خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

افزایش دوبرابری خدمات دولت الکترونیک در استان زنجان

افزایش دوبرابری خدمات دولت الکترونیک در استان زنجان
کد خبر : ۱۷۱۹۲۳

هم اکنون ۲۳۰ خدمت الکترونیکی در دفاتر پیشخوان دولت به متقاضیان ارائه می شود که این میزان تا پایان سال به ۴۵۰ مورد افزایش خواهد یافت.

استاندار زنجان, گفت: استان زنجان آمادگی دارد یک پارک علم و فناوری اختصاصی در حوزه IT در مجاورت مرکز استان راه اندازی تا شرکتهای توانمند این حوزه، این مرکز رشد را مدیریت نمایند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " جمشید انصاری, استاندار زنجان در جلسه توسعه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اعلام این خبر که خدمات دولت الکترونیک در استان تا پایان سالجاری به دو برابر افزایش خواهد یافت, اظهار داشت: هم اکنون ۲۳۰ خدمت الکترونیکی در دفاتر پیشخوان دولت به متقاضیان ارائه می شود که این میزان تا پایان سال به ۴۵۰ مورد افزایش خواهد یافت.

انصاری با بیان این که باید تلاش کنیم استان زنجان در این زمینه به یکی از استان‌های پیشرو تبدیل شود، افزود: خدمات حوزه فناوری با دو هدف گسترش خدمات دولت الکترونیک و افزایش توجیه اقتصادی برای اداره کنندگان این دفاتر باشد.

مقام عالی استان در ادامه با تاکید بر ضرورت توزیع مناسب و استقرار مراکز خدمات پشتیبانی تصریح داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اتخاذ تمهیدات لازم جهت توزیع مراکز پشتیبانی علاوه بر کاهش هزینه ها، استانها نیز در سود حاصل از خدمات پشتیبانی سهیم خواهند شد.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به این مطلب که اپراتورهای بزرگ باید خدمات پشتیبانی شهرستان‌ها را گسترش دهند، تصریح نمود: تحقق این مسئله در سرعت اجرای امور و ارائه خدمات تاثیرگذار است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار افزایش مراکز رشد در استان شد و گفت: استان زنجان آمادگی دارد یک پارک علم و فناوری اختصاصی در حوزه IT در مجاورت مرکز استان راه اندازی تا شرکتهای توانمند این حوزه، این مرکز رشد را مدیریت نمایند.

در ادامه این جلسه سعداله نصیری قیداری, معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم توجه به دانشگاهها و مراکز علمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتیخاطر نشان شد: اگر میخواهیم دانش، محور اقتصاد مقاومتی باشد باید زیرساختهای لازم برای پیشرفت امروز فرهیختگان, و دانشجویان در دانشگاهها فراهم شود.

نصیری قیداری در این راستابه مرکز رشد و پارک علم و فناوری مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان اشاره کرد و گفت: وجود مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه از دیگر ظرفیت‌های خوب استان زنجان محسوب می‌شود.

خانمحمدی نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس نیز در ادامه این نشست بیان اینکه جایگاه ارتباطات در ارتباط بین صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده است، گفت: اگر صنعت به عنوان زنجیر نخست باشد دانشگاه در زنجیر پنجم قرار می‌گیرد و بین این دو محل سه زنجیر نادیده گرفته شده که آماده سازی زیرساختهای فناوری اطلاعات یکی از این حلقه هاست.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های فکر افزار و نرم افزار می‌تواند به تحقق خواسته‌ها در حوزه ارتباطات کمک کند، تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های استان زنجان در بحثتوسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز