خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زنجان:

بیشتر تعاونی‌های مسکن در کشور غیر فعال است

بیشتر تعاونی‌های مسکن در کشور غیر فعال است
کد خبر : ۱۹۶۷۹۶

ارایه راه حل‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بخش می‌تواند بستر مناسب برای توسعه و پویایی اقتصاد کشور را فراهم کند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فعالیت این نوع تعاونی‌ها در یک زمان مشخص به پایان رسیده و در واقع غیر فعال محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،، حمید کلانتری در نشست هم اندیشی نمایندگان اتاق‌های تعاون شمال و غرب کشور با اشاره به اینکه چالش‌های بخش تعاون باید احصاء شود، افزود: ارایه راه حل‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بخش می‌تواند بستر مناسب برای توسعه و پویایی اقتصاد کشور را فراهم کند.

وی بر ضرورت شناخت مزیت‌های نسبی و استعدادهای بخش تعاون تاکید کرد و افزود: پس از گذشت ۳۰ سال از تاسیس تعاونی‌ها، هنوز مشکلات این بخش رسیدگی نشده است.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت تعاونی‌ها باید به موازات سایر بخش‌های اقتصادی انجام شود، افزود: دلایل مختلفی موجب عق ماندگی این بخش شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آمارهای موجود در زمینه تعداد و فعالیت تعاونی‌ها قابل تامل است، خاطرنشان کرد: تداخل برخی قوانین و موازی کاری دستگاه‌ها از مشکلات این بخش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدات بخش تعاون از مولفه‌های صادراتی در بازار رقابت برخوردار نیست، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تعاونی غیرفعال کشور شناسایی شده و برنامه ریزی لازم برای بررسی، رفع مشکلات و معضلات این واحد‌ها دردست انجام است.

این مسئول یادآورشد: کار گروه‌های ویژه‌ای نیز در ادارات کل تعاونی‌های کشور و با همکاری اتحادیه‌های مربوطه برای بررسی چگونگی وضعیت تعاونی‌ها با هدف تصمیم گیری عدم فعالیت و یا ادامه کار آن‌ها تشکیل شده است.

کلانتری با بیان اینکه بیشتر تعاونی‌های غیر فعال در سطح کشور مربوط به حوزه مسکن است، افزود: فعالیت این نوع تعاونی‌ها در یک زمان مشخص به پایان رسیده و در واقع غیر فعال محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از حوزه مسکن، تعاونی‌های تولیدی نیز به دلیل عدم دریافت تسهیلات لازم از ادامه کار منصرف و به عبارتی دیگر غیر فعال شده‌اند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین مشکل برند آفرینی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: متاسفانه در زمینه برند تنها در بهش فرش اقداماتی صورت گرفته و مابقی بخش‌ها بدون توجه‌‌ رها شده است.

کلانتری تصریح کرد: ارتقای کالای با کیفیت خود به ایجاد رقابت و گردش مالی فراوان منجر می‌شود و این موضوع رشد اقتصادی را نیز به دنبال دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه رشد و توسعه واحدهای تعاونی حوزه کشاورزی در گرو انسجام و همدلی بین معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری‌ها، اتاق و اتحادیه تعاون، کارگروه‌های اشتغال است، افزود: باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز