خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی استان زنجان:

تقویت اقتدار ملی در گرو رونق اقتصادی و فرهنگی است

تقویت اقتدار ملی در گرو رونق اقتصادی و فرهنگی است
کد خبر : ۱۵۸۳۲۶

رییس شورای اسلامی استان زنجان, گفت: اینک وظیفه مسئولان و نمایندگان مردم در شوراها فراهم کردن بستر لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی مردم بنیاد است.

رییس شورای اسلامی استان زنجان، گفت: شورا‌ها با دقت بیشتر در مصوبات و حمایت از مدیریت شهری برای آماده کردن بستر افزایش مشارکت‌های مردمی در امور جاری و نیز تشویق و ترغیب مردم و مسئولان جهت تلاش در راستای برنامه توسعه کشور می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، سعید خدادادی روز چهارشنبه با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود: شورا‌ها با نقش حمایتی و نظارتی خود باید مسئولان را برای فراهم کردن فضای جذب سرمایه گذار و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی وتسریع در روند تحقق منویات رهبری یاری رسانند.

وی خاطر نشان کرد: تقویت اقتدار ملی درگرو بهبود وضعیت فرهنگی و اقتصادی جامعه است بنابراین تلاش در جهت ارتقا سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه به توسعه و آبادانی ایران اسلامی منتهی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به نقش شورا‌ها در رونق فرهنگی و اقتصادی جامعه ابراز کرد: شورا‌ها با دقت بیشتر در مصوبات و حمایت از مدیریت شهری برای آماده کردن بستر افزایش مشارکت‌های مردمی در امور جاری و نیز تشویق و ترغیب مردم و مسئولان جهت تلاش در راستای برنامه توسعه کشور می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

خدادادی تصریح کرد: تصمیم گیری‌ها و جهت دهی‌های شورا‌های اسلامی در مقوله‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… تاثیر بسزایی در وضعیت جامعه دارد بنابراین شورا‌ها به عنوان نماینده‌های مردم رسالت خطیری در دگرگونی، صعود یا افول جامعه به عهده دارند.

وی یادآورشد: نقش مجریان، ناظران و قانون گذاران در تحقق اقتصاد مقاومتی که الگویی متناسب با نیاز کشور و مردم بنیاد است غیر قابل کتمان می‌باشد همچنین عزم ملی و پافشاری و حساسیت مردم نسبت به عملکرد مسئولان در این راستا نیازی ضروری در عملیاتی شدن رونق فرهنگی اقتصادی است.

رییس شورای اسلامی استان زنجان تاکید کرد: توجه به عدالت اقتصادی و اجتماعی و تلاش برای به واقعیت پیوستن توسعه فرهنگی اجتماعی ضرورتیست که اعضای شوراهای اسلامی نباید لحظه‌ای از آن غفلت کنند.

خدادادی نامگذاری سال‌های مختلف تحت عناوین متفاوت را متناسب با مقتضیات کشور دانست و گفت: اقتصاد و فرهنگ چالشی جدی در ایران اسلامی است و مغفول ماندن این دو، ضربه‌ای مهلک بر پیکر جامعه خواهد بود.

وی فرهنگ و جامعه را دو عنصر جدایی ناپذیر از یکدیگر برشمرد و متذکر شد: اقتصاد و رفاه اجتماعی نیز ارتباطی تنگاتنگ با توسعه جامعه دارد بنابراین تقویت این دوبعد به گونه‌ای که از تکانه‌های جهانی به ویژه تهدید‌ها و تهاجم‌های دشمنان در امان باشد ضرورتی انکار ناپذیر است و حیات و ممات جامعه را دربردارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز