معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان:
زنان ۸۵درصد تماس گیرندگان خط مشاوره بهزیستی زنجان هستند
در۹ماهه سال جاری زنان با ۸۵درصد ارتباط، بیشترین تماس گیرندگان خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی استان زنجان بودهاند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان، گفت: مشاوران متخصص مستقر در خط صدای مشاوره ۱۴۸۰راهنماییهای اولیه پیرامون مشکل مربوطه رابه تماس گیرندگان ارائه میدهند و در صورت تشخیص نیاز به مداخلات درمانی و روان درمانی فرد به مراکز مشاوره حضوری ارجاع داده میشود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، گل نساء آقا محمدی، معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان، امروز، سه شنبه(۱۶دی) با اعلام این خبر گفت: در ۹ماهه سال جاری بیش از ۶هزار و۸۰۰تماس موفق برای دریافت خدمات مشاورهای بهزیستی برقرار شده است.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: آمار نشان میدهد ازاین تعداد ۸۵درصد از تماس گیرندگان را زنان و۱۰درصد را مردان تشکیل میدهند.
وی با اشاره به افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بروز مشکلات رفتاری به عنوان اهداف خط۱۴۸۰اظهار داشت: هدف از مشاوره تلفنی برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان و ارتقاء سطح سلامت روانی آنان است.
وی ابراز داشت: عموم مردم، جهت دریافت مشاوره خانواده، تربیت کودک، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره تحصیلی و… میتوانند از نقاط مختلف استان، شهرستانها و روستاها با خط۱۴۸۰تماس گرفته و خدمات مشاورهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.
آقا محمدی خط مشاوره۱۴۸۰ را نوعی مشاوره اورژانسی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: ۸۰درصد تماس گیرندگان با این خط متأهل هستند و بیشترین گروه سنی تماس گیرنده۲۰ تا۴۵سال است.
وی تصریح کرد: مشکلات ارتباط با همسر عمده تماسها را شامل میشود و کمترین موردی که تماس گیرندگان در پی آن هستند مشاوره پیش از ازدواج است.
وی با اعلام دایر بودن مشاوره حضوری در مرکز مشاوره بهزیستی گفت: مشاوران متخصص مستقر در خط صدای مشاوره ۱۴۸۰راهنماییهای اولیه پیرامون مشکل مربوطه رابه تماس گیرندگان ارائه میدهند و در صورت تشخیص نیاز به مداخلات درمانی و روان درمانی فرد به مراکز مشاوره حضوری ارجاع داده میشود.
خط۱۴۸۰به صورت دوشیفت کاری از ساعت۸صبح لغایت۲۰شب آماده پاسخگویی و ارائه خدمات مشاورهای به تماس گیرندگان است.