خبرگزاری کار ایران

دیدار اعضای شورای اسلامی استان زنجان با مدیر کل گردشگری؛

شورای چهارم از سرمایه گذاران استقبال می کند

شورای چهارم از سرمایه گذاران استقبال می کند
کد خبر : ۱۵۴۸۰۴

نماینده شورای اسلامی استان در شورای عالی استان ها گفت: شورای چهارم نگاه حمایتی نسبت به بخش خصوصی دارد و از سرمایه گذاران حمایت می کند.

ایلنا: عضو شورای اسلامی استان زنجان تاسیس مجتمع گردشگری بین راهی در شهرستان طارم، فراهم کردن محل های امن برای اسکان مسافران و ارائه خدمات تفریحی رفاهی مناسب به گردشگران را برای تقویت بخش گردشگری این شهرستان ضروری دانست.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید جعفر ایوار در دیدار اعضای شورای اسلامی استان زنجان با مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر لزوم تعامل بخش دولتی و خصوصی افزود: مادامی که بخش دولتی در عمل از بخش خصوصی حمایت نکند توسعه شهری محقق نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: شهری همچون سلطانیه علی رغم وجود آثار تاریخی متعدد و اثری بی نظیر همچون گنبد سلطانیه به دلیل نبود زیر ساخت های گردشگری رشد و توسعه مناسبی نداشته است.

عضو شورای اسلامی استان زنجان تصریح کرد: برای جذب گردشگر در سلطانیه باید زیر ساخت هایی همچون هتل، سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی در این شهر با مشارکت بخش خصوصی فراهم شود.

دیگر نماینده شورای اسلامی استان زنجان در شورای عالی استان ها نیز در ادامه گفت: خرسندیم تفکر تدبیر و امید ما را از بی برنامگی و نا امیدی رهایی داده است.

" محمد محمدی " با تاکید بر ضرورت بهره برداری از ظرفیت های بالقوه شهرستان طارم ابراز کرد: راه نجات استان زنجان از رکود توجه به گردشگری طارم است.

وی ادامه داد: شهرستان طارم علی رغم برخورداری از ظرفیت های بسیار در جذب گردشگر هنوز مسیر و الگوی گردشگری مناسبی ندارد.

عضو شورای اسلامی استان زنجان تاسیس مجتمع گردشگری بین راهی در شهرستان طارم، فراهم کردن محل های امن برای اسکان مسافران و ارائه خدمات تفریحی رفاهی مناسب به گردشگران را برای تقویت بخش گردشگری این شهرستان ضروری دانست.

محمدی تصریح کرد: ظرفیت های گردشگری طارم به عنوان هندوستان ایران مغفول واقع شده است.

وی از مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان درخواست کرد: در زمینه احیای سنت ها و بازی های محلی و بومی، سازمان دهی و برنامه ریزی برای اشیا عتیقه و قدیمی و آموزش اهتمام جدی باشد.

مدیر کل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیزاعلام کرد: برای توسعه و پویایی شهرستان سلطانیه برنامه ای بلند مدت داریم.

یحیی رحمتی اظهار کرد: مادمی که پایه اقتصادی شهر سلطانیه گردشگری نباشد این شهر ترقی نمی کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه اکنون در سلطانیه تخصص در جلب گردشگر وجود ندارد حال آنکه سرمایه داران بسیاری نیازمند فراهم شدن بستری برای اجرای طرح های قتصادی خود هستند.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: گردشگری توسط جوامع ملی تقویت می شود و دولت به تنهایی نمی تواند در این راستا موفق باشد.

رحمتی حضور بخش خصوصی در اجرای پرو‍‍ز های مختلف گردشگری تفریحی را در پیشبرد امور مهم دانست و افزود: در پروزه های دولتی اتلاف وقت و هزینه و ضعف در تعریف پروزه بیشتر رخ می دهد در حالیکه بخش خصوصی بهتر چنین فعالیت هایی را مدیریت می کند.

وی تصریح کرد: عملکرد ادوار مختلف مبین آن است که مشکل کشورکمبود اعتبار نیست بلکه ضعف در برنامه ریزی است.

مدیرکل میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه اقتصادی ترین مسیر گردشگری شهرستان طارم است ابراز کرد: احداثیک مجتمع در این مسیر ضروری است.

رحمتی خاطر نشان کرد: برای احداثمجتمع های گردشگری در چهارچوب قوانین و استانداردها اهرم های تشویقی وجود دارد.

وی ضمن ابراز تاسف از بخشی نگری به مسائل در کشور گفت: قوانین مترقی در حوزه های مختلف اعم از محیط زیست، میراثفرهنگی و کار و کارگری وجود دارد اما متاسفانه این قوانین یکجا نمی گنجند و همواره با بخشی نگری و عملکرد جزیره ای مواجهند.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، فعالیت های نهاد متبوعش را به مثابه فردی با بار شیشه دانست و ادامه داد: اقدامات این نهاد حساس و نیازمند دقت نظر است، اندکی کم توجهی می تواند خسارت های جبران ناپذیری برای فرهنگ و هویت کشور در پی داشته باشد.

رحمتی با بیان اینکه پیشرفت با فرهنگ همزاد است افزود: ما داعیه دار فرهنگ هستیم بنابراین باید از افتخارات فرهنگی و معماری خود صیانت کرده و شناسنامه تولید فرهنگ مناسبی از خود به یادگار بگذاریم.

وی در پاسخ به عضو شورای استان زنجان درخصوص تعیین تکلیف مناطق و تپه های باستانی دارای محدودیت ساخت نیز اظهار کرد: در سلطانیه ممنوعیت ساخت و ساز وجود ندارد بلکه محدودیت هایی هست و در قبال آن اهرم هایی برای حمایت از مالکان این اراضی.

رحمتی خاطر نشان کرد: برخی تپه های باستانی و آثار موجود در استان قدمتی بیش ازهفت هزار سال دارد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، در خصوص تعیین تکلیف گردشگری سرمایه گذار سد گلابر نیز بیان داشت: طرح جامع گردشگری گلابر در حال بازنگری است، تا پایان خرداد نیز طرح آن آماده می شود.

رحمتی در پایان، با اشاره به ظرفیت های مناسب گلابر برای توسعه گردشگری در این منطقه اظهار کرد: سد گلابر تنها سد استان است که ممنوعیت بهره برداری ندارد و می توان با هدایت سرمایه گذار به این منطقه گردشگری و اقتصاد شهرستان را تقویت کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز