خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

مهم‌ترین برنامه‌های استان بهسازی مدیریت و توسعه مشارکت در مدارس است

مهم‌ترین برنامه‌های استان بهسازی مدیریت و توسعه مشارکت در مدارس است
کد خبر : ۱۸۷۵۱۰

بهسازی مدیریت آموزشگاهی و توسعه مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در اداره مدرسه از مهم‌ترین برنامه‌های استان زنجان در سال تحصیلی آتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: ارتقای کیفیت آموزش و مهارت‌های فنی مدیریتی و بکارگیری یافته‌های علمی پژوهشی در فرآیند مدیریت آموزشگاه‌ها از جمله اهداف اساسی اجرای این طرح است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پروش استان زنجان، توسعه مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در اداره مدرسه، بهسازی و ارتقای مدیریت آموزشگاهی را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی آتی خواند و گفت: گسترش علم و فناوری در دنیای معاصر، تمام فعالیت‌های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است به گونه‌ای که امروزه، دانایی، پژوهش و سرمایه انسانی، مهم‌ترین وسیله برای رشد و ارتقای هر سازمانی است و هیچ نهاد و سازمانی بدون نیروی انسانی توانمند و پژوهشگر در پیشبرد اهداف خود موفق نخواهد بود.

در نتیجه آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا با بهره گیری از کارآمد‌ترین و جدید‌ترین شیوه‌های مدیریتی، زمینه را برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود محقق سازد.

تمجیدی در ادامه افزود: ارتقای کیفی آموزش و پرورش با مدیریت صحیح، درست و توانمند و مشارکت همه جانبهٔ اولیا، دانش آموزان و معلمان فرهیخته امکان پذیر است.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان زنجان، افزایش رضایتمندی همکاران، هماهنگ ساختن عوامل تاثیر گذار در مدرسه و در نتیجه تقویت روحیه همکاران و زمینه سازی به منظور شکوفایی و نوآوری استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مطلوب برای مشارکت دانش آموزان، اولیا و معلمان در اداره مدرسه را از جمله وظایف مدیران مدارس دانسته افزود: کیفیت بخشی به مدیریت آموزشگاهی با رویکرد برنامه محوری برای تحقق اهداف مورد نظر، از اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ است.

تمجیدی، با اشاره به اجرای طرح بهسازی مدیریت آموزشگاهی، هدف از اجرای این طرح را ارتقای توانمندی مدیران برای کاهش فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در مدرسه خواند و افزود: ارتقای کیفیت آموزش و مهارتهای فنی مدیریتی و بکارگیری یافته‌های علمی پژوهشی در فرآیند مدیریت آموزشگاه‌ها از جمله اهداف اساسی اجرای این طرح هستند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز