رئیس اداره آموزش متوسطه دوره دوم زنجان:
تبیین هشت راهبرد اصلی آموزش متوسطه نظری استان در سال تحصیلی جاری
رئیس اداره آموزش متوسطه دوره دوم، گفت: امیدواریم همه کیفیت بخشی را باور داشته و ملزم به تحقق آن باشیم و با علاقه و دانش و مهارت کافی، در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور عزیزمان ایران و نیز عملی شدن استراتژی وزیر محترم آموزش و پرورش که همانا کیفیت بخشی آموزشی است، اقدامهای اثر بخش و کارآمدی را برداریم.
به گزارش ایلنا از زنجان، جلیل آقاجانلو، رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: مهمترین برنامه آموزش متوسطه دوره دوم استان، کیفیت بخشی آموزشی است چرا که با رسیدن به این مهم شاهد تعالی آموزش و پرورش آینده سازان ایران اسلامی خواهیم بود.
آقاجانلو، اجرای برنامه تعالی مدیریت در ۳۰ دبیرستان دوره دوم را اولین راهبرد این اداره دانسته افزود: طرح تعالی مدیریت آموزشی، علمیترین روش برای کیفیت بخشی به فعالیتهای علمی – آموزشی مدرسه است که در آن از بهترین مدلهای کیفیت بخشی استفاده شده است.
آقاجانلو ادامه داد: سنگ بنای این طرح امسال گذاشته میشود که اجرای موفق آن در گرو تغییر رویکرد و نگرش مدیران میباشدکه نهایتا کیفیت بخشی را معنا خواهد داد.
این مقام مسؤول، ارتقای دانش مدیریتی مدیران مدارس، انجام بازدیدهای دورهای مدیران از مدارس و مناطق استان، تقویت نظارت تخصصی و فرآیندی، برنامه ریزی برای تحقق شاخصهای آموزشی و توافقنامه وزارتی، توجه به دروس هدف و المپیادهای علمی و کنکور، توسعه مشارکت اولیا و همکاران و دانش آموزان در فرآیند یاددهی - یادگیری، ارتقای بهره وری ارکان مدرسه، بهویژه شورای معلمان مدارس و نهادینه سازی فعالیتها توام با برنامههای اولویت دار و مکمل و پیوستاری را از دیگر راهبردهای اصلی آموزش متوسطه دوره دوم استان در سال تحصیلی جدید دانسته و افزود: همهٔ این راهبردها برای تحقق برنامه محوری و اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان، یعنی کیفیت بخشی آموزشی است که تلاش میکنیم تا با تحقق این راهبردها بتوانیم زمینه آموزش و پرورش مطلوب فرزندان ایران اسلامی را بیش از پیش فراهم سازیم.
آقاجانلو در پایان گفت: امیدواریم همه کیفیت بخشی را باور داشته و ملزم به تحقق آن باشیم و با علاقه و دانش و مهارت کافی، در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور عزیزمان ایران و نیز عملی شدن استراتژی وزیر محترم آموزش و پرورش که همانا کیفیت بخشی آموزشی است اقدامهای اثر بخش و کارآمدی را برداریم.