معاون آموزش ابتدایی استان زنجان تاکید کرد:
پوشش کامل دانش آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی
دومین گردهمایی معاونین و کارشناسان آموزش ابتدایی مناطق و نواحی استان در سال ۱۳۹۳ در محل سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان زنجان برگزار شد.
معاون آموزش ابتدایی استان زنجان، گفت: ارزشیابی باید در خدمت آموزش باشد و تلاش میکنیم تا با استقرار و نهادینه سازی ارزشیابی فرآیند محور(کیفی - توصیفی) این مهم تحقق یابد.
به گزارش ایلنا از زنجان، در ابتدای این جلسه، اصغر بیات معاون آموزش ابتدایی استان ضمن قدردانی از زحمات معاونان و کارشناسان آموزشی مناطق و نواحی استان در ساماندهی و سازماندهی مطلوب نیروی انسانی و همچنین آماده سازی فضاهای آموزشی برای بازگشایی مناسب مدارس گفت: کیفیت بخشی آموزشی، توانمند سازی منابع انسانی و پوشش کامل دانش آموزان لازم التعلیم دوره ابتدایی از مهمترین برنامههای معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری است که رسیدن به این برنامهها و تحقق آنها منوط به همراهی و همکاری همه مدیران، معلمان و اولیای دانش آموزان است.
بیات، با تاکید بر اجرای طرح پروژههای علمی دانش آموزان(جشنواره جابربن حیان) اظهار داشت: باید در اجرای این طرح خود دانش آموزان حضور فعال داشته باشند و طوری برنامه ریزی کرد که دانش آموزان بتوانند خلاقیتها و توانمندیهای خود را نشان دهند.
این مقام مسئول، اجرای درس پژوهی و توسعه فناوریهای نوین در پایه ششم ابتدایی را از ضروریات رسیدن به کیفیت آموزشی دانست و بر اهمیت پژوهش در کلاش درس تاکید کرد.
معاون آموزش ابتدایی استان زنجان با اشاره به اهمیت ارزشیابی در بهبود فرآیند یاددهی - یادگیری گفت: ارزشیابی باید در خدمت آموزش باشد و تلاش میکنیم تا با استقرار و نهادینه سازی ارزشیابی فرآیند محور(کیفی - توصیفی) این مهم تحقق یابد.
بیات ضمن اشاره به ضرورت توسعه ساختار ۳-۳ مدارس دورهای مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: با تحقق این ساختار آموزشی شاهد موفقیتهای بیشتر دانش آموزان خواهیم بود.
بیات، ارتقای آموزش قرآن، نظارت بر اجرای صحیح برنامه درسی قرآن به ویژه پایه سوم و ارتقای صلاحیتهای علمی و حرفهای معلمان در آموزش قرآن و آموزش آداب و مهارتهای زندگی اسلامی(طرح کرامت) را از دیگر برنامههای حوزه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری دانسته اظهار داشت: طرح پرورش خلاقیت با رویکرد اصلاح الگوی مصرف در سال جاری اجرایی خواهد شد.
وی بهسازی مدیریت آموزشگاهی(طرح تعالی مدیریت مدرسه) را گامی مهم در بهبود فرآیند یاددهی - یادگیری دانسته بر اجرای مطلوب این طرح در مدارس تاکید کرد.
بیات با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی در فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان و ضرورت توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی تاکید کرد بر نیاز سنجی در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی و محتوای این کارگاهها برای مربیان، مدیران و موسسان و نظارت و راهنمایی بر مراکز پیش دبستانی و ارزشیابی در دوره پیش دبستانی تاکید کرد.
در ادامه این جلسه معاون آموزش ابتدایی و کارشناسان این حوزه به سوالان معاونین و کارشناسان اموزش ابتدایی مناطق و نواحی پاسخ گفتند.