خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد؛

ضرورت اصلاح مبنای تمرکز مالی کشور بر پایه انرژی های نو

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۷۵۸

اگر ناترازی در صندوق بازنشستگی اصلاح نشود دچار بحران خواهیم شد

استاندار زنجان، با بیان اینکه در تولید و مصرف انرژی غیره بهره وری مطرح است، گفت: مبنای تمرکز مالی کشور بر پایه نفت است که باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پیام جوادی، امروز چهارشنبه(12اردیبهشت1403)در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه های توزیع برق با حضور میهمانان ملی و بین المللی و مسئولین کشوری و استانی، در سالن مرکز همایش های بین المللی دانشگاه غدیر زنجان، گفت: وجود صنایع بزرگ برق باعث شده استان بعنوان قطب صنعت برق کشور محسوب شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان، ضمن خیر مقدم به میهمانان این کنفرانس در سطح ملی و بین المللی، گفت: این کنفرانس با همکاری انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، دانشگاه زنجان و مساعدت صنایع مهم، بزرگ و موفق مستقر در زنجان برگزار می شود.

 وی، تصریح کرد: کارگاه های برگزار شده این کنفرانس از لحاظ بار علمی و صنعتی در سطح بسیار بالایی بود.

در ادامه این مراسم، محسن افشارچی نیز، تاکید کرد: در تولید و مصرف انرژی غیره بهره وری مطرح است.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه بهره وری حلقه مفقوده جامعه ایران است، گفت:  تمام ساز و کارها، ساختارها و فرآیندهای کشور غیر بهره ور شکل گرفته است.

وی، تکیه بیش از اندازه به نفت را علت بسیاری از مشکلات کشور عنوان کرد و افزود: مبنای تمرکز مالی کشور بر پایه نفت است که باید اصلاح شود.

استاندار زنجان، یادآور شد: در حوزه های انرژی، در تولید و مصرف انرژی غیره بهره وری مطرح است لذا باید به سمت انرژی های تجدید پذیر برویم و تراز تولید و مصرف در نظر گرفته شود.

افشارچی، خطاب به دست اندرکاران کنفرانس، یادآور شد: بایستی در مسیر مقالات و ارائه پنل ها به بهره وری توجه شود که دستاوردهای خوبی از این کنفرانس ها حاصل شود.

مصطفی طاهری، هم بعنوان سومین سخنران، مراسم افتتاحیه بیست و هشمتمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع برق در زنجان، گفت: نتایج بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع را مطالعه می‌کنیم و به مواردی که نیاز به حکمرانی و قانونگذاری دارد خواهیم پرداخت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، ادامه داد: یکی از دغدغه های بنده ، وجود ناترازی در چند مورد است که یکی از آن ها ناترازی در صندوق بازنشستگی است که اگر اصلاح نشود در در این زمینه بحران خواهیم داشت.

وی، تاکید کرد: ناترازی در حوزه ارز و تسهیلات مورد بعدی است که در این زمینه و در خصوص پرداخت تسهیلات، عقب ماندگی داریم.

طاهری یادآورشد: در حوزه انرژی پیشرفت سرمایه گذاری و انرژی یکسان نیست.

وی، با اشاره به مشکلات واحد های تولیدی در حوزه مسرف بهینه برق، ادامه داد:  ۲۵درصد از تولیدات را بواسطه تعطیلی گاز در زمستان و برق در تابستان  را کم می کنیم که این مورد باید مورد توجه و اصلاح قرار بگیرد و اگر زیانی که با این تعطیلی و قطعی انرژی به  صنعت می رسانیم را جبران کنیم ،حرکت در جهت تولید و شعار سال خواهد بود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن در مجلس، ادامه داد: در حوزه صنعت برق برای اولین بار  و در سال۱۴۰۲ طرح مانع زدایی را مطرح کردیم  و این طرح قدمی در راستای بهبودی ناترازی مالی می باشد.

طاهری، افزود: قانون برنامه هفتم توجه ویژه ای به برق شده و در خصوص بهینه سازی منابع خوبی دیده شده است.

وی، از بدهی دولت به صنعت برق با مبلغ  بالای صد همت خبر داد و افزود: واحد های تولیدی از قبیل ترانسفو و پارس سوئیچ با هزاران زحمت  وام هایی با درصد بالا دریافت می کنند در حالیکه دولت بدهی خود را پرداخت نمی کند.

نماینده مردم زنجان طارم، اضافه کرد: در مجلس  شورای اسلامی جدا از بودجه مصوب اجازه دادیم مبلغ بیست همت اوراق مشارکت برای وزارت نیرو  چاپ کنند و بخشی از بدهی پیمانکاران از این طریق تسویه شود.
 

ضرورت اصلاح مبنای تمرکز مالی کشور بر پایه انرژی های نو

ضرورت اصلاح مبنای تمرکز مالی کشور بر پایه انرژی های نو

 

ضرورت اصلاح مبنای تمرکز مالی کشور بر پایه انرژی های نو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز