بانک رفاه برای صدور فیش حقوقی در دفاتر پیشخوان دولت انجام شده است با این حال دفاتر مذکور برای صدور فیش حقوقی از بازنشستگان طلب وجه می کنند که این مسئله به دلیل بارمالی که دارد با انتقاداتی مواجه است.
به گفته وی، ارائه خدمات الکترونیکی به مستمری بگیران در هر نقطه از کشور و حتی خارج از کشور بسیار خوب است اما باید برای عدهای از بازنشستگان که به دلیل نداشتن سواد یا عدم دسترسی به اینترنت نمیتوانند به اطلاعات فیش حقوقی خود دستیابند فکری میشد.
کریمی با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان تامین اجتماعی هم اکنون بلاتکلیف شدهاند، اظهار داشت: از سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران قزوین میخواهیم بجای اینکه مشکل بوجود آمده را به یکدیگر محول کنند چارهای بیندیشند که فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت رایگان و محترمانه بدستشان برسد.