خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم استان چلیابینسک روسیه در جمع اساتید دانشگاه زنجان

علاقه‌مندی روسیه به تبادل علمی و آموزشی با دانشگاه زنجان

وزیر علوم استان چلیابینسک روسیه گفت: دانشگاه‌های این کشور علاقه‌مند به تبادل علم، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های ایران به ویژه دانشگاه زنجان هستند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، الکساندر کوزنتوسوف، وزیر علوم استان چلیابینسک روسیه، امروز سه شنبه (25اسفند) در دیدار هیات عملی روسی با اساتید دانشگاه زنجان، گفت: مشارکت در کنفرانس‌های علمی، سمینارها و اجرا سیاست های آموزشی مشترک از جمله پیشنهادهای روسیه و استان چلیابینسک به دانشگاه زنجان است.

کوزنتوسوف، با بیان اینکه تبادل نمایندگان علمی از جمله اساتید و دانشجویان، تبادل تجربیات در راه اندازی مراکز پژوهشی، راه اندازی سازمان های علمی و انجام تحقیقات علمی مشترک برای هر دو کشور حائز اهمیت است افزود: پیشرفت در حوز ه‌های پژوهشی آموزشی و استفاده از تجربیات در این خصوص اساسی است.

وزیر علوم استان چلیابینسک روسیه، اضافه کرد: توسعه دانش در زحوزه های انرژی، تجهیزات حفاظت و ذخیره سازی منابع، نانو تکنولوژی، تولید مواد جدید، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساخت تجهیزات برای بازیافت مواد زاید و پسماندها از جمله این استراتژی ها به حساب می آید.

کوزنتوسوف، ادامه داد: 55 هزار و 49 نفر در چلیابینسک به طور مستقیم کار تدریس را انجام می دهند.

وی، همچنین به سهم اشتغال بخش‌های مختلف در این استان اشاره کرد وگفت:24 درصد سهم اشتغال به بخش صنعت، 15.3 درصد تجارت و مواد غذایی، 13.7 درصد حمل و نقل و 9.6 درصد تولید اختصاص دارد..

گفتنی است در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان ریاست  دانشگاه زنجان، وزیر علوم چلیابینسک، رئیس دانشگاه اورال جنوبی، دانشگاه چلیابینسک و نماینده شرکت تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی لامینار امضا شد.

کد خبر : ۳۵۵۷۵۳